۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

آموزش خلاقیت در طراحی لباس

آموزش خلاقیت در طراحی لباس

آموزش خلاقیت در طراحی لباس با شناخت مواد و توانایی استفاده از آنان در طراحی لباس است. برای اجرای طراحی لباس همیشه لازم نیست که از ابزارهای هنرهای تجسمی استفاده کرد. گاهی می توان با مواد اطرافمان و حتی غیر قابل استفاده برای اجرای نهایی یک طرح لباس کمک گرفت. مثلا گلبرگی هایی را که از گل گلدان جدا شده می توان با چیدمان درست برای یک دامن استفاده کرد.(فیلم خلاقیت در طراحی لباس)

خلاقیت لازمه آثار هنری است. در طراحی لباس همیشه خلاقیت و ایده های نو باعث طراحی یک مد و لباس جدید می شود. خلاقیت، فکر و ایده ای است که در ذهن همه انسان ها وجود دارد. اما در افرادی که به کار های هنری می پردازند این فکر قوی تر و بهتر عمل می کند. البته افرادی که در آثار خود نیازمند خلاقیت بالایی هستند باید آن را پرورش دهند.

خلاقیت با تمرکز و نگاه کردن های خوب به اطراف و استفاده از هر وسیله ای در جهان هستی شکوفا می شود. هنرجویان در این دوره آموزشی توانایی شناخت مواد را پیدا می کنند. شناخت مواد به این صورت که هر وسیله ای که در اطراف هست می تواند کجای طراحی لباس آنها را تکمیل نماید. هنرجویان باید یاد بگیرند که در ابتدای امر هدف نهایی خود را مشخص نمایند. به این صورت که به لباسی که می خواهند طراحی کنند فکر کرده و بعد از ترسیم مانکن با شناختی که از مواد پیدا می کنند لباس را طراحی و اجرا کنند.طراحی مانکن و لباس

آموزش خلاقیت در طراحی لباس

آموزش خلاقیت در طراحی لباس

در مراحل پایانی دوره هنرجویان خلاقیت های زیادی کسب کرده و گاهی با دیدن مواد مختلف اطراف به ایده طراحی نو دست می زنند، به این معنی که برای موادی که در دست دارند لباسی طراحی می کنند. خلاقیت در طراحی لباس می تواند به هر شیوه ای انجام گیرد. از ترکیب چند مواد و یا ترکیب یک وسیله با ترسیم و اجرای تجسمی صورت گیرد.

  در مواردی خلاقیت در طراحی لباس با گرفتن ایده های طبیعت انجام می گیرد، مثلا دیدن ابری در آسمان در طراح ایده نو ایجاد می کند و هنرمند با عکاسی از طبیعت به تفکری که آن را با تمرین پرورش داده به طراحی لباس و مد دست می زند. نمونه این طراحی ها بسیار زیبا و موفق خواهند بود اگر ایده ها با تفکر خوب همراه باشد.

  اولین ایده هایی که هنرجویان در این دوره آموزشی یاد خواهند گرفت استفاده از مواد دور ریختنی برای طراحی لباس است. شیوه کار به این شکل است هنرجویان با ترسیم درست مانکن و آناتومی با استفاده از موادی همانند گل، گلبرگ، تراشه های مداد، دکمه، نخ، پلاستیک و ……. لباسی را طراحی می کنند. هدف از این مبحث این است که می توان با موادی که در سطل زباله انداخته می شود آثار هنری و گاهی کاربردی ایجاد کرد.

  دوره های خلاقیت در طراحی لباس آکادمی بین المللی طراحی لباس پارس با قرار دادن هنرجو در فضای ایده های نو و با حضور اساتید صاحب سبک به طراحان جوان کمک می کند که در طراحی های خود خلاقیت های نو داشته و به پرورش ذهن خلاق خود بپردازند.

آموزش خلاقیت در طراحی لباس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس