۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

جنسیت سازی پارچه دو رو طرح دار

جنسیت سازی پارچه دو رو طرح دار

برای جنسیت سازی پارچه دو رو طرح دار ابتدا مانکن هندسی با طول سر 3 سانت(8.5) سر طراحی می کنیم، قسمت های مختلف بدن مانند بالاتنه، پایین تنه، دست و پاها به صورت کاملا هندسی طراحی می شود و به حرکت محور های مختلف بدن مانند شانه، کمر و باسن توجه می کنیم و قسمت های بدن را با توجه به این محور ها طراحی می کنیم. برای طراحی پا، ابتدا از پایی که تکیه گاه بدن است شروع می کنیم، حرکت دست ها را با توجه به کمان کمر طراحی می کنیم و در ادامهاجزای چهره را با توجه به تقسیم بندی چهره طراحی می کنیم و فرم کلی مو را با خطوط منحنی مشخص می کنیم، در مرحله ی بعد مانکن هندسی را با جزییات بیشتر طراحی کرده و آن را تبدیل به مانکن ماهیچه ای می کنیم.

جنسیت سازی پارچه: برای طراحی لباس ابتدا فرم کلی را مشخص کرده و پس از آن چین ها و جزییات را با دقت طراحی می کنیم و خطوط مربوط به فیگور را از داخل قسمت های لباس پاک می کنیم تا حجم لباس کاملا مشخص شود. رنگ و تکنیک مورد نظر را انتخاب کرده و شروع به اجرای رنگی جنسیت پارچه می کنیم، برای قسمت های رویی لباس از ماژیک سبز و برای قسمت داخلی یا آستر لباس، از ماژیک زرد استفاده می کنیم، سپس برای سایه روشن قسمت رویی لباس از مدادرنگی سبز تیره تر از ماژیک استفاده کرده و تیرگی ها را مشخص می کنیم.

سایه های این لباس را با توجه به انعطاف پذیری کمتر و خشک بودن پارچه و زیر و رو بودن چین ها انجام می دهیم. قسمت های فرورفته ی پارچه تیره تر می شوند تا برجستگی ها (روی چین ها) بیشتر مشخص شوند، برای قسمت بالاتنه که بدون چین و چروک است، از دو طرف بدن سایه های تیره ایجاد می کنیم. لازم است برای بهتر نشان دادن فرم لباس در جهت مناسب (جهت لباس) سایه بزنیم. در کنار تیرگی هایی که ایجاد کردیم، با مدادرنگی سفید معمولی(غیر گچی) روشنی ایجاد می کنیم تا حالت نیمه براق پارچه مشخص شود، سپس به سایه روشن آستر لباس می پردازیم.

از مدادرنگی قهوه ای روشن استفاده کرده و تیرگی ها را مشخص می کنیم، قسمت هایی از لباس که پشت پا قرار دارد تیره تر می شود. برای سایه ها بیشتر در این قسمت از مداد رنگی قهوه ای تیره استفاده می کنیم و فرورفتگی ها را تیره تر می کنیم و همچنین با مداد رنگی سفید کمی سایه های روشن ایجاد می کنیم تا حالت براق آن مشخص شود سپس با محو کن سایه ها را کمی محو می کنیم.

جنسیت سازی پارچه: در مرحله ی بعد به رنگ پوست می پردازیم، برای رنگ پوست ابتدا از مدادرنگی کرم روشن برای رنگ اول و سپس با مداد رنگی کرم تیره سایه های بیشتری را در قسمت هایی مانند اطراف پیشانی، بینی و چشم ها، گردن و قسمت هایی که سایه لباس باعث تیره تر شدن دست و پا شده ایجاد می کنیم، برای تاکید بر تیرگی ها و همچنین جزییات چهره از مدادرنگی قهوه ای روشن و تیره و در صورت لزوم مشکی استفاده می کنیم.

برای رنگ مو از مدادرنگی اکر به عنوان رنگ اول و مدادرنگی قهوه ای روشن و تیره به ترتیب برای سایه های آن استفاده می کنیم، تیرگی های مو را به صورت خطی نشان می دهیم تا حالت مو مشخص شود. مرحله ی بعد برای طرح دار کردن پارچه از روان نویس اکر استفاده می کنیم و با توجه به فرم لباس و برجستگی و فرورفتگی ها پارچه را طرح دار می کنیم، در قسمت هایی که فرورفتگی وجود دارد، نقوش نصفه و یا کوچکتر کشیده می شوند. سپس با مدادرنگی قهوه ای تیره، سفید و مشکی سایه های تیره و روشن را بیشتر می کنیم تا نقوش جدا از پارچه دیده نشوند.

برای رنگ چکمه ها از مدادرنگی نقره ای و مشکی استفاده می کنیم تا براق بودن آن مشخص شود. برای جنسیت سازی تور جوراب شلواری، با مدادرنگی مشکی نوک تیز هاشور های بزرگ ایجاد می کنیم. تور اطراف پا را کمی تیره تر کرده تا روشنی ای که جلوی آن ایجاد می شوند باعث بهتر نشان دادن حجم پا شود.

برای استفاده از دوره جامع آموزش طراحی لباس کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس