۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

آموزش دوخت دامن ترک دار

آموزش دوخت دامن ترک دار

در آموزش دوخت دامن ترک دار با رسم الگوی دو نوع دامن ترک دار آشنا میشوید .دامن ترک به دامنی(آموزش دوخت دامن) گفته می شود که دارای برش های عمودی است. این مدل دامن قد را بلند و بدن را لاغرتر از آنچه که هست نشان می دهد. به همین دلیل، برای افرادی که دارای قد کوتاه و اندام نسبتاً چاق هستند بسیار مناسب است. خانم های دارای اندام متناسب هم می توانند از این دامن استفاده کنند؛ چون این دامن افراد خوش اندام را زیباتر نشان می دهد.آموزش دوخت دامن ترک دار

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

آموزش دوخت دامن ترک دار

دامن ترک نیلوفری

   برای این نوع دامن(آموزش دامن تنگ ساده) از خط باسن بزرگ ۲۰ سانتی متر پایین آمده و ۱سانت از هر طرف به داخل میرویم.سپس از این نقطه به گشادی پای دامن وصل میکنیم.برای برش کلیه ترک ها از نصف تعداد ترکها الگو تهیه کرده و راسته ها و نقاط موازنه را در الگو مشخص میکنیم.برای دوخت زیپ باید در یکی از ترکها درز را ۲/۵ سانت در نظر گرفت و در دیگر ترکها جای درز را ۱ تا ۱/۵ سانت در نظر میگیریم.

آموزش دوخت دامن ترک دار

اموزش دوخت دامن ترک دار با الگو

 

    برای رسم دامن های ترک نیاز به اندازه های دور کمر ، باسن،بلندی باسن بزرگ ،قد دامن و تعداد ترکها داریم.مقدار پارچه مورد نیاز: ۲قد با عرض ۱۵۰ سانت.جنس: انواع پارچه های لخت مانند کرپ، ریون و پارچه های استرج (انواع پارچه)که گشادی آن زیاد نباشد (زیاد کش نیاید) پارچه های ساده و گل ریز برای این دامنها مناسب تر میباشد.پارچه های پرزدار مانند مخمل را نمیتوان به صورت سر و ته در این دامن برش زد.برای برش پارچه باید از طول ۲لا شود.برای رسم الگوی تمام ترک ها ، دور کمر و باسن را به تعداد ترکها تقسیم میکنیم.کادری را رسم میکنیم به عرض مثلا (یک ششم ) دور باسن و طول کادر قد دامن.از بالای کادر به اندازه ی بلندی باسن پایین آمده و خط باسن را رسم میکنیم.

آموزش دوخت دامن ترک دار

   از وسط خط کمر به اندازه نصف ۱/۶ دور کمر را از طرفین آن جدا کرده و به خط باسن با خط کش وصل میکنیم.در پای دامن از طرفین کادر۵تا ۲۰ سانت برای گشادی ترکها بسته به مدل و جنس پارچه خارج می شویم و به باسن بزرگ وصل میکنیم.برای جلوگیری از افتادگی ترکها در پای دامن باید خط صاف کادر با خط اریب روی خط باسن برابر شود و مقدار اضافه را با احنای ملایمی کم میکنیم .سپس زاویه ها را نرم میکنیم.

آموزش دوخت دامن ترک دار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس