آموزش های رایگان خیاطی

آموزش اساس الگو و دوخت آستین شومیز + ویدیو کامل

سلام به همراهان آکادمی پارس، امروز با الگوسازی و دوخت آستین شومیز با ما همراه باشید.برای آموزش آستین شومیز به چند تا اندازه احتیاج داریم، اندازه قد آستین، اندازه دور بازو، اندازه ارتفاع مجموع حلقه ها، اندازه مجموع گشادی حلقه الگوها و دور مچ رو احتیاج داریم.

فیلم آموزش رسم الگو و دوخت آستین شومیز

برای اندازه گیری ارتفاع حلقه میایم از سرشانه پشت تا کف حلقه رو اندازه می زنیم هر عددی که بود می نویسیم، در قسمت پیش هم از سرشانه جلو با خط کش تا نقطه شماره 13 رو اندازه می زنیم که میشه ارتفاع حلقه، مجموع این دو تا ذخط رو با هم جمع می کنیم و هر عددی که بود مینویسیم برای ارتفاع حلقه ها، از قسمت سرشانه پیش هم برای مجموع گشادی حلقه ها با محیط حلقه ها از این قسمت با متر ایستاده اندازه ها رو می گیریم و هر عددی که بود یادداشت می کنیم.

آموزش رایگان دوخت آستین شومیز

در قسمت جلو هم به همین صورت اندازه گیری می کنیم و مینویسیم که مجموع گشادی بدست میاد، دور مچ رو هم که هر اندازه ای که خواستیم اندازه میزنیم که برای اندازه گیری دور مچ دست رو مشت کرده و دور مشت رو اندازه می گیریم که گشادی و آزادی که لازم بود براش در نظر می گیریم به طوری که مچ بتونه از دور دستتون عبور کنه، این کار طریقه اندازی گیری برای الگوست که بعد شروع به رسم الگو آستین می کنیم. یک خط عمود بر هم رسم می کنیم، از نقطه شماره 1 به اندازه ارتفاع مجموع حلقه ها که هر عددی بود منهای 2 سانتیمتر می کنیم، مثلا در اینجا از 42 سانتیمتری که بود یک سوم رو بدست میاریم منهای 2 سانتیمتر می کنیم که اینجا عددش میشه 12 سانتیمتر و علامت می زنیم.

 

دوخت آستین شومیز

از قسمت 12 سانتیمتر یه خط به قسمت چ و راست گونیا می کنیم، از نقطه شماره 1 به اندازه قد آستین علامت می زنیم و 60 سانتیمتر روی خط عمود علامت می زنیم و این قسمت رو هم یک خط روی آن گونیا می کنیم، از نقطه شماره 1 به اندازه مجموع گشادی حلقه ها که 49 سانتیمتر بوده نصفش رو بدست میاریم که هر عددی بود از نقطه 1 به حالت اریب طوری علامت می زنیم که روی این خط 24 سانتیمترقطع بشه و از سمت دیگه هم همین کار رو انجام میدیم و علامت می زنیم و خط اریب رو وصل می کنیم، از نقطه 1 تا نقطه ای که بدست آوردیم در قسمت پیش رو به 3 قسمت مساوی تقسیم می کنیم و در قسمت پشت آستین هم باز به 3 قسمت مساوی تقسیم می کنیم.

الگوی آستین شومیز

سمت چپ الگو، جلوی آستین و سمت راست الگو، پشت آستین است و در قسمت جلو الگو از قسمت اول علامت زده شده 1 سانتیمتر به سمت بالا میایم و از قسمت دوم 5/0 سانتیمتر به سمت پایین و داخل میایم و هلال حلقه رو جوری رسم می کنیم که از وسط این خط عبور کند و از 5/0 سانتیمتر رد بشه و هلال حلقه آستین رو رسم می کنیم، در قسمت پشت آستین هم به اندازه 1 تا 5/1 سانتیمتر از علامت اول بالا میریم و از علامت دوم به اندازه 1 سانتیمتر میایم به سمت بالا و هلال پشت الگو آستین رو رسم می کنیم که این هلال رو با پیستوله هم می تونیم رسم کنیم.

 

آستین در شومیز

از علامت قد آستین به اندازه یک دوم دور مچ که قبلا اندازه زدیم و 24 سانتیمتر بوده که 12 سانتیمتر را به سمت پشت الگو و 12 سانتیمتر را به سمت جلو الگو علامت می زنیم و این علامت ها رو به قسمت کف حلقه ها وصل می کنیم، برای اینکه فرم الگوی زیر دست آستین قشنگ تر بشه این خط رو نصف می کنیم و حدود 5/0 تا 75/0 سانتیمتر به سمت داخل علامت می زنیم و این خط رو به صورت هلال رسم می کنیم.

 

این هم اساس الگوی آستین که برای شومیز استفاده میشه، اگر بخواهیم لبه آستین رو گشادتر یا تنگ تر بگیریم هر مقداری که خواستیم به لبه آستین اضافه یا کم می کنیم. برای قسمت بازوی آستین هم دور بازوها روی قسمت شومیز یه مقدار گشادتر از آستین های معمولی در میاد. ممنون از اینکه تا پایان این ویدئو همراه ما بودید، امیدوارم که براتون مفید بوده باشه.

Recent Posts

آموزش الگوی بدون پنس

امروز قصد داریم در سری آموزش رایگان الگوسازی و خیاطی، آموزش الگوی بدون پنس رو…

3 هفته ago

آموزش الگوی آستین شومیزی

بعد از رسم الگوی شومیزی در آموزش خیاطی میریم سراغ رسم الگوی آستین شومیزی. برای…

3 هفته ago

آموزش الگوسازی و دوخت یقه کرواتی

برای الگوسازی و دوخت یقه کرواتی شما میتونبد شما میتونید از قسمت وسط جلوی یقه…

3 هفته ago

آموزش طراحی لباس عروس روی کاغذ گراف

سلام خدمت شما همراهان خوب آکادمی پارس طراحی لباس عروس روی کاغذ گراف داریم این…

3 هفته ago

آموزش طراحی لباس عروس

امروز صفر تا صد یک طراحی لباس عروس رو با ما همراه باشید. طراحی لباس…

3 هفته ago

آموزش طراحی لباس با آبرنگ

سلام  خدمت هنرجویان خوب اکادمی پارس  کاری که  میخوایم الان باهم دیگه انجام بدیم یه…

3 هفته ago