۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

آموزش طراحی لباس با استفاده از نرم افزار مارولوس

آموزش طراحی لباس با استفاده از نرم افزار مارولوس

با مقاله آموزش طراحی لباس با استفاده از نرم افزار مارولوس همراه ما باشید. با توجه به پیشرفت های روزافزون تکنولوژی و سیستم های کامپیوتری در دنیا و راحتتر شدن انجام محاسبات با کمترین میزان اشتباه و خطا توسط کامپیوترها, واضح میباشد که فعالیت هایی که همانند انواع طراحی ها اعم از طراحی های ساختمانها و ماشین الات تولیدی, طراحی پارچه,لباس و خودرو ها و همچنین تمامی مشاغلی که نیاز به ظرافت و دقت خاصی در طراحی میباشند,از این ابزار قدرتمند کمال استفاده را ببرند.رشته ی طراحی لباس نیز از همین قاعده پیروی میکند و طراحان مد در سراسر جهان از برنامه های متفاوت و تخصصی برای رسیدن به هدف و طرح مد نظر خود استفاده میکنند.

نرم افزار مارولوس در طراحی لباس

  از برنامه های اصلی که در این زمینه کمک بسیاری به طراحان سراسر جهان کرده اند میتوان به برنامه ی کورل درا, ایلاستریتور, فوتوشاپ, جمینی و نرم افزار مارولوس دیزاینر استفاده نمود که هرکدام مزایا و رابط کاربری خاص خود را دارا میباشند.برای استفاده از این ابزار های طراحی نیازمند اموزش هایی در رابطه با برنامه انتخاب شده میباشید.مخصوصا اگر برنامه مدنظر شما یکی از دو برنامه ی بسیار پیشرفته کورل درا,ایلاستریتور یا فوتو شاپ میباشد؛چراکه این برنامه ها تنها برای طراحی لباس برنامه ریزی نشده اند و دارای تعداد اپشن های بسیار فراوان و متفاوت میباشند که در عین کاربردی بودن برای بسیاری از افراد شاغل در رشته های دیگر همانند عکاسی و گرافیک,ممکن است برای یک طراح مد و لباس باعث سردرگمی یا کمی سختی در بدست اوردن نتیجه مطلوب توسط کاربر را در پی داشته باشد.بنابراین برای چنین رشته هایی از طراحی که نیاز به یک سیستم تخصصی و کامل برای به نمایش گذاشته شدن هرچه بهتر نتیجه حس میشد,برنامه های به نسبت ساده تر اما تخصصی تری همچون مارولوس دیزاینر و برنامه ی جمینی طراحی شده و در اختیار کاربران قرار گرفته اند.

از برتری هایی که یک برنامه ی کارامد در زمینه ی طراحی لباس باید از ان دارا باشد,سادگی رابط کاربر آن میباشد و همچنین, چنین برنامه ای باید بتواند ظاهر واقعی از طرح مد نظر شخص طراح را بدون کم و کاستی و تا حد امکان واقعی به نمایش گذاشته تا طرح از یک حالت ذهنی و خیالی بتواند به دنیای واقعی راه یابد,درست همانند طراحان داخلی ساختمان ها که از برنامه های مخصوصی مانند تری دی مکس استفاده میکنند تا با استفاده از ابزار ها وقابلیت های این برنامه ها که مخصوصا برای طراحی داخلی ساختمان ها درنظر گرفته شده اند,طرح های خلاقانه خود را به تصویر کشیده تا بتوانند بعد از آنها به عنوان طرح های منحصر به فرد خود در شرکت ها استفاده کنند. نرم افزار مارولوس دیزاینر یکی از برنامه های بی نظیری میباشد که چنین قابلیتی را برای طراحان مد و لباسفراهم میکند و به جرات میتوان گفت از قدرتمند ترین برنامه ها در این زمینه میباشد.

آموزش طراحی لباس با استفاده از نرم افزار مارولوس

آموزش طراحی لباس با استفاده از نرم افزار مارولوس

   برنامه ی ماولوس دیزاینر دقیقا چیست و مزایای آن نسبت به بسیاری برنامه های رایج دیگر در این زمینه چیست؟ همانطور که در مقدمه ذکر کردیم برنامه مارولوس یک برنامه ی کاربردی و فوق العاده برای ایجاد طرح های دقیق و همچنین الگوهای دوختی آنهاست. از مزیت های این برنامه میتوان به سادگی دسترسی کاربر به ابزار ها, وجود مدل های تری دی, ایجاد تغییرات دلبخواه طراحی دی لحظه هم بر روی الگو و هم برروی مدل ,توانایی انتخاب جنس و رنگ پارچه مورد نظر و همچنین استفاده از الگو های بهتر و ساده تری نسبت به الگو های سی ای دی اشاره کرد. این برنامه دارای نسخه های متعددی است که در نهایت به مارولوس ۸ میرسد.این برنامه برای هم سیستم های ویندوز و هم مک اپل قابل دسترسی و راه اندازی میباشد و با هر ارتقا قابلیت های بیشری به برنامه جهت تکمیلتر کردن ان افزوده شده است.

   با توجه به ساده بودن صفحه اصلی استفاده از نرم افزار مارولوس برای افرادی که حتی اطلاعات کمی هم در این زمینه دارند امکان پذیر است.صفحه اصلی این برنامه از ۲قسمت اصلی تشکیل شده است که درون یکی مدل سه بعدی با لباس طراحی شده وجود خواهد داشت و صفحه دیگر الگوی ان لباس را به کاربر نشان خواهد داد.همچنین صفحه به نسبت باریکتری در گوشه ها و بالای صفحه اصلی قرار دارد که محل قرارگیری ابزار مختلف مثل برش و اتصال و… میباشد.در این برنامه قابلیت تعیین جنسیت و رنگ پارچه برای لباس بسیار پرکاربرد و پرطرفدار به حساب میاید که بخاطر کاربردی بودن و همچنین ازادی عمل از باعث جذب بسیاری از طراحان برای استفاده از این برنامه شده است.همچنین این برنامه به شما قابلیت ایجاد تغیرات سریع در الگو را میدهد که بلافاصله این تغییر روی مدل سه بعدی دیده خواهد شد.لازم به ذکر است که افرادی که با این برنامه و برنامه های مشابه ان کار میکنند,بهتر است از اطلاعات هم در زمینه طراحی و هم در زمینه الگو سازی برخوردار باشند تا بتوانند ایده خود را روی برنامه پیاده کنند. از اخرین ارتقا های این برنامه میتوان به نکات زیر اشاره کرد که به تسرسع و روانی کار با این برنامه کمک بسیار کرده اند اما برخی نیز کمی سرعت عمل را بخاطر نیاز به سیستم قوی جهت شبیه سازی مدل, پایین اورده اندکه اکثرا در صورت وجود سیستم قدرتمند حل خواهند شد.

آموزش طراحی لباس با استفاده از نرم افزار مارولوس

آموزش طراحی لباس با استفاده از نرم افزار مارولوس

آموزش طراحی لباس با استفاده از نرم افزار مارولوس

آموزش مارولوس

Marvelous Designer 7پرکاربردترین ویژگی های جدید در

  • ابزار دوخت Marvelous Designer
  • ابزار زیپ Marvelous Designer
  • از Marvelous Designer بهSansar bridge
  • از Marvelous Designer بهZbrush bridge
  • خطوط داخلی و ویژگی های منحنی

ویژگی های جدید دیگر Marvelous Designer:

  • ابزار «Flattening» در Marvelous Designer
  • ابزار ۳D Line Avatar و Garment 3D Line
  • ۳D Baselines
  • ابزار segment dart در Marvelous Designer
  • راهنمای هوشمند
  • پیشبردهای انیمیشنی
  • تغییرات جزیی در ابزار تبدیل بافت
  • منظر سفارشی دوربین ها و تنظیمات دوربین
  • گزینه ی «Select All with Same Property»
  • امکان script در Marvelous Designer

SansarBridge 1.

یکی از مهمترین ویژگی های جدید این نرم افزار Bridge to Sansarاست. این ویژگی در ابتدای راه قرار داشته و پیشرفت های خوبی خواهد داشت. با این ویژگی امکان انتقال لباس ها از MD و وارد کردن آن ها به صورت مستقیم بهSansarبه وجود آمده است. نیازی به rig کردن لباس ها به صورت دستی و یاretopologyنیست. تنها کافیست لباس ها را وارد کرده و یا انتقال(Import/Export) دهید.

Brush GoZ Bridge

امکان انتقال لباس ها از MD بهZBrushفراهم شده است. هر زمان که لباس های MD را تغییر دادید، می توانید مدل هایZBrushرا تنها با کلیک بر روی دکمه یGoZبه روز رسانی کنید.  نحوه ی استفاده از ابزار Topstitch Stitching در MD7 با ابزار جدید Topstitch در MD7 می توانید در هر نقطه از لباس خطوط واقعی دوخت ایجاد کنید. می توانید در لبه های الگو یا در راستای اشکال و خطوط داخلی دوخت ایجاد کنید. این یکی از سریعترین روش های ایجاد خطوط دوخت در اطراف جیب ها، سجاف ها، و خطوط تزیینی و حروف دوخته شده به حساب می آید. دوخت هایی که در Marvelous Designer با استفاده از ابزار Topstitch ایجاد می شوند سه بعدی هستند و به این ترتیب حس واقع گرایانه ی بیشتری به لباس می افزایند. نحوه ی استفاده از ابزار Zippers در Marvelous Designer 7 در MD7 به راحتی می توانید با استفاده از ابزار Zipper، زیپ های لباسهای مختلف را اضافه کنید. در زیر ویدیوی آموزشی از ساخت زیپ ها در Marvelous Designer 7 را مشاهده می کنید.

تعادل خطوط داخلی در راستای ویژگی های منحنی

این ویژگی های جدید شما را قادر می سازند تا خطوط جزیی را به عنوان خطوط داخلی متعادل سازی کنید و یا خطوط داخلی را در راستای لبه ی الگوی منحنی متعادل کنید. این بهترین شیوه برای ساخت دامن های پلیسه می باشد. نقاط جزیی در فاصله ی مورد نظر در امتداد لبه ی الگوی منحنی و در امتداد لبه ی الگوی بالایی بسازید. سپس خطوط داخلی را از یک نقطه به نقطه ی دیگر (خطوط داخلی را می توانید برای صرفه جویی در وقت کپی کنید) ایجاد کنید .

افزودن تصویر پس زمینه در پنجره ی الگوی دو بعدی

اگر به دنبال پیروی از یک الگو هستید و یا اینکه می خواهید از روی تصاویر نمونه یا هنر مفهومی لباس هایی در Marvelous Designer بسازید، می توانید تصاویر پس زمینه ای به درون پنجره ی الگوی دو بعدی وارد سازید. پیروی از الگوها ممکن است بهترین انتخاب نباشد به این خاطر که مقیاس تصاویر پس زمینه با اندازه های دقیق دشوار خواهد بود. شیوه ای ساده تر برای پیروی از الگوها می تواند بارگذاری بافت الگوی مورد نظر و اعمال آن درون بافت پس زمینه ی مربعی بزرگ و استفاده از ابزار تغییر بافت جهت اندازه گیری بافت برای بافت قابل پیروی برای دستیابی به اندازه های دقیق می باشد

کنترل دوربین، تنظیمات و نماهای سفارشی در Marvelous Designer

   در نسخه جدید می توانید تنظیمات دوربین و نماهای سفارشی را ایجاد، ذخیره و انتقال دهید. نماهای سفارشی و کنترل های دوربین می توانند انتقال یافته و بدون توجه به لباس یا شکلک در هر پروژه ای مورد استفاده قرار گیرند. بنابراین اگر می خواهید عکس هایی از لباس ها در یک زاویه ی مشخص داشته باشید، می توانید این نمای سفارشی را به هر پروژه ای وارد ساخته تا تصویر و لباس های خود را از این زاویه ی دقیق مشاهده کنید.

ویژگی های جدید انیمیشن در Marvelous Designer 7

حالا می توانید ضبط انیمیشن ها را متوقف ساخته و اتصالاتی اضافه کنید و یا حذف کنید و سپس به ضبط انیمیشن ادامه دهید.همچنین می توانید باد را انیمیشنی کنید. می توانید زاویه و تنظیمات باد را تغییر دهید. می توانید با چرخاندن باد در اطراف مدل (گر چه این خیلی هم واقع گرایانه نیست) حرکت پارچه در باد را از جهات مختلف نشان دهید. همه را با یک ویژگی انتخاب کنید این ویژگی امکان انتخاب سریع تمام الگوها که شباهت هایی دارند را فراهم می سازد، مانند اینکه همه ی الگوهای موجود در صحنه از یک پارچه تشکیل شده باشند، فاصله ی ذرات یا تعداد لایه های مشابه (تعداد لایه ای که در Property Editor برای کنترل سلسله مراتب چیدمان الگوهای لباس بر روی لباس قرار دارد). تنها کافیست بر روی هر یک از ابزار اصلاح الگو در صحنه کلیک راست کنید تا به این منو وارد شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس