۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

الگو مانتو عبایی خلیجی

مانتو عبایی خلیجی

در این مقاله به آموزش رسم الگو مانتو عبایی خلیجی می پردازیم . برای دوخت این مدل شما اول باید الگوی مانتوی کیمونو را بکشید.

الگو مانتو عبایی خلیجی

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

الگو مانتو عبایی خلیجی: پس از رسم الگوی بالاتنه برای اینکه زیر آستین حالت کشیدگی ایجاد نشود از انتهای خط سبز ۱ الی ۱٫۵ سانت خارج شده و خط جدیدِ مچ را میکشیم ( خط آبی )(اموزش استین کیمونو خانم عمرانی)از انتهای خط مچ خطی به پهلو وصل میکنیم ( خط قرمز )برای ایجاد هلال زیر بغلاز نقطه ی تقاطع خط قرمز به پهلو ۱۰ سانت پایین آمده و علامت میزنیم همچنین ۱۰ سانت روی خط قرمز به سمت مچ میاییم و علامت میزنیم و این دو علامت را به صورت هلال به هم وصل میکنیم ( خط بنفش )

مانتو عبایی خلیجی

 مقدار هلالِ زیر بغل در مدلهای مختلف متفاوت است و میتواند کمتر یا بیشتر از این مقدار باشد.(مانتو عبایی حریر)

الگو مانتو عبایی خلیجی

در مرحله ی آخر هم قد مانتو را به اندازه ی دلخواه بلند میکنیم و برای فون کردن پایین مانتو به اندازه ی ۲٫۵ الی ۳ سانت بیرون آمده و به خط باسن وصل میکنیم ( خط قهوه ای )برای اندازه گیری قد مانتو متر را از وسط سرشانه روی سینه میاریم و تا پایین امتداد میدهیم.

الگو مانتو عبایی خلیجی

مانتو عبایی

 بعد که الگو را کیمونو کردید همینطور که  روی الگو کشیده شده خطوط قرمز را میکشید و همچنین خطوط سبز را که تعدادش میتواند کمتر یا بیشتر باشد.بستگی به این دارد که می خواهید چقدر دراپه در مانتو داشته باشید اگر میخواهید چین ها و دراپه های مانتو عبایی زیاد باشد تعداد خطوط سبز را بیشتر کنید اما جای اولین خط از سرشانه را بالاتر یا پایین تر نبرید . بعد از نقاط زرد خط های سبز را قیچی کنید و در نقاط مشکی به صفر برسانید و بین آن ها را از ۳ تا ۶ سانت اوزمان بدهید ( هر چقدر مقدار اوزمان بیشتر باشد چینهای مانتو بیشتر میشود ) . موقع دوخت دقیقا همان مقداری که در یقه اوزمان داده شده باید چین کِش شود و در نهایت سجاف یقه وصل میشود.(الگوی مانتو جلو باز)الگو مانتو عبایی خلیجی

برای خرید الگوی اماده مانتو عبایی بلند کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس