۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

آموزش دوخت زیپ مخفی

آموزش دوخت زیپ مخفی

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

در ادامه میخواهیم آموزش دوخت زیپ مخفی دامن را که برایتان توسط آکادمی پارس آماده شده را نشر دهیم با این آموزش با ما همراه باشید.

زیپ مخفی بیشترین کاربرد را در لباس های مجلسی و دامن دارد. زیپ مخفی با دید نداشتن از روی لباس ، زیبایی و تمیزی کار را دوچندان می کند. زیپ های مخفی در اندازه و رنگ های مختلف در بازار موجود می باشند. اندازه و رنگ زیپ مخفی با توجه به لباس ما تهیه می شود.

برای دوخت زیپ مخفی به دامن که از قبل محل زیپ را که در خط وسط پشت دامن می باشد مشخص کردیم، ابتدا دولای باز پارچه یا همان مرکز پشت دامن را مانند شکل زیر با دوخت درشت چرخکاری می کنیم. روی پایه اکثر چرخ های خیاطی یک سری اندازه ها از ۱سانتی متر تا ۳ سانت نوشته شده است که شما به کم این علامت ها می توانید پارچه خود را روی علامت ۲سانت قرار داده و به اندازه ۱۸ تا ۲۰ سانت که محل زیپ است را چرخ درشت بروید و در انتهای محل زیپ درجه ی دوخت را روی استاندارد تنظیم کنید و کار را محکم کاری کنید و بع از محکم کاری برای انتهای زیپ مابقی دامن را تا پایین دامن چرخ کاری کنید.آموزش دوخت زیپ مخفی آموزش دوخت زیپ مخفی

آموزش دوخت زیپ مخفی دامن

بعد از چرخکاری درز دامنتان را با اتو خوب اتو کاری کنید . حتما درز از وسط باز شود و به خوبی اتو کاری را انجام دهید .آموزش دوخت زیپ مخفی آموزش دوخت زیپ مخفی

آموزش دوخت زیپ مخفی دامن

حالا که اتوکاری تمام شد میتوانید زیپ مخفی را به پشت بر روی درز محل زیپ از پشت پارچه قرار دهید و با سوزن از همان پشت کار زیپ را به پارچه فیکس کنید. دقت کنید موقع سوزن کاری سوزنتان روی دندانه های زیپ نرود.

آموزش دوخت زیپ مخفی

آموزش دوخت زیپ مخفی دامن

آموزش دوخت زیپ مخفی

آموزش دوخت زیپمخفی دامن

به طرف دیگر کار هنگام سوزن زدن دقت کنید وقتی از پشت پارچه سوزن میزنید ، از سمت روی پارچه سوزن باید دقیقاَ از کنار درز بیرون آید این در درست فیکس شدن وتمیز دوزی زیپ به شما خیلی کمک می کند. از اول زیپ تا انتهای محل زیپ را به همین ترتیب سوزن کاری کنید.

آموزش دوخت زیپ مخفی آموزش دوخت زیپ مخفی

آموزش دوخت زیپ مخفی دامن

وقتی سوزن کاریتان تمام شد از لبه خارجی زیپ یکطرف زیپ را که به یک لایه پارچه وصل است را به آرامی و بادقت با چرخ بدوزید.

آموزش دوخت زیپ مخفی آموزش دوخت زیپ مخفی

بعد از آن سمت دیگر زیپ را نیز به همان شیوه قبلی چرخکاری کنید . دقت کنید که زیپ فقط به یک لایه پارچهدوخت می شود نه به هردو لایه. این زیپ از روی پارچه هیچ دیدی از نظر دوختی نباید داشته باشد پس دقت کنید.

آموزش دوخت زیپ مخفی

خب دوطرف زیپ را دوختید اماده است حالا از ابتدای محل زیپ تا انتهای محل زیپ که با درجه درشت چرخ کرده بودید را به آرامی با بشکاف باز کنید (مانند شکل زیر). سپس زیپ را کامل باز کنید و تا انتها دوخت زیری که دوخت درشت خودتان است را بشکافید و نخ ها را از پارچه جدا کنید.

آموزش دوخت زیپ مخفی

آموزش دوخت زیپ مخفی دامن

آموزش دوخت زیپ مخفی

حالا پارچه را برگردانید و از کنار دندانه های ریز زیپ بصورتی که فر زیپ با دستان باز شده باشد ، یک دوخت صاف با دقت بزنید و مواظب باشد دوختتان داخل دندانه ها نرود.

آموزش دوخت زیپ مخفی آموزش دوخت زیپ مخفی

همین کار را برای سمت دیگر زیپ انجام دهید. دقت کنید به هیچ عنوان دوختتان لای دندانه های زیپ نرود ودوخت تمیز وصافی در بیاورید. بعد از اینکه سمت دیگر را هم دوختید کار تمام است. برای دامن هایی که زیپ مخفی به آن ها میدوزید باید از سجاف برای قسمت کمر آنها استفاده کنید. دوخت زیپ شما تمام است ومیتوانید سجاف کمرتان دوخته ولبه دامن را نیز بدوزید واز دامنتان استفاده کنید.

آموزش دوخت زیپ مخفی آموزش دوخت زیپ مخفی

 

آموزش دوخت زیپ مخفی دامن

آموزش دوخت زیپ مخفی

دوخت زیپ مخفی به پارچه های لخت و کشی مانندف ریون ، ژرسه ، کرپ و این دست از پارچه کمی سخت می باشد بنا براین بهتر است با تکار و تمرین روی یه تکه از هر نوع پارچه ای، مهارت خود را دراین زمینه تقویت کنید. تمیز دوختن این زیپ باعث تمیز جلوه دادن لباس شما می شود پس، از تمرین دوخت زیپ مخفی غافل نشوید.

نویسنده: سحرکازانی

شما میتوانید با شرکت در دوره های آموزشی آکادمی پارس به یک خیاط حرفه ای تبدیل شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس