۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

سوالات متداول خیاطی و طراحی لباس آکادمی هنر پارس بخش دوم

سوالات متداول خیاطی و طراحی لباس آکادمی هنر پارس بخش دوم

برای اینکه یک طراح لباس حرفه ای شویم ابتدا باید در یک موسسه معتبر دوره های مرتبط به آموزش مد و طراحی لباس را بگذرانیم، این آموزش ها از صفر تا صد به شما یاد داده می شود و شما حتی اگر نقاشی هم بلد نباشید با گذراندن این دوره قادر به طراحی انواع فیگور در حالات مختلف به صورت اصولی و همچنین طراحی انواع لباس روی این فیگورها و جنسیت سازی می شوید، پس نیازی به دانستن نقاشی یا طراحی یا گذراندن دوره طراحی ابتدایی نیست، اگر نزدیگ شعب آکادمی پارس که در تهران و کرج هست نیستید هم می توانید با شرکت در کلاس های غیر حضوری و استفاده از کتاب و DVD طراحی لباس رو یاد بگیرید و با تمرین و تکرار حرفه ای بشید.

13- طراح لباس رو می تونیم تو چند جلسه کامل یاد بگیریم و آیا نیاز به پیش زمینه داره و هزینه اش چقدر میشه؟

دوره های طراحی لباس بین 5/2 تا 5/3 ماه طول می کشه، 28 جلسه ست و هر جلسه اون یک ساعت و نیم طول می کشه، هزینه دوره طراحی لباس 000/040/4 تومن هستش و می تویند تو تخفیف 25 درصدی اون رو با قیمت 000/820/2 تومن ثبت نام کنید.
برای شروع اصولی طراحی لباس باید در دوره های جامع صفر تا صد طراحی لباس شرکت کنید و از سن پایین هم میشه که شروع کرد و البته بعضی از افراد با توجه به استعداد ذاتی که در طراحی و نقاشی دارند حتی می توانند از 10 سالگی هم طراحی اصولی را یاد بگیرند.

طراحی لباس در آکادمی پارس به صورت صفر تا صد آموزش داده می شه و پیش نیاز نمی خواهد و می توانید به صورت اصولی آن را یاد بگیرید، تمرین و تکرار هر چه بیشتر در تسریح روند پیشرفت شما تاثیر دارد و بعد از مدتی می توانید طراح لباس خوبی شوید.
آکادمی هنر پارس 7 روز هفته باز است و در آن کلاس دایر می باشد و شما می توانید به سلیقه خودتان روز و ساعت های دلخواه را انتخاب کنید و در آن شرکت کنید.

14-چطوری یک مزون خوب بزنیم؟

در حال حاضر افرادی هستند که بدون اخذ مجوز لازم صاحب و مدیر یک مزون هستند، اجناس خود را با روش های مختلف تبلیغاتی عرضه می کنند و به فروش می رسانند و کم و بیش درآمد هم دارند ولی اگر در قالب یک مزون حرفه ای و یک تیم بخواهید فعالیت کنید و بخش های مختلف مانند مسئول خرید، تیم طراحی، تیم الگوسازی، تیم دوخت، بازاریابی و فروش و خدمات پس از فروش را در مجموعه خود داشته باشید و وارد سطح بالاتر از خود و درآمد نامحدود شوید می بایست حتما نسبت به اخذ مجوز لازم برای خانه مد یا مزون اقدام نمایید.

با گسترش فعالیت هایتان باید مراوده هایی با اداره بیمه، بانک ها، شهرداری، پلتفرم های تبلیغاتی و… داشته باشید و برای اینکه شما و برندتان را به رسمیت بشناسند می بایست حتما پروانه کسب و شماره ثبت داشته باشید، شما می بایست یک درخواست کتبی از امور و هدفی که دارید و همچنین رزومه خود را به بنیاد ملی مد و لباس ارائه نمایید و بعد از بررسی درخواست شما و تایید طرح تجاریتان در کمیسیون، می بایست اقدام به ثبت شرکت نمایید که هر شرکت یا موسسه و … حداقل می بایست 2 عضو داشته باشد، یکی از اعضا به عنوان موسس و صاحب پروانه کسب و دیگری به عنوان عضو موسس می باشد، سمت مدیر عاملی را نیز با انتخاب خود می توانید به یکی از دو نفر واگذار نمایید که قدرت تصمیم گیری و اکثر حق امضاها با ایشان می باشد، مدرک حداقل کارشناسی می باشد ولی اگر مدرک کارشناسی ندارید اما رزومه اجرایی قوی در زمینه پوشاک داشته باشید می توانید رزومه خود را معادل سازی نمایید و بعد از آن تاییدیه و بازدید اماکن برای مجوز مزون، پروانه کسب مزون و اخذ مجوز مزون اقدام کنید.

15-درآمد طراحی لباس چقدر است و چور میتونیم از این رشته در آمد خوبی داشته باشیم؟

طراحی لباس جزو رشته های پولساز در دنیاست و چون لباس اولین چیزی است که با دیدن یک شخص از او می بینید و در عرض چند ثانیه می توانید درباره شخصیت او، وضعیت مالی و خیلی چیزهای دیگر به نتیجه برسید، تقریبا همه هنرمندان و شخصیت های معروف سیاسی و اجتماعی که به پوشش خود اهمیت می دهند یک استایلیست دارند و این فرد باید مهارت خاصی در این کار داشته باشد و با توجه به سلیقه و روحیه مشتری خود طراحی کند، در ایران این شغل به اندازه خارج از رواج ندارد و همه آن را نمی شناسند ولی یکی از پر درآمدترین و جذاب ترین شغل های دنیاست که مبلغ آن هم بسیار سلیقه ای می باشد.
شغل های دیگر رشته طراحی لباس داشتن مزون یا خانه مد، تدرس به عنوان طراح لباس در آموزشگاه، داشتن آموزشگاه، تولیدی پوشاک، داشتن برند شخصی، استخدام به عنوان طراح لباس و نمونه ساز در تولیدی ها و کارخانجات کوچک و بزرگ و خیلی شغل های وابسته و مرتبط دیگر که هر کدام با توجه به سابقه و درآمد خود حقوق های متفاوتی به شما خواهند داد که می تواند بین 3 میلیون تا 10 میلیون و یا حتی بیشتر باشد که به سابقه کاری و مهارت شما هم بستگی دارد.

16-چگونه یک برند داشته باشیم؟

همونطور که می دونید پوشاک یکی از پر مصرف ترین اجناس هستند و هر سن و سال، زن و مرد و از هر فرقه ای مجبور به استفاده از لباس هستند، در دنیای امروز پوشاک دارای برندهای مختلف هستند و هر کدام هم خصوصیات منحصر به فرد خود را دارند، برای اینکه بتوانید برند مشخص خودتان را داشته باشید و به خوبی در بازار شناخته شوید باید اختصاصی سازی کنید و اصلا به سمت کپی کردن از برندهای دیگر نروید.

بعد از انتخاب برندی مختص خودتان باید یک مشاور که در ثبت برند به شما کمک کند همراه شوید تا مطابق قوانین و مقررات پیش بروید زیرا هر برندی قابلیت ثبت را ندارد، بعد باید در سایت اداره مالکیت معنوی ثبت نام کنید و قبلش هم باید اظهارنامه هایی را در سایت بارگذاری کنید، این درخواست بررسی می شود و در صورت قبول شدن باید آن را ثبت کنید و در روزنامه رسمی کثیرالانتشار آگهی کنید.
شما حتی می توانید برند خودتان را به ثبت جهانی برسانید و علامت تجاری نیز داشته باشید، البته در ایران هنوز داشتن برند لباس روال نیست و امیدواریم که در آینده ایرانی ها هم در زمینه داشتن برند کوشا باشند.

17-چندتا نرم افزار خوب برای طراحی لباس زنانه معرفی کنید.

نرم افزار دوبعدی
ایلوستریتور: یک نرم افزار برای طراحی و تصویرسازی
کورل درایو: ایجار طراحی و تصاویر گرافیکی
نرم افزار سه بعدی
مارولوس: مدل سازی سه بعدی برای پارچه لباس
راینو: بیشتر برای جواهرات و اکسسوری

18- رونق رسته طراحی لباس در کدام کشور بیشتر است؟

دو شهر نیویورک و لس آنجلس در آمریکا
شهر پاریس در فرانسه
شهر لندن در انگلستان
شهرهای رو، میلان و فلورانس در ایتالیا
شهر توکیو در ژاپن

19- طراحی لباس در آموزشگاه بهتره یا دانشگاه؟

برای یادگیری طراحی لباس حتما نیاز به آموزش دیدن در دانشگاه و تحصیلات دانشگاهی نیست و شما می توانید در موسسات و آموزشگاه های معتبر این رشته را به صورت حرفه ای یاد بگیرید و از آن استفاده کنید، چون در موسسات هم کلاس ها کم جمعیت تر هست و هم میزان توجه مدرس بیشتر.

20- آیا در کلاس طراحی لباس، الگوسازی هم آموزش داده می شود؟

در دوره طراحی لباس آکادمی پارس فقط به آموزش طراحی فیگور، طراحی انواع لباس و جنسیت سازی های مختلف پرداخته می شود و الگوسازی و دوخت مربوط به دوره های مقدماتی و تخصصی خیاطی می باشد.
در دوره طراحی لباس یک جلسه هم به طراحی کفش پرداخته می شود و یک جلسه هم به طراحی اکسسوری و بیس کار روی فیگور و لباس زنانه می باشد.

21- بازار کار طراحی لباس در کشور ترکیه چطوره؟

ترکیه یکی از کشورهایی است که رقیب سرسخت کشورهای مرکز مد است و چند سالی است که در ترکیه دانشگاه هایی که طراحی مد و لباس آموزش می دهند زیاد شده اند و افراد زیادی از کشورهای مختلف برای یادگیری به آنجا می روند، به دلیل توسعه پوشاک و تولید لباس رقابت در این زمینه بسیار زیاد است و اگر می خواهید در این کشور وارد بازار شوید باید بسیار ماهر باشید و تجربه کافی در زمینه طراحی، تولید و فروش داشته باشید.

22- میشه سبک های مختلف طراحی لباس رو بگید؟

طراحی لباس حرفه ای به نوبه خود دارای سبک خاصی نمی باشد اما از سبک های نقاشی کشیدن در آن استفاده می شود مثل سبک رآل، انتزاعی و ….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس