۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

آموزش خیاطی خانم عمرانی

آموزش دامن نیم کلوش خانم عمرانی

در این مقاله از سری مقالات آموزش خیاطی سعی داریم دامن کلوش یا کله قندی، دامن نیم کلوش و دامن تمام کلوش را به شما آموزش دهیم. پس با دوره آموزش خیاطی خانم عمرانی در آکادمی هنر پارس همراه ما باشید تا نهایت استفاده را از سری آموزش های خانم عمرانی داشته باشید.

آموزش خیاطی خانم عمرانی

آموزش دامن نیم کلوش خانم عمرانی

برای برش و دوخت این دامن احتیاجی به کشیدن الگو نداریم البته می توان اول الگو کشید و سپس روی پارچه پیاده کرد. همه اندازه گیری ها روی پارچه با علامت زدن مشخص می شود.

دامن نیم کلوش خانم عمرانی: برای دامن کلوش احتیاج به یک متر ونیم پارچه داریم. هرچه پارچه لخت تر باشد ریزش بیشتری دارد و دامن قشنگ تر و بهتر می شود.

پارچه را به صورت کله قندی تا می کنیم  دولای باز روی ترکی پارچه می افتد. ۳سانت برای زیپ جا می گذاریم. از مرکز کله قندی یک دوم دورکمر+ ۱۰ تا ۱۵ سانت پایین رفته و پرگاری میکنیم با این کار هلال دور کمر روی پارچه به دست می آید.قد دامن که به دلخواه می باشد را +قدکمری که از کله قندی پایین آمدیم می کنیم و با زهم از کله قندی اندازه می زنیم و به صورت پرگاری تا انتهای کار علامت می زنیم. حالا با در نظر گرفتن زاپاس مناسب در قسمت کمر و لبه دامن ،پارچه را برش می زنیم. اگر خواستیم کمر دامن را کش بدوزیم باید به جای یک دوم دورکمر از یک دوم دور باسن برای رسم قد کمر استفاده کنیم.

آموزش خیاطی خانم عمرانی

برای دامن نیم کلوش خانم عمرانی احتیاج به دو متر ونیم پارچه داریم. ترکی پارچه روی ترکی خودش می افتد.اگر زیپ دوزی خواستیم۳ سانت واگر دکمه خواستیم ۵سانت زاپاس میگذاریم. یک دوم دورکمر-۱سانت به دست آورده از مرکز پرگاری می کنیم برای قد کمر . حال به همان شیوه دامن کلوش نیز دامن را از مرز پرگاری می کنیم. کار تمام و آماده برش می باشد.

آموزش خیاطی خانم عمرانی

 دامن تمام کلوش یا چادر نمازی

مقدار پارچه مورد نیاز برای این دوخت این دامن ۵مترو نیم می باشد.

برای دوختم دامن کلوش ترکی پارچه، روی ترکی خودش در عرض کار می افتد. وسط کار را پیدا می کنیم و مرکزش را علامت می زنیم. حال یک شیشم دورکمر- نیم سانت را به دست آورده وحاصل را ازمرکز علامت گذاری شده پرگاری می کنیم و یک نیم دایره رسم می شود. قد دامن را نیز با مقدار دورکمر به دست آمده جمع زده و از مرکز به صورت پرگاری در سرتاسر پارچه علامت میزنیم.

این دامن هیچ درزی برای زیپ ندارد بعد از برش می توانیم از هرسمت که خواستیم به اندازه زیپ برش زده و دوخت کنیم.(فیلم آموزش دوختن کش به کمر دامن)

آموزش خیاطی خانم عمرانی

گرد آورنده: سحرکازانی

شما با شرکت در دوره الگوسازی و دوخت آکادمی پارس میتوانید به یک خیاط و دوزنده حرفه ای تبدیل شوید.(الگوی دامن کلوش کله قندی)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس