۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

اموزش خیاطی با الگوی رایگان

در مقاله ی اموزش خیاطی با الگوی رایگان رسم الگوی شلوار را به کمک الگوی دامن آموزش می دهیم. با آموزش خیاطی آکادمی پارس همراه باشید.

اموزش خیاطی با الگوی رایگان

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

رسم الگوی شلوار

   برای کشیدن الگوی اصلی شلوار ابتدا الگوی اصلی دامن را با قد ۱۰۰ cm می کشیم. سپس بلندی فاق را بدست می آوریم (بلندی فاق = دور باسن ۱/۳ یا ¼)  (۳۳=۳÷۱۰۰)  به اندازه بلندی فاق از کمر به سمت پایین علامت می زنیم.(الگوی شلوار راحتی مردانه)

 

اموزش خیاطی با الگوی رایگان

    در قسمت جلو شلوار ۳ تا ۶ cm به طرف جلو و ۸ تا ۱۲ سانتی متر در  قسمت پشت شلوار اضافه می کنیم و فاق شلوار را می کشیم. مرغک شلوار را نیز در پشت می کشیم.  ۴ سانتی متر از وسط پشت شلوار به طرف پایین و آن را به خط  پهلوی شلوار وصل می کنیم. برای بدست آوردن خط اتو فاصله بین دو نقطه (B و A) را اندازه گرفته و نصف می کنیم که از آن نقطه خطی در طول شلوار می کشیم که خط اتو نامیده می شود. با توجه به این که خط اتو زیر پنس ها قرار ندارد، پنس ها را جابجا می کنیم و در زیر خط اتو قرار می دهیم. معمولاً پنس جلو را حذف می کنیم و اندازه آنها را معمولاً در پنس های دیگر خصوصاً پنس جلو حذف می کنیم و اندازه آنها را معمولاً در پنس های دیگر خصوصاً پشت اضافه می کنیم.(الگوی پشت شلوار خانم عمرانی)

 

آموزش خیاطی با الگو رایگان

اگر بخواهید اندازه دم پای شلوار ۴۰ باشد آن را به دو تقسیم می کنیم ۲۰=۲÷۴۰

۱۸=۲۰-۲ اندازه دمپای جلو و ۲۲= ۲+۲۰ اندازه دمپای پشت می شود. این اندازه ها را  از دو طرف خط اتو اندازه می گیرید و نقاط بدست آمده را به دو طرف خط فاق وصل می کنیم.

اموزش خیاطی با الگوی رایگان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس