۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

مدل آستین لباس مجلسی

مدل آستین لباس مجلسی

در این مقاله یک مدل آستین لباس مجلسی را آموزش می دهیم. آستین کاپ، آستینی است که حلقه ی آن کمی روی شانه قرار می گیرد و برای لباس های خانگی و یا مجلسی کابرد دارد.

مدل آستین لباس مجلسی

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

رسم الگو

    ۳مدل آستین(انواع آستین) کاپ داریم .برای شروع،الگوی اولیه بالاتنه را می کشیم .برش عصایی(انتقال پنس سرشانه) را روی مدل طراحی می کنیم.از وسط جلو طبق عکس ۰/۵سانت لقی می گیریم و به کمر ختم می کنیم.اول یقه را طراحی می کنیم.برای طراحی یقه،از سرشانه ۲تا۴سانت پایین میایم.هرچقدر که پایین بیایید میزان باز بودن شانه بیشتر میشود.از گودی گردن در جلو هم به اندازه بازی یقه پایین آمده.این مقدار دلخواه ولی خیلی نباید بسته باشد که مدل بهم نریزد.طبق تصویر منحنی مورد نظر را طراحی کنید.اول وسط را پیدا میکنیم.بعد از وسط به سمت سرشانه،و به سمت پایین خمیده میشود و از وسط به سمت وسط جلو  به  بالا خمیده میشود.

مدل آستین لباس مجلسی

   از وسط یک لقی ۱٫۵ سانتی میگیریم و روی الگو میبندیم.برای سرشانه از کنار گردن به اندازه ی یک دوم سرشانه + ۱ جلو میرویم و علامت میزنیم.از حلقه آستین هم ۱٫۵ سانت بالا رفته و حلقه را تنگ می کنیم و این دو نقطه را مثل تصویر بهم متصل کنید .بعد پنس زیر بغل را میبندیم و به برش عصایی منتقل می شود.

مدل آستین لباس مجلسی

   برای الگوی پشت هم مثل تصویر همین کارها را انجام میدهیم. ولی یقه ی پشت را یکبار انحنا داده و در وسط پشت صاف میشود.یک ساسون لقی از یقه میگیریم و برش منحنی را هم برای پشت طراحی میکنیم.

مدل آستین لباس مجلسی

   الگوی اولیه آستین را میکشیم و تغییرات تقسیم بندی که در شکل میبینید را  روی آن اعمال میکنیم.حلقه ی پشت و جلو باید به اندازه ی حلقه ی پشت و جلو در الگوی بالاتنه در نظر گرفته شود.قسمت بالا هم که شیب شده است در واقع ادامه ی یقه میشود که روی بازو قرار میگیرد.

مدل آستین لباس مجلسی

   اگر خواستید برای لباس های کشی از این مدل استفاده کنید مراحل همین است؛ فقط لقی های یقه را بیشتر باید بگیرید .به میزان کش بودن پارچه لقی ها ۲یا ۳برابر می شوند.در الگوی اولیه  هم که الگوی پارچه های کشی است.اگه میزان کش بودن پارچه زیاد است مثل ریون ها،برش ایجاد نمیکنیم .و لقی های یقه به پهلو با حلقه آستین ختم می شوند.

2 فکر در مورد “ مدل آستین لباس مجلسی

  1. drfekr گفت:

    عالی
    مدل آستین لباس مجلسی عالی گفتن

    1. miss admin گفت:

      ممنون از شما امیدواریم بهره کافی رو ببرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس