۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

آموزش دوخت الگوی تاپ بندی ساده

در این مقاله آموزش دوخت و الگوی تاپ بندی ساده را برای شما هنردوستان و علاقه مندان به هنر خیاطی(آموزش خیاطی از ابتدا به صورت رایگان) شرح می دهیم.برای دوخت این تاپ فانتزی و زیبا ابتدا الگوی ساده ی بالا تنه را با هر آزادی که مد نظرتان است و در متد دلخواه رسم می کنید. سپس با آموزش طراحی در این مقاله می توانید این تاپ را طراحی کنید.

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

رسم الگوی تاپ

 الگوی تاپ بندی ساده: از نقطه ی الف به اندازه بازی یقه (دوخت یقه های مختلف) پایین می آییم .نقطه ی ب می شود.از نقطه ی ب ۱۲ سانتی متر پایین می آییم (قد لوزی دلخواه است)  این نقطه ی ث است.” خط ب ث قد لوزی می شود”.نکته: برای کسانی که شکم دارند لوزی را از بالاتر میگیریم تا روی شکم قرار نگیرد.(دانلود کتاب آموزش خیاطی با الگو).وسط ب-ث را علامت زده و ۳سانتی متر داخل می شویم (نقطه ی د) و به ب-ث وصل می کنیم. از نقطه ی ث به باسن کوچک وصل می کنیم. از نقطه ی ب به گوشه ی سرشانه وصل می کنیم. این الگو به ۳ پنل تقسیم می شود.

الگوی تاپ بندی سادهآموزش دوخت تاپ با الگو

اموزش دوخت تاپ

  الگوی بالا تنه: پنل ۲و ۳ را می توان از تور یا گیپور استفاده کرد. پنل ۱ را در ضلع های لوزی اوازمان می دهیم تا ضلع های لوزی بیشتر از ۲برابر شود. اگر پارچه غیر کشی بود ابتدا الگوی معمولی را می کشیم . ساسون ها را می بندیم. طراحی می کنیم و سپس از انتقال ساسون ها(انتقال پنس سرشانه) استفاده می کنیم. یکی از خطوط برش در الگوی معمولی به نوک سینه ختم می شود تا کیس سینه برطرف شود. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس