۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

الگوی تاپ زنانه

الگوی تاپ زنانه

 با آموزش الگوی تاپ زنانه در خدمت شما علاقه مندان به هنر خیاطی هستیم . ابتدا الگوی اولیه تاپ را با متد مورد نظر می کشیم.برای گشادی یقه ۱ سانتی متر از سرشانه پشت و جلو (نقاط A و C ) و ۱سانتی متر از وسط پشت (D ) و ۲سانتی متر از گودی گردن در جلو داخل می شویم و یقه را طراحی می کنیم.(آموزش دوخت تاپ با الگو)

 

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

الگوی تاپ زنانه

طراحی یقه

   در قسمت پشت از دو نقطه C و D به اندازه ۵سانتی متر خارج می شویم (MوN) و از این نقاط خطی موازی DC رسم می کنیم.اگر CN روی پنس سرشانه قرار گیرد باید اول پنس سرشانه بسته شود.در قسمت جلو نیز ۲ سانتی متر از خط سینه بالا می رویم.(L )از نقطه L هم ۵سانتی متر بالا می رویم(R)(انتقال پنس سرشانه)
الگوی تاپ زنانه

الگوی تاپ زنانه

   از نقطه B هم ۴_۳سانتی متر روی خط گردن داخل می شویم. (S ).منحنی RS را مطابق با مدل طراحی‌ می کنیم..از نقطه Aبه اندازه ۵سانتی متر روی سرشانه داخل می شویم (F ).از نقطه Sبه اندازه ۵سانتی متر پایین می آییم (E).منحنی EF را موازی با AS طراحی می کنیم..منحنی LAرا هم به موازات SR طراحی می کنیم تا منحنیEFرادر نقطه Zقطع کند.در این مراحل طراحی یقه، پهنای یقه باید ۵Cmحفظ شود.اگر در طراحی یقه جلو خط AF روی پنس سرشانه قرار گیرد باید اول پنس سرشانه بسته شود.

الگوی تاپ زنانه

الگو تاپ زنانه

   از زیر حلقه جلو و پشت ۳سانتی متر بالا می رویم. حالا پنس سرشانه جلو و پشت و پنس لقی حلقه را می بندیم.۱/۳ خط AB را پیدا کرده، از نقطه A پایین می آییم. (V) .نقطه V را به زیر بغل که تنگ کرده بودیم وصل می کنیم. در پشت نیز ۱/۳ حلقه گردن را پیدا کرده از نقطه C داخل شده (‘V) و این نقطه را نیز به زیر بغل وصل می کنیم.

الگوی تاپ زنانه

الگوی دوخت تاپ زنانه

   قسمت دور ریز یقه را قیچی می کنیم.خطوط FA و CN را به هم وصل می کنیم.برش های طراحی یقه را قیچی می کنیم.پنس سرشانه جلو را باز کرده برای گرفتن لقی، پنس را ۱سانتی متر پهن تر می کنیم. (قسمت بنفش رنگ ) و دوباره پنس را می بندیم.خطی که در پشت از پنس به سرشانه وصل شده به صورت یک پنس ۱سانتی متر در آورده و می بندیم. (برای گرفتن لقی)بعد از بستن پنس ها طراحی این قسمت را اصلاح می کنیم.خط آکاردمان را رسم می کنیم.

خط آکاردمان 

    از نوک سینه تا زیر سینه را اندازه می گیریم و در الگو از نوک سینه همین مقدار را پایین می آییم و خطی موازی خط سینه رسم می کنیم.

الگوی تاپ زنانه

بعد از بستن پنس ها و اصلاح طراحی این قسمت خطوط اوازمان را مطابق شکل طراحی می کنیم. (عکس شماره ۵)

الگوی تاپ زنانه

الگوی برش تاپ زنانه

   محل اوازمان ها را برش زده و برای هر قسمت ۴_۳ سانتی متر اوازمان می دهیم.طراحی قسمت بالا را اصلاح می کنیم.(عکس شماره ۶) از پارچه سه تا نوار ۲_۱/۵ سانتی برش می زنیم و بصورت بافت در می آوریم و قبل از دوخت داخل درز قرار می دهیم.هنگام دوخت برش یقه وسط پشت باید روی دولای بسته قرار گیرد.

 

خطوط اوازمان را برش می زنیم و برای هر قسمت ۵_۳ سانتی متر اوازمان در نظر می گیریم.مقدار اوازمان ها را طوری در نظر می گیریم که طول خط BF بعد از اوازمان ۲ یا ۳ برابر مقدار اولیه شود (عکس شماره ۷) تکه اوازمان داده شده بهتر است  که از اریب پارچه برش شودالگوی تاپ زنانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس