۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

آموزش دوخت دامن شلواری دخترانه

آموزش دوخت دامن شلواری دخترانه

در آموزش دوخت دامن شلواری دخترانه به آموزش سه نوع دامن شلواری (آموزش خیاطی با الگو مبتدی)می پردازیم .دامن شلواری پیلی دار(انواع پیلی دامن)،دامن شلواری کلوش و دامن شلواری ساده .با آموزش خیاطی آکادمی پارس همراه باشید.

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

دامن شلواری پیلی دار

 ابتدا الگوی دامن شلواری ساده را می کشیم .قسمت پهنای فاق را از الگو قیچی میکنیم.به خط وسط جلو و پشت ۱۶سانت اضافه میکنیم. پهنای فاق را مجددا در الگو به محل اضافه شده برای پیلی وصل میکنیم.پیلی ها را تا میکنیم طوری که تای آن بهطرف درز پهلو باشد.پیلی تا ابتدای هلال فاق در پشت و جلو تا کمر دوخته می شود.زیپ در پهلوی چپ و مانند زیپ دامن دوخته می شود.

آموزش دوخت دامن شلواری دخترانه

آموزش دوخت دامن شلواری دخترانه

دامن شلواری کلوش

   برای دوخت این دامن شلواری(آموزش دوخت دامن) از روی الگوی دامن کلوش استفاده می کنیم.الگو روی کاغذ یک لا رسم میشود.سمت راست را وسط جلو قرار داده ،فاق جلوی شلوار را میکشیم.روی یک سوم بلندی فاق که از کمر پایین آمده می کشیم.سمت چپ فاق پشت را روی یک دوم بلندی فاق رسم میکنیم و مانند دامن کلوش الگو را روی پارچه قرار داده برش میزنیم.در این روش پهلوها درز نمی خورند.
آموزش دوخت دامن شلواری دخترانه

آموزش دوخت دامن شلواری زنانه

دامن شلواری ساده

   میزان پارچه: ۱قد +۴سانت با عرض ۱۵۰ و ۳۰ سانت تترون برای کیسه ی جیب.این دامن شلواری ار الگوی دامن راسته و فون تهیه میشود.ابتدا الگوی دامن را رسم کرده و از خط کمر در وسط جلو به اندازه ی بلندی فاق +۱/۵ پایین می آییم.*بلندی فاق= یک چهارم دور باسن -۱/۵ تا۳ (درسایزهای بزرگ از ۲۷ بیشتر نشود).سپس به اندازه ی یک هشتم دور باسن -۲  از این نقطه خارج میشویم.پهنای فاق به دست می آید.از انتهای این خط ، خط دوخت بین پا را رسم میکنیم.بلندی فاق را به دو قسمت کرده و از زاویه ی فاق نیز ۴سانت خارج میشویم و هلال فاق را طوری رسم میکنیم که از این دو نقطه بگذرد.

آموزش دوخت دامن شلواری دخترانه

    برای دوخت زیپ مردانه(آموزش دوخت زیپ مخفی) از خط وسط جلو ۴سانتی متر  برای نقاب زیپ در نظر میگیریم.بلندی نقاب حداکثر تا نقطه ی شروع هلال فاق می باشد و قد کل آن  ۲۰ سانتی متر است.محل جیب آمریکایی: در پلو روی خط کمر ۴سانت داخل میشویم و از روی خط پهلو  ۱۶سانت پایین می آییم و این دو نقطه را بهم وصل میکنیم.برای کیسه ی جیب روی خط کمر ۱۹ تا ۱۲ سانت داخل میشویم.دوبار از روی کیسه ی جیب  رولت کرده  .یکبار همراه با خط پهلو  و یکبار بدون خط پهلو.

پشت دامن شلواری

   از خط کمر در وسط پشت به اندازه ی بلندی فاق+۱/۵ سانت پایین آمده و سپس از این نقطه به اندازه ی یک هشتم دور باسن+۲سانت خارج میشویم و از انتهای این خط، خط داخل پا را رسم میکنیم.یک دوم بلندی فاق +۱سانت را از خط فاق به طرف کمر بالا آمده علامت میزنیم و از زاویه فاق ۳سانت خارج شده و هلال فاق را رسم میکنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس