۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

الگوی شلوار راحتی مردانه

الگو و دوخت شلوار راحتی مردانه

با مقاله ی آموزش رسم الگو و دوخت شلوار راحتی مردانه همراه باشید. در اینجا به آموزش رسم الگوی  شلوار کردی می پردازیم.و در ادامه ی مقاله  به چند نکته درباره ی الگو ی شلوار های مختلف اشاره می کنیم.(الگوی شلوار راحتی زنانه)


الگوی شلوار راحتی مردانه

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

رسم الگو

   کادری رسم می کنیم به عرض (یک چهارم) دور باسن+۱۰ سانت و طول قد شلوار.قد فاق= یک سوم قد شلوار + ۳سانت می باشد که از انتهای فاق ۵سانتی متر خارج شده و به یک دوم بلندی فاق وصل می شود.

الگو شلوار راحتی مردانه

   از پهنای فاق خط صافی به پایین شلوار می کشیم و از این نقطه ۷ سانت بالا می رویم.از خط پهلو ۱۸-۲۰ سانت برای دم پا داخل شده و از این نقطه به پهنای فاق وصل می کنیم.از نقطه ی ۷ سانتی متر نیز به دم پا وصل می کنیم.تکه ی سه گوشی که از برش شلوار به دست می آید به صورت سر و ته به داخل فاق می دوزیم.۱۰ سانتی متر برای کش دوزی کمر از قد فاق بالا می رویم.

الگوی شلوار راحتی مردانه

برای رسم الگوی شلوار های دیگر به صورت زیر عمل کنید.

طرز دوخت شلوار راحتی مردانه

شلوار دم پا گشاد

   الگوی شلوار را کشیده و خط زانو را به اندازه ی دور زانو رسم میکنیم . دمپا باید نسبت به زانو به میزان دلخواه گشادتر گرفته شود. سپس با پیستوله خطوط دمپا تا زانو را حالت میدهیم.

 شلوار کلوش

   الگوی شلوار راسته را رسم میکنیم.الگو از خط زانو جدا شده و از دمپا تا زانو به ۳ تا ۴ قسمت تقسیم میشود.هر قسمت را از دمپا اوازمان داده و به زانو صفر میکنیم(الگوی شلوار دخترانه).اگر بخواهیم کلوش جدا باشد ، خط اوازمان داده شده در زانو را اصلاح می کنیم و ۲تکه را بهم می دوزیم.اگر بخواهیم کلوش یکسره و بدون درز باشد، باید تکه ی اوازمان داده شده را به تکه بالا چسبانده و خطوط را اصلاح کنیم.

شلوار مردانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس