مقالات

دانلود کتاب آموزش دوخت مانتو

با مقاله ی دانلود کتاب آموزش دوخت مانتو همراه ما باشید .(دانلود رایگان کتاب آموزش دوخت مانتو) در ادامه ی مقاله به آموزش یک مانتو جلو باز می پردازیم.

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

   برای این مدل مانتو باید از الگوی بالاتنه ساده ی بدون پنس و ساسون استفاده کنید . ابتدا قد الگو را به اندازه ی دلخواه بلند کنید .دامن الگو را از خطوط پهلو به اندازه ی ۲٫۵ الی ۳ سانتی متر فون کرده و به خط باسن به صفر برسانید ( خطوط قرمز ) .از خط وسط جلو به اندازه ی ۲ سانتی متر داخل شده و خطی موازی با خط وسط جلو رسم کنید ( خط سبز ) .

 

دانلود کتاب آموزش دوخت مانتو

   از گوشه ی گردن به اندازه ی ۱ سانتی متر خارج شده و طرح یقه را به صورت هفتی به خط سبز وصل کنید ( خط زرد ) .هلال گردنِ پشت را از گوشه ی گردن و وسط پشت به اندازه ی ۱ سانتی متر گشاد کنید.  ( خط زرد )

 

حالا الگو را از خطوط سبز و زرد قیچی کنید .از روی خطوط بنفش یک کپی تهیه کنید . این کپی میشود الگوی سجافِ مانتو .الگوی مانتو تکمیل شد .(الگوی مانتو مجلسی)برای الگوسازیِ آستین این مدل ابتدا به اندازه ی پهنای مچی منهای یک سانتی متر از خط مچ الگوی آستین بالا رفته و خط جدید مچ را رسم کنید ( خط صورتی ) .اگر پهنای دلخواه مچی شما ۵ سانتی متر باشه باید به اندازه ی ۴ سانتی متر از خط مچ بالا رفته و خط مچ جدید را رسم کنید .

 

کتاب آموزش دوخت مانتو

الگو را از خط صورتی قیچی کنید .به خط مچِ قطعه ی شماره ۱ به اندازه ی ۱ سانتی متر اضافه کنید ( خط سبز ) .دست خود را مشت کنید و دورِ مشتِ  را با متر اندازه بگیرید این اندازه را بعلاوه ی ۱ سانت کنید .خط سبزِ قطعه ی شماره ۱ را به اندازه ی حاصل نهایی دربیاورید یعنی از کناره های آستین از آن کم کنید ( خطوط قرمز ) تا به این اندازه دربیاید.(دانلود کتاب آموزش خیاطی با الگو)این کار برای این است که مچیِ این مدل دکمه خور نیست و اگر شما مچی را خیلی تنگ بگیرید دست از داخل مچی رد نمیشود یا به سختی رد میشود بنابراین لازم است مچی کمی گشاد باشد .قطعه ی شماره ۱ را از خطوط قرمز قیچی کرده و قرینه ی آن را در سمت دیگه ی خط سبز بکشید .این الگو یک بار روی دولای پارچه برش میخورد

 

آموزش دوخت مانتو

   در الگوی آستین از خط آرنج به اندازه ی ۴ الی ۶ سانتی متر بیایید بالا و خطی موازی با خط مچ روی الگو رسم کنید ( خط آبی ) . این خط خطِ برش آستین است .الگو رو از خط آبی قیچی کنید .قسمت بالای خط آبی ( قطعه ی شماره ۲ ) به همین شکل روی پارچه برش میخورد .در قسمت پایینِ خط آبی الگو رو از خطوط زرد قیچی کنید.بین خطوط زرد را به اندازه ی ۱۷ الی ۲۰ سانتی متر اوزمان بدهید ( خط قهوه ای ) .

 

دوخت مانتو

   این قطعه ی روی پارچه ی ساده برش میخورد .در مرحله ی دوخت ابتدا خطوط آبی و صورتی در قطعه ی شماره ۳ را چین کش کرده سپس خطوط آبیِ قطعه ی شماره ۳ و ۲ را به هم بدوزید .برای دوخت مچی ابتدا خطوط قرمز در قطعه ی شماره ۱ را به هم بدوزید .سپس این قسمت رو طوری از خط سبز تا بزنید که درزهای دوخت بیفته بین دولایه و مشخص نباشد .خطوط صورتیِ بالا و پایین آستین را به هم کوک زده و در نهایت این خطوط را به خط صورتیِ چین کش شده ی قطعه ی شماره ۳ بدوزید .

Recent Posts

آموزش طراحی لباس عروس روی کاغذ گراف

سلام خدمت شما همراهان خوب آکادمی پارس طراحی لباس عروس روی کاغذ گراف داریم این…

4 دقیقه ago

آموزش طراحی لباس عروس

امروز صفر تا صد یک طراحی لباس عروس رو با ما همراه باشید. طراحی لباس…

23 دقیقه ago

آموزش طراحی لباس با آبرنگ

سلام  خدمت هنرجویان خوب اکادمی پارس  کاری که  میخوایم الان باهم دیگه انجام بدیم یه…

2 روز ago

آموزش جنسیت سازی هولوگرامی

سلام برخورداری هستم خدمت شما همراهان خوب آکادمی پارس باهم دیگه میخوایم اجرای یک جنسیت…

2 روز ago

آموزش نخ کردن چرخ راسته دوز

سلام عبداله پور هستم امروز در آکادمی هنر پارس با آموزش خیاطی نخ کردن چرخ…

2 ماه ago

آموزش پنس کنفورماسیون

سلام عبداله پور هستم امروز با آموزش پنس کنفورماسیون همراه ما باشید. انتقال ساسون سرشانه…

2 ماه ago