۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

اموزش الگوی مانتو

اموزش الگوی مانتو

در مقاله ی اموزش الگوی مانتو به رسم الگوی مانتوی کیمونو می پردازیم .برای کشیدن الگوی پایه میتوانید اندازه گیری شخصی انجام بدهید و هم میتوانید از جدول اندازه گیری استاندارد استفاده کنید .

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

   یک خط در سمت راست ورق به صورت عمود میکشیم و یه خط دیگه از ابتدای خطِ عمود به صورت افقی میکشیم.از ابتدای خط افقی به اندازه ی ۶ الی ۷ سانت داخل میشیم و علامت میزنیم .

اموزش الگوی مانتو

   نکته : ۶ سانت برای سایزهای بین ۳۶ تا ۴۲ و ۷ سانت برای سایزهای ۴۲ تا ۵۰ هست . برای سایزهای بزرگتر از ۵۰ یک سانت به این مقدار اضافه میشود ( یعنی ۸ سانت )از ابتدای خط عمودی به اندازه ی ۷ الی ۸ سانت پایین میاییم و علامت میزنیم و در امتداد علامتی که زدیم یه خط افقیِ دیگه کاملا موازی با خط بالا میکشیم ( خط زرد ) .به وسیله ی پیستوله علامتهای خط افقی و عمودی را به هم وصل میکنیم. ( خط سبز )

اموزش الگوی مانتو اموزش الگوی مانتو

اموزش الگوی مانتو

آموزش الگوی مانتو ساده

   از ابتدای خط عمود به اندازه ی قد بالاتنه پایین میاییم و علامت میزنیم و در امتداد علامتی که زدیم یک خط افقی موازی با خطوط بالا میکشیم که این خط خطِ کمر میشود . ( خط آبی )(آموزش دوخت مانتو)اندازه ی بین خط زرد و خط آبی را تقسیم بر ۲ میکنیم و علامت میزنیم و در امتداد علامتی که زدیم یک خط افقی موازی با خطوط بالا میکشیم که این خط خطِ سینه میشود ( خط بنفش ).

اموزش الگوی مانتو اموزش الگوی مانتو

اموزش الگوی مانتو خانم عمرانی

   اندازه ی بین خط زرد و خط بنفش را تقسیم بر ۲ میکنیم و علامت میزنیم و در امتداد علامتی که زدیم یک خط افقی موازی با خطوط بالا میکشیم که این خط خطِ کارور میشود ( خط نارنجی )از خط کمر ( خط آبی ) به اندازه ی ۱۲ الی ۱۴ سانت پایین میاییم و علامت میزنیم و در امتداد علامتی که زدیم یه خط افقی موازی با خطوط بالا میکشیم که این خط خطِ باسن میشود ( خط صورتی ).

اموزش الگوی مانتو اموزش الگوی مانتو

اموزش الگوی مانتو

آموزش الگوی مانتو کیمونو

   در مرحله ی بعدی روی خط کارور به اندازه ی ۲/۱ اندازه ی کارورِ شخص رو علامت میزنیم .روی خط سینه به اندازه ی ۴/۱ دور سینه ی شخص بعلاوه ی مقدار آزادی دلخواه علامت میزنیم .روی خط کمر به اندازه ی ۴/۱ دور کمر شخص بعلاوه مقدار آزادی دلخواه علامت میزنیم .روی خط باسن به اندازه ی ۴/۱ دورباسن شخص بعلاوه مقدار آزادی دلخواه علامت میزنیم .نکته : آزادی دلخواه در مدل آستین کیمونو در جلو و پشت لباس به یک اندازه اعمال میشود آزادیِ استاندارد بین ۲ الی ۳ سانت و نهایتا تا ۵ سانت است .

اموزش الگوی مانتو

آموزش الگو مانتو کیمونو

   در مرحله ی بعدی از ابتدای خط عمود ۴ سانت پایین میآییم و علامت میزنیم و در امتداد علامتی که زدیم یه خط افقی موازی با خط بالا رسم میکنیم ( خط قهوه ای )از گوشه ی گردن خط کش رو جوری به خط قهوه ای وصل میکنیم که اندازه ی خطی که ایجاد میشود دقیقا برابر با اندازه ی سرشانه ی شخص باشد یعنی اگر سرشانه ی شخص ۱۲ سانت باشه صفرِ خط کش روی گوشه ی گردن قرار میگیرد و عدد ۱۲ خط کش باید روی خط قهوه ای بیفتد و آن را قطع کند که در اینصورت خط سرخابی ایجاد میشود که این خط خطِ سرشانه هست .حالا یک سانت از علامتی که روی خط سینه زدیم بالا میریم و انتهای خط سرشانه و علامتی که روی خط کارور زدیم و یک سانت بالاتر از خط سینه را با پیستوله به هم وصل میکنیم و حلقه آستین ایجاد میشود ( خط طوسی )

اموزش الگوی مانتو

   در مرحله ی بعد علامتهایی که روی خط سینه و کمر و باسن گذاشتیم رو با خط کشِ متریک به هم وصل میکنیم.نکته : در مانتوهایی که کمر آنها گشاد هست باید خط سینه مستقیم به خط باسن وصل بشود تا گودی کمر در مانتو مشخص نشود .

اموزش الگوی مانتو اموزش الگوی مانتو

 الگوی مانتو

   حالا این الگوی پایه رو باید تبدیل به آستین کیمونو کنیم .از گوشه ی شانه به اندازه ی یک الی ۱٫۵ سانت بالا میرویم و علامت میزنیم ( خط قرمز )از گوشه ی گردن یک خط به علامتی که زدیم وصل کرده و خط را به اندازه ی قد آستین بعلاوه ی طول سرشانه امتداد میدهیم ( خط زرد ) .از انتهای خط آستین ( خط زرد ) خطی عمود بر خط زرد رسم میکنیم که طول این خط برابر با ۲/۱ دور مچ بعلاوه ی چند سانت آزادی ( دلخواه) است ( خط سبز ) .نکته: برای مانتو دور مچ حدودا ۲۰ تا ۲۵ سانت مناسب است .

اموزش الگوی مانتو

اموزش الگو مانتو

   برای اینکه زیر آستین حالت کشیدگی ایجاد نشود از انتهای خط سبز ۱ الی ۱٫۵ سانت خارج شده و خط جدیدِ مچ را میکشیم ( خط آبی )از انتهای خط مچ خطی به پهلو وصل میکنیم ( خط قرمز )برای ایجاد هلال زیر بغل از نقطه ی تقاطع خط قرمز به پهلو ۱۰ سانت پایین آمده و علامت میزنیم همچنین ۱۰ سانت روی خط قرمز به سمت مچ میاییم و علامت میزنیم و این دو علامت را به صورت هلال به هم وصل میکنیم ( خط بنفش )نکته : مقدار هلالِ زیر بغل در مدلهای مختلف متفاوت است و میتواند کمتر یا بیشتر از این مقدار باشد.(الگو مانتو شنل دار)

اموزش الگوی مانتو

در مرحله ی نهایی قد مانتو را به اندازه ی دلخواه بلند میکنیم و برای فون کردن پایین مانتو به اندازه ی ۲٫۵ الی ۳ سانت بیرون آمده و به خط باسن وصل میکنیم ( خط قهوه ای )برای اندازه گیری قد مانتو متر را از وسط سرشانه روی سینه میاوریم و تا پایین امتداد میدهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس