مقالات

مدل استین مانتو فانتزی

در مقاله ی مدل استین مانتو فانتزی به آموزش رسم الگوی این مدل آستین می پردازیم . دوخت این مدل آستین شباهت خیلی زیادی به دوخت پیلی دو قلودارد یعنی دقیقا یک پیلی دو قلو وسط خط آستین قرار داده شده  است.

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

   برای الگوسازی این مدل ابتدا خط وسط آستین را قیچی کنید ( خط قرمز ) .بین خط وسط آستین به اندازه ی ۱۶ سانتی متر اوزمان بدهید ( خطوط آبی ) .این ۱۶ سانت اوزمان رو به ۴ قسمتِ ۴ سانتی تقسیم کنید ( خطوط سبز و بنفش )(آموزش دوخت آستین مچی)

مدل استین مانتو فانتزی

   این قسمتِ اضافه شده به خط وسط آستینرا هم میتوانید مثل مدل از تور یا پارچه ای با طرح و رنگ متفاوت دربیاورید و هم میتوانید از خودِ پارچه دربیاورید .(مدل مچ استین)اگر میخواهید این قسمت را از تور دربیاورید الگو را از خطوط قرمز قیچی کرده قسمت وسط را روی تور برش زده و خودِ آستین را روی پارچه ی اصلی برش بزنید .سپس تور را به آستین بدوزید یعنی خطوط قرمزِ قسمت وسط و کناره های آستین را به هم دوخته و درزها را به خوبی اتو کنید .اگر هم میخواهید آستین یک تکه باشد الگوی اوزمان داده شده را به صورت یک تکه روی پارچه برش بزنید .

استین مانتو فانتزی

   دقت کنید که خطوط سبز و بنفش حتما باید در مرحله ی رولت کشی پشتِ هر دو آستین کشیده بشن .در مرحله ی دوخت ابتدا پارچه رو از روی خطوط سبز جوری تا بزنید که خطوط قرمز دقیقا روی خط بنفش قرار بگیرن .خطوط قرمز رو به هم کوک زده و در حالی که روی خط بنفش قرار گرفتن به خوبی اتوشون کنید.

سپس خطوط قرمز را از قسمتهایی که خط زرد کشیده شده به هم بدوزید و بالا و پایین آستین را در قسمتهای زاپاس یک دوخت بروید ( خطوط زرد در بالا و پایین آستین ) تا پیلیِ وسط آستین کاملا ثابت شود.(آموزش دوخت آستین مچ دار)در نهایت کوکِ بین خطوط قرمز را بشکافید و یک مچی به پایینِ آستین بدوزید .

Recent Posts

آموزش الگوی بدون پنس

امروز قصد داریم در سری آموزش رایگان الگوسازی و خیاطی، آموزش الگوی بدون پنس رو…

4 روز ago

آموزش الگوی آستین شومیزی

بعد از رسم الگوی شومیزی در آموزش خیاطی میریم سراغ رسم الگوی آستین شومیزی. برای…

4 روز ago

آموزش الگوسازی و دوخت یقه کرواتی

برای الگوسازی و دوخت یقه کرواتی شما میتونبد شما میتونید از قسمت وسط جلوی یقه…

4 روز ago

آموزش طراحی لباس عروس روی کاغذ گراف

سلام خدمت شما همراهان خوب آکادمی پارس طراحی لباس عروس روی کاغذ گراف داریم این…

4 روز ago

آموزش طراحی لباس عروس

امروز صفر تا صد یک طراحی لباس عروس رو با ما همراه باشید. طراحی لباس…

4 روز ago

آموزش طراحی لباس با آبرنگ

سلام  خدمت هنرجویان خوب اکادمی پارس  کاری که  میخوایم الان باهم دیگه انجام بدیم یه…

6 روز ago