۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

آموزش دوخت شلوار کمر کشی

در آموزش دوخت شلوار کمر کشی دو نوع روش دوخت کمر به همراه کش را به شما آموزش می دهیم.از کمر کش دار هم می توانید در شلوار و هم در دامن و دامن شلواری استفاده کنید.

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

دوخت کمر به همراه کش

   درز طولی لباس را تا خط لبه ی لباس بدوزید درز را باز نموده و اتو نمایید. سجاف کمر را (تا) کنید، لبه ی اضافی درز سجاف را (تا) نموده بدوزید (درز طولی سجاف ندوخته باقی می ماند) کش را به روش قبلی اندازه گیری کرده به وسیله سنجاق قفلی از یک طرف رد کنید و از طرف دیگر خارج نمایید.

آموزش دوخت شلوار کمر کشی

آموزش دوخت شلوار کمر کشی

   پس از رد کردن کش در داخل سجاف – در حدود (۳ تا ۴ سانتی متر) مانده به درز سجاف – از سمت روی سجاف، آن را سنجاق بزنید تا دهانه های کش به طرف داخل رها نشود. درزهای کش را روی هم بگذارید. با دست یا ماشین دوخت درزهای کش را به یکدیگر وصل کنید. سنجاق ها را درآورید و دهانه ی باز سجاف را پس دوزی نمایید.

آموزش دوخت شلوار کمر کشی

اموزش دوخت شلوار کمر کش

روش دیگر لیفه

   این روش عینا به روش قبلی است؛ با این تفاوت که سجاف را جداگانه برش می زنید و به کمر وصل می کنید. کمر لباس چند سانتی متر بزرگتر از کمر سجاف است (۳-۲ سانتی متر). به همین علت، کمر لباس را بدوزید و کمی خُرد بدهید. سپس به سجاف وصل کنید.

آموزش دوخت شلوار کمر کشی

   روش دیگر: در این روش در یک تکه از کمر، کش به کار می رود (معمولا ما بین خط مرکزی پشت). تکه ی کش را به اندازه ی مورد نیاز برش بزنید. نوار کمر را مطابق روش قبلی آماده نمایید، سپس یک طرف کش را زیر درز سجاف بگذارید و بدوزید. طرف دیگر را سنجاق قفلی بزنید تا ثابت بماند. سپس درز طرف دیگر کش را بدوزید. (دقت کنید در موقع دوختن نباید کش در درز پایین کمر دوخته شود. کش باید در عرض کمر انعطاف داشته و فقط نوار پارچه ای به کمر وصل باشد.)(الگوی دامن تنگ ساده)

آموزش دوخت شلوار کمر کشی

آموزش خیاطی

   می توانید به جای کش از نوار کُرسله محکم استفاده کنید. یک طرف کُرسله را باید به درز طولی کمر بدوزید و به طرف دیگر آن جا دکمه بزنید و با یک دکمه که مطابق شکل دوخته می شود کمر را تنگ یا گشاد کنید (به جای کُرسله می توانید از کش استفاده کنید.)

آموزش دوخت شلوار کمر کشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس