۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

آموزش خلاقیت با پارچه

آموزش خلاقیت با پارچه

آموزش خلاقیت با پارچه در ادامه تزیینات لباس نیز می تواند مطرح شود. به هنرجویان مهارت استفاده از باقی مانده پارچه های مورد استفاده برای ساختن تزیینات زیبای لباس آموزش داده می شود. همچنین می توان از پارچه های دور ریختنی ایزار های مناسب برای خیاطی طراحی کرد. مثلا می شود از پارچه های اضافه برای سوزن های ته گرد در کنار وسایل خیاطی جا سوزنی درست کرد. هر وسیله ای می شود با این پارچه ها درست کرد. انواع گلهای پارچه ای زیبا برای نصب بر روی لباس و یا لوازم تزیینی همرا ه لباس ساخت.

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید
برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید
شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

گاهی طراحان مبتکر و با ذوق به طراحی لباس هایی با پارچه های یرش خورده و دور ریختنی می پردازند و در نتیجه کار بسیار موفقی نیز حاصل می شود. هنرجویان در این دوره آموزش مهارت استفاده از پارچه و خلاقیت در آن را فرا گرفته و با خلاقیت ها و ایده های نو به طراحی لباس می پردازند.

همچنین در این دوره هنرجویان با خلاقیت های استفاده از پارچه بدون دوخت برای تهیه لباس و پیراهن ها آشنا می گردند. استفاده از پارچه ها در باز سازی لباس های قدیمی و یا تغییر کاربرد یک لباس از ایده ها و خط های فکر است که اساتید خلاق آکادمی هنر پارس در اختیار هنرجویان قرار می دهند. استفاده از پارچه ها و ترکیب آنان با هم بدون برش و دوخت از خلافیت هایی است که هر طراح لباسی بهتر است داشته باشد.

در این دوره هنرجویان با هر اندازه پارچه ای که دارند با توجه به نیاز ها و ایده های نو به طراحی و ساخت اشیاء می پردازند که هم در نتیجه کار طراحی لباس باشد و هم اینکه به عنوان طراح لباس یاد بگیرند از پارچه های باقی مانده از اجراهایی که دارند چه استفاده هایی می شود کرد.

آموزش خلاقیت با پارچه

از ترکیب مهره های رنگی و تکه پارچه های لباسی که طراحی و اجرا شده می توان برای همان لباس کمربند، دستبند، گردنبند و ….. تهیه کرد. این زیورالات خلاق می توانند ست های لباس های طراحی شده باشند. در دنیای فشن و مد از این گونه تزیینات به فراوان استفاده می شود.

همچنین می توان از تکه پارچه های باقی مانده نوارهایی تهیه کرد که برای استفاده در خرج کارهای لباس باعث زیبایی و تنوع لباس شوند. نوارهایی به مانند روبان که در طول به هم ترکیب شده و در دوره یقه ها، آستین ها و جیب ها دوخته می شوند. از دیگر وسایلی که در طراحی آنها در حوضه دنیای مد و لباس قرار دارد طراحی کیف و کفش برای مد طراحی شده می باشد.

از پارچه های باقی مانده از لباس اجرا شده می توان کیف های دستی زیبا تهیه و با ترکیب مواد لازم به عنوان ست به همراه لباس به نمایش گذاشت. امروزه از این نوع خلاقیت ها بیشتر استقبال شده و موردهای استفاده نیز دارند. در مواردی برای دوخت های تزیینی از نواره های باریک پارچه نیز استفداه می شود. ترکیب تکه های پارچه برای رودوزی و تکه چسپانی و تکه دوزی های زیبا نیز می تواند خلاقیت های نو در لباس ها ایجاد کند. تکه دوزی یا همان چهل تکه همیشه مورد توجه بوده است. این تکه های پارچه می تواند بر اساس الگو های مرتب و هندسی و هم می تواند بدون الگو و به صورت انتزاعی در کنار هم قرار گیرند. در مواردی هنرمندان به دوخت تکه پارچه ها در کنار هم اقدام می کنند و سپس الگو های لباس و پوشاک را بر روی آن پیاده می کنند و برش می زنند. در تهیه این لباس ها باید طراح لباس خلاقیت و ایده نو داشته و چیدمانی درست و مناسب را تهیه کند.

آموزش خلاقیت با پارچه

در مواردی خلاقیت ها با لباس های قدیمی ایجاد یک کاربری جدید برای آن لباس را ایجاد می کند. مثلا جیب های شلوار لی کهنه و قدیمی می تواند به عنوان جا ابزاری مورد استفاده قرار گیرد. کاورهایی که برای آویز از پارچه ساخته می شود در ارائه لباس هایی که طراحی و اجرا شده اند، زیبایی و سلیقه ای خلاق از طراح لباس به نمایش می گذارد. هنرجویان در آکادمی هنر پارس با یاد گیری مهارت های خلاقانه و آموزش خلاقیت با پارچه می توانند در اجرای ایده های نو یک قدم جلوتر حرکت کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس