۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

آموزش طراحی حالت های پارچه

آموزش طراحی حالت های پارچه

آموزش  طراحی حالت های پارچه از مباحث مفید طراحی لباس است. در طراحی لباس نیاز است که چین و شکن های پارچه به خوبی ترسیم شود. گاهی با ترسیم درست پارچه ی لباس طراحی شده ببننده تجسم جنسیت و بافت پارچه را خواهد داشت. اولین تکنیکی که به هنرجویان آموزش داده می شود، سایه روشن توسط مداد طراحی می باشد. پارچه در لباس دارای برش ها و گاهی چین خوردگی هایی خواهد شد و این چین خوردگی ها و پستی بلندی هایی که در سطح پارچه پدیدار می گردد به چروک پارچه معروف است.

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید
برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید
شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

در تکنیک طراحی با مداد چین و چروک ها و حالت های پارچه بر اساس قوانین تابش نور ترسیم می گردند. یعنی زمانی که نور به سطح پارچه می تابد البته با توجه به جنسیت پارچه یا نور را به خود جذب، یا از خود رد کرده و یا منعکس می سازد. در حالتهای پارچه که فرورفتگی ها را پوشانده پارچه دارای سایه های تیره و در برجستگی ها دارای سایه های روشن و گاه بدون سایه می باشد.

تکنیک های آبرنگ و دیگر ابزار هنرهای تجسمی نیز به خوبی با دنیای رنگ می توانند حالت های پارچه را مشخص و به نمایش بگذارند. آبرنگ در به نمایش گذاشتن حالت های لطافت و نرم و همچنین پارچه های حریر و ابریشم بسیار زیبا عمل می کند. باید توجه داشت برای پارچه هایی که لطیف و نازک هستند حتما در زیر لباس آستری طراحی خواهد شد، در رنگ آمیزی این نوع پارچه ها باید از رنگهای رقیق شده اکولین و آبرنگ استفاده کرد و همیشه به این دقت داشت که چین و شکنهای پارچه را با حرکت های نرم قلم مو به نمایش گذاشت. بهتر است در اتمام کار از قلم گیری های ظریف استفاده شود.

آموزش طراحی حالت های پارچه

آموزش طراحی حالت های پارچه

در تکنیک مداد رنگی می توانید به طراحی پارچه ها و حالت های متفاوت بپردازید. مهارت هنرجو در به کار گیری این ابزار و تکنیکی که انتخاب می کند می تواند حالت های خوب پارچه را به خوبی نشان دهد. در استفاده از این ابزار بر روی مقوا های بافت دار بهتر است برای حالت های پارچه هایی با بافت استفاده کرد. می توان از کغذهای بی بافت و تکنیک های سایه زدن لغزشی مداد رنگی نیز برای حالت های پارچه های نرم اما با ضخامت بیشتر استفاده کرد.

پاستل های روغنی در نمایش پارچه های مخملی به خوبی عمل می کنند. این ابزار با ایجاد سطح صاف و براق بر روی مقوا های صاف نیز می تواند حالت های پارچه ساتن را نیز القا کند.

طراحی چین و چروک پارچه

تکنیک های مختلف در آموزش طراحی  پارچه وجود دارد که امروزه نرم افزار های گرافیکی و حرفه ای طراحی پارچه نیز در این زمینه فعالیت دارند، اما باید توجه داشت که آموزش های این تکنیک ها باید زیر نظر اساتید مجرب صورت گیرد. داشتن آموزش حرفه ای و تخصص و همچنین تمرین و خلاقیت به طراحان جوان در ارائه و طراحی حالت های پارچه در طراحی لباس نقش بسزایی خواهد داشت.

در طراحی حالت های پارچه لباس عروس بهتر است از مقوا های رنگی برای اینکار استفاده شود. و با ابزارهایی همانند پاستل و مداد رنگی به طراحی و اجرا پرداخت. گاهی لطافت حالت و چین و شکن های لباس عروس با آبرنگ به خوبی نمایش داده می شود. تکنیک خیس در خیس در بهترین حالت و به داشتن مهارت هنرجو نتیجه ای مناسب و عالی دارد.

جنسیت سازی پارچه چین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس