۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

آموزش خیاطی گام به گام

آموزش خیاطی گام به گام

در مقاله ی آموزش خیاطی گام به گام با آموزش دوخت پالتو (آموزش گام به گام خیاطی با الگو)در خدمت شما هنردوستان عزیز هستیم. با نزدیک شدن به فصول سرد سال شما می توانید با کمی مهارت و دقت در خیاطی برای خودتان پالتو بدوزید.برخی پالتوها هستند که مخصوص سن خاصی طراحی شده اند یا به عبارتی یا بچگانه هستند یا بزرگسال اما این مدل برای همه تیپ ها مناسب است . این پالتو یقه نمایشی(انواع یقه لباس) دارد.

 

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱آموزش خیاطی گام به گام

آموزش خیاطی گام به گام

   خط داخلی یقه کاملا هفت صاف(دوخت یقه های مختلف) است و هیچ انحنایی ندارد و  یقه به تنه وصل است.این پالتو دارای برش راسته  است که تا سرشانه رفته و  از کمر الگو جدا شده و ساسون قسمت پایین روی الگو بسته شده.پس بالاتنه و پایین تنه از هم جدا هستند.قسمت دامن کمی فون شده  است .آستین ها ساده هستند و سرآن ها پاکتی دوخته شده است.میزان پارچه برای اندام معمولی تا سایز ۴۶ یک قد لباس+ یک قد آستین + ۱۰ سانت یقه پارچه ی فوتر یا مخمل یا کشمیر نیاز داریم و برای آستری هم یک قد لباس + یک قد آستین.آستری سارچ جنس خوب آستری هست که برای پالتو استفاده میشود.برای اینکه پالتو زیباتر بایستد یک قد بالاتنه هم لایی فرانسه  را به داخل بالاتنه میچسبانید.(آموزش خیاطی گام به گام مانتو)
آموزش خیاطی گام به گام

رسم الگوی پالتو

 

   الگوی اولیه را میکشیم و برای پالتو یک دوم دور سینه را +۵ میکنیم چون زیر پالتو همیشه لباس تن می کنیم.کارور جلو و پشت هر کدوم ۱سانت اضافه میشوند.سرشانه ها هم یک سانت اضافه میشوند.بعد از تمام شدن الگوی اولیه حتما کنترلهای کمر و باسن و انجام بدید.این دو اندازه را روی الگو بگیرید و با اندازه های واقعی مقایسه کنید.حالا از سرشانه های پشت و جلو(کنار گردن) ۱سانت کم میکنیم.از گودی گردن پشت نیم سانت رویهمگرد دوبل میکشیم به این صورت که از وسط جلو به اندازه ی ۸ سانت خارج میشویم.

 

آموزش خیاطی

   برش راسته را طراحی کرده و الگو از کمر جدا میشوذ. (میتوانید هم جدا نکنید).بازی یقه را مشخص میکنیم که در اینجا تا خط کمر است.بعد از هفت کردن یقه حتما ۳سانت پنس لقی روی یقه هفت فراموش نشود.مجددا خط هفت یقه را اصلاح میکنیم.یقه گشاد شده ی پشت را اندازه میزنیم و به همین اندازه از سرشانه جلو بالا میرویم و پهنای یقه را به سمت راست میکشیم.حالا یقه ی نمایشی  را طراحی میکنیم.بهترین و راحت ترین کار برای طراحی این بخش یقه این است که شما روی الگوی بالاتنه  از کنار یقه طراحی را انجام بدید و هر موقع به دلخواهتان رسیدید آن طرف کپی کنید با استفاده از رولت یا کاربن.

   دقت کنید که زاویه های یقه ها(آموزش دوخت یقه) تقریبا روی یک سوم حلقه قرار گرفتند و حدود یک سانت مانده به خط برش تمام شدند.برای سجاف از سرشانه و خط وسط جلو ۶سانت خارج میشویم و سجاف را باید تا پهلو ادامه بدید.بعد از برش پارچه قسمت بالاتنه را با لایه فرانسه لایه (انواع لایی خیاطی)کوبی میکنید .این لایه مخصوص پالتو است . برای آستینها  هم الگوی اولیه را طراحی میکنیم و اگه میخواهید در سرشانه ایست بیشتری داشته باشد کاپ آستین را بلند تر میگرید اما اگه میخواهید راحت تر باشد این کار را نکنید.اندازه ی پاکتی حدود ۷سانت است که دو برابر این مقدارا برش میزنید.درز آن را چرخ میکنید و لبه ی آستین را هم وسط همین درز میگذارید بعد طوری تنظیم کنید که درز وسط پاکتی  قرار گیرد و اتو میکنیم.بعد درز آستین را چرخ میکنیم.

آموزش گام به گام خیاطی با الگو

   آستری را درست مثل خود لباس برش میزنید منتهی به جای برش ساسون بدوزید و اندازه آن هم ۲سانتی بزرگتر از خود پالتو باشد.قسمت سجاف را از وسط جلوی آستری کم میکنیم.بعد از دوختن پالتو، قبل از اینکه لایه ی رویی پشت یقه را برگردانیم روی تنه و دوخت بزنیم ،آستری را به آن میدوزیم.آستری از قسمت سجاف وصل میشود.دو پشت آستری و پالتو روی  هم قرار میگیرند و از یک سمت پالتو شروع میکنیم از پشت به سجاف میدوزیم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس