آموزش های رایگان خیاطی

آموزش مدلسازی و دوخت شومیز چین دار یقه کراواتی

آموزش مدلسازی و دوخت شومیز چین دار یقه کراواتی سلام همراهان آکادمی هنر پارس، امروز براتون یک مدل شومیز آماده کردیم پر از جزئیات و درس های جدید، مثل یقه کراواتی، پنس فرانسوی، پنس فرانسوی و غیره، پس با ما همراه باشید. برای مدلسازی یقه غیر قرینه لازم که ما الگوی جلو رو از خط وسط جلو به همدیگه بچسبونیم.

 

رسم و برش الگوی پنس فرانسوی در شومیز

بعد از اینکه الگو رو برش زدیم از خط کمر ۱ الی ۲ سانتیمتر میایم بالا و علامت می زنیم و بعد این دوتا نقطه ها رو به مرکز سینه وصل می کنیم و این خط رو قیچی می کنیم که اصطلاحا به این پنس میگن پنس فرانسوی و بعد پنس سرشانه رو می بندیم، بعد از اینکه پنس سرشانه رو بستیم، سرشانه ها رو ۱ سانتیمتر میایم پایین و قیچی می کنیم که این قسمت میشه دور ریز کار.

رسم الگو و مغزی دوزی

باید الگومون رو از خط وسط یقه ای که کشیدیم جدا کنیم اما قبل از اینکه جدا کنیم چون در مدلمون یک برش روی کارور یا روی خط سینه داریم، یک برش هلالی، اول برش رو میدیم بعدا الگوها رو جدا می کنیم، برای انجام این برش شما خط سرشانه رو می تونید از وسط علامت بزنید، وسط سرشانه رو پیدا می کنیم که ما برش رو تا خط سینه میاریم یعنی از خط سینه برش رو هلال می کنیم و بهترین کار برای قرینه شدن کار اینه که از خط وسط جلو الگو رو تا می کنیم چون کار هلال است ممکنه قرینه نباشه اگر از دو طرف بخوایم بکشیم و بعد برش رو قیچی می کنیم، الان برش ما جدا شده و از خط صورتی که کشیدیم الگو رو برش می زنیم فقط یک موضوعی که هست همیشه روی الگو بنویسید چون الگومون باز و کامل است روی پارچه یک لا باید بریده بشه پس حتما روی الگو می نویسید روی پارچه که موقع برش اشتباه نشه و الگوها رو از هم جدا می کنیم.

 

الگوی یقه غیر قرینه

برای مدلسازی الگوهارو می چسبونیم به همدیگه که ما اصطلاحا یک جلوی باز یا یک جلوی کامل داریم، یقه رو از خط وسط جلو به سمت راست میریم به اندازه ای که روی هم بیاد یا فاصلمون بیاد روی الگوی بعدی، اینجا ما تقریبا وسط یقه رو اندازه می زنیم خط رو عمود می کنیم تا پایین، قد لباس رو هم کنترل می کنیم یعنی الگو رو از همان اول به اندازه ای که می خوایم باید بکشیم، بعد از اینکه این کار رو کیردیم دور الگو رو قیچی می کنیم و پنس سرشانه رو منتقل می کنیم به پنس فرانسوی.

برش الگوی یقه

بعد از اینکه الگو رو برش زدیم از خط کم ۱ الی ۲ سانتیمتر میایم بالا و علامت می زنیم و بعد این دوتا نقطه ها رو به مرکز سینه وصل می کنیم و این خط رو قیچی می کنیم که اصطلاحا به این پنس میگن پنس فرانسوی و بعد پنس سرشانه رو می بندیم، بعد از اینکه پنس سرشانه رو بستیم، سرشانه ها رو ۱ سانتیمتر میایم پایین و قیچی می کنیم که این قسمت میشه دور ریز کار.

دوختن یقه کراواتی

اگر لباس قرینه بود مشکلی نبود وسط یقه رو علامت می زدید، بعد روی کراوات هم به اندازه دور یقه یعنی مجموع هلال جلو و پشت میومدیم جلو و از اون نقطه به بعد رو دوخت دولا بریم ولی الان چون غیر قرینه است باید روی تنه اندازه بزنیم، وسط یقه رو پیدا می کنیم، وسط یقه پشت رو هم علامت می زنیم بعد میریم سراغ دوختن یقه،وسط به وسط سوزن می زنیم و یقه رو اندازه می زنیم تا خط جادکمه و علامت میزنیم و دوباره سمت دیگه یقه رو علامت می زنیم و تا لبه سجاف علامت می زنیم و سوزن ها رو باز می کنیم و میریم سراغ دوخت یقه، یقه رو دولا می کنیم و از علامت سوزنی که زدیم رو تا لبه کراوات چرخ می کنیم و همینطور طرف دیگه کراوات رو.

وخت چین در شومیز

مرحله بعدی که باید انجام بدیم دوختن چینی هست که داخل سجاف سمت راست میره، اول نوار چین رو برش زدیم سردوز می کنیم بعد یک سمت رو به اندازه ۵/۰ سانتیمتر دولا می کنیم و چرخ می کنیم، دو طرف نوارمون رو هم به همین شکل تا می زنیم و چرخ می کنیم بعد از اینکه چرخ کردن نوار چین تموم شد لبه ای که دوخت زدیم رو اتو می زنیم و بعد چین سوزنی میدیم.

آموزش چین دادن به پارچه

برای چین دادن نوار چین درجه چرخ رو میذاریم روی درشت ترین حالت و از قسمت کنار سردوز شروع می کنیم به چرخ کردن، حالا یکی از نخ های دوخت رو میکشیم تا بیشتر چین بخوره تا این نوار دقیقا اندازه وسط جلو بشه، یک سمت رو گره می زنیم که باز نشه و به اندازه جلوی لباسمون چین میدیم و تنظیم می کنیم.

اتوکاری چین شومیز

از قسمت جادوخت پایین لباسمون میایم بالا و بعد از جادوختمون شروع می کنیم به گذاشتن نوار چین، دقیقا لب به لب باشه، سردوز و قسمت جلوی لباس بعد از اینکه سوزن زدیم یک دوخت از روی سردوز میریم که چین فیکس بشه و بعد سجاف رو میذاریم روی کارمون و از لبه چرخ می کنیم، سجاف برمیگرده داخل و چین ها میمونه رو، برای اینکه چین ها بهتر رو بمونه یک دوخت سجاف از رو میریم، دوخت سجاف یعنی ما درز رو باز می کنیم جادوخت رو می خوابونیم روی سجاف یه دوخت نیش از روی دوختمون میریم، حالا سجاف رو برمی گردونیم داخل و اتو می زنیم که چین ما صاف بمونه.

چگونگی دوخت آستین

همه جای آستین رو بجز تاج آستین رو سردوز می کنیم. درز وسط آستین باید به هم دوخته بشه این درز رو تا ۲ سانتیمتر بالاتر از قد آستین این درز رو میدوزیم. بعد از اینکه دوختیم ادامه درز رو که باز است رو دولا میریم داخل و چرخ می کنیم. دوتا هلال آستین رو هم همینطور دولا چرخ می کنیم و درز پهلو آستین رو هم می دوزیم.

اتصال تنه به آستین

بعد دوخت، درزها رو اتو می زنیم و بعد آستین رو جا میندازیم، آستین رو به تنه وصل می کنیم همینطور روی تنه سمت راست باید جادکمه بزنیم برای جا انداختن آستین درز وسط آستین دقیقا باید روبروری درز سرشانه قرار بگیره. با پایان این آموزش شما می تونید برای خودتون یک آستین گره ای شیک و اسپرت بدوزید.

 

همه جای آستین رو بجز تاج آستین رو سردوز می کنیم و درز وسط آستین باید به هم دوخته بشه پس این درز رو تا 2 سانتیمتر بالاتر از قد آستین این درز رو میدوزیم بعد از اینکه دوختیم ادامه درز رو که باز است رو دولا میریم داخل و چرخ می کنیم و دوتا هلال آستین رو هم همینطور دولا چرخ می کنیم و درز پهلو آستین رو هم می دوزیم.
بعد دوخت، درزها رو اتو می زنیم و بعد آستین رو جا میندازیم، آستین رو به تنه وصل می کنیم همینطور روی تنه سمت راست باید جادکمه بزنیم برای جا انداختن آستین درز وسط آستین دقیقا باید روبروری درز سرشانه قرار بگیره.
مرسی که تا پایان این آموزش همراه ما بودید، عکس لباس هایی که برای خودتون دوختید رو برای ما ارسال کنید، همینطور این آموزش رو با دوستانتون هم به اشتراک بذارید تا آنها هم بتونند لباس های زیبا برای خودشان بدوزند.

Recent Posts

آموزش الگوی بدون پنس

امروز قصد داریم در سری آموزش رایگان الگوسازی و خیاطی، آموزش الگوی بدون پنس رو…

3 هفته ago

آموزش الگوی آستین شومیزی

بعد از رسم الگوی شومیزی در آموزش خیاطی میریم سراغ رسم الگوی آستین شومیزی. برای…

3 هفته ago

آموزش الگوسازی و دوخت یقه کرواتی

برای الگوسازی و دوخت یقه کرواتی شما میتونبد شما میتونید از قسمت وسط جلوی یقه…

3 هفته ago

آموزش طراحی لباس عروس روی کاغذ گراف

سلام خدمت شما همراهان خوب آکادمی پارس طراحی لباس عروس روی کاغذ گراف داریم این…

3 هفته ago

آموزش طراحی لباس عروس

امروز صفر تا صد یک طراحی لباس عروس رو با ما همراه باشید. طراحی لباس…

3 هفته ago

آموزش طراحی لباس با آبرنگ

سلام  خدمت هنرجویان خوب اکادمی پارس  کاری که  میخوایم الان باهم دیگه انجام بدیم یه…

3 هفته ago