۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

آموزش دوخت آستین پاکتی

آموزش دوخت آستین پاکتی

آستین پاکتی معمولا به صورت بلند طراحی و دوخته می شود.در این مقاله می خواهیم آموزش دوخت آستین پاکتی(آموزش دوخت آستین مچی) را برای شما عزیزان شرح دهیم.

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

 ابتدا الگوی آستین (انواع آستین)با اندازه ی دلخواه را می کشیم.به میزان دلخواه (۶-۸سانت) از مچ آستین به طرف بالا می رویم و علامت می زنیم.

ابتدا الگوی کامل را روی پارچه می اندازیم و برش می زنیم.بعد قسمت پایین را که علامت زدیم از الگو جدا می کنیم و روی پارچه ی دولا می اندازیم و برش می زنیم.

بهتر است که قسمت بالای پاکتی که وصل نمیشود روی دولای بسته باشد.قسمت پاکتی را لایه کوبی میکنیم تا ایستایی خوبی داشته باشد و پاکتی را از بیرون به آستین چرخ می کنیم؛ طوری که وقتی پاکتی باز است دوخت از بیرون دیده میشود.بعد سر دوز میزنیم و پاکتی را بر میگردانیم و با درز آستین همزمان دوخته میشود.

در تصویر زیر قسمت نارنجی رنگ پایین پاکتی است.قسمت بالا که خط سبز کشیده شده بالای پاکتی است و میتوانذ روی دولای بسته یا باز باشد .قسمتی که خط آبی رنگ است هم به آستین دوخته میشود.

آموزش دوخت آستین پاکتیآموزش دوخت آستین پاکتی آموزش دوخت آستین پاکتی

طرز دوخت آستین پاکتی

مدل آستین پاکتی مانتو: نوع دیگر پاکتی که مجلسی تر(آموزش دوخت لباس مجلسی) است بعد از طی مراحل الگو کشی(آموزش ناکدوزی و الگوسازی) و برش به روش بالا (با کمی تغییر) و لایه کوبی به شکل زیر دوخته میشود.

فرض کنیم پاکتی ما چاک دار است و به صورت اریب و یا به صورت عمود روی آستین بر میگردد.بهتر است که مقداری از دو طرف پاکتی از قسمت مچ روی هم قرار بگیرد و بعد دوخته شود.

 

در این روش مقداری بزرگتر از اندازه ی مچ پاکتی را برش میزنیم (حدود۲-۳سانت بسته به مدل مورد نظر)بعد ۳طرف پاکتی را چرخ میکنیم؛ و فقط قسمتی که قرار است به مچ دوخته شود باز میماند و اگر یک طرفش روی دولای بسته است باید طرفین دوخته شوند. وسط پاکتی را پیدا میکنیم و روی نقطه ی وسط مچ آستین قرار میدهیم و بقیه پاکتی را هم به دور تا دور مچ وصل میکنیم .

حدود ۲-۳ سانت هم میتواند روی هم بیاید. به شکلی که بالا توضیح داده شد پاکتی و آستین به هم وصل میشوند؛ یا اینکه ابتدا لایه زیری را به آستین چرخ میکنیم و بعد لایه رویی را به داخل تا زده و برمیگردانیم روی آستین و از رو چرخ میکنیم.

بعد هم پاکتی را برمی گردانیم و اتو کاری میکنیم.در این روش میتوانیم دو سر باز پاکتی را با بست به آستین وصل کنیم تا برنگرد.

در تصویر زیر قسمتی که بالا خط صورتی دارد بالای پاکتی است و میتواند روی دولای بسته باشد و قسمتی که خط سبز دارد بخشی است که به آستین دوخت میخورد.

آموزش دوخت آستین پاکتی آموزش دوخت آستین پاکتی آموزش دوخت آستین پاکتی

در مقالات گذشته  الگوی آماده مانتو شلوار پاکتی و آموزش مدل آستین پاکتی گشاد و الگوی آماده شلوار پاکتی پیلی دار را به شما همراهان عزیز آموزش دادیم برای آموزشهای بیشتر و رایگان به سایت آکادمی هنر پارس مراجعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس