۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

آموزش ابتدایی خیاطی

آموزش ابتدایی خیاطی

در مقاله آموزش ابتدایی خیاطی می خواهیم دوخت  یک سارافون را آموزش دهیم.برای دوخت این سارافن می توانید از(انواع پارچه) پارچه ها تیارکش یا تریکو استفاده کنید.

مراحل رسم الگو

الگوی اولیه  بالا تنه را رسم می کنیم.  از خط کمر  ۳سانت بالا می رویم و ۳سانت پایین می آییم و دو خط موازی با آن می کشیم.

از این خط الگو را جدا می کنیم که یعنی ۳قسمت.قسمت اول که بالا تنه لباس است .قسمت دوم کمر لباس و قسمت سوم دامن

در طراحی قسمت بالا ، سرشانه را ۱ در الگوی پایه سانت کمتر در نظر می گیریم .

بعد از کنار گردن به اندازه یک سوم سرشانه داخل الگو می شویم و از گودی گردن جلو  ۱۰ تا۱۲ سانت (به دلخواه)  برای بازی یقه پایین می آییم .

یقه را به شکل یقه خشتی طراحی می کنیم ولی با کمی تغییر، و طرفین را ۲تا۳سانت به طرف داخل اریب می کنیم.این خطوط را تا خط کمر می کشیم و برش وسط جلو را مربعی شکل از الگوی بالا جدا می کنیم.

این قسمت و  (بسته به جنس پارچه)۲تا ۲٫۵ برابر روی پارچه به صورت دولا برش می زنیم به شکلی که دولای بسته ی پارچه ایجاد شود. قسمت بالا و بعد این قسمت و ۳قسمت مساوی تقسیم می کنید روی پارچه و با کش ۱سانتی کش دوزی می کنید و فقط پایین را بدون کش، چین کش می کنید که به کمر سارافن وصل می شود.

آموزش ابتدایی خیاطی

روی دامن با فاصله ،۲خط موازی می کشیم.خطوط را تا انتهای دامن پایین می آوریم و بین آن ها را قیچی می زنیم و اوازمان دوطرفه می دهیم .

عمق پیلی ها را برای هر طرف ۲٫۵سانت که مجموعا ۵سانت می شود در نظر می گیریم.  در این صورت باید ۱۰ سانت بین آن ها  اوازمان بدهیم.می توانید این مقدار را کمتر کنید .

میتوانید به طرفین الگوی دامن هم ۲تا ۲٫۵سانت اوازمان بدهید که به خط کمر برسد.

قسمت بالا را  که بهم وصل شد ، دامن و پیله ها  را ببندید و به اندازه یکی ۲سانت از بالای اوازمانها، از پشت چرخ می کنید و بعد کمر را به آن وصل می کنید و از پشت می دوزید .

برای پشت هم قسمت بالا را ساده در نظر بگیرید.

دامن را هم می توانید ساده طراحی کنید و فقط از پهلو به آن  ۲تا ۲٫۵سانت اوازمان بدید و هم مثل جلو پیله بدید .کمر را برای پشت  مثل جلو جدا کنید.

آموزش ابتدایی خیاطی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس