۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

سوالات متداول خیاطی و طراحی لباس آکادمی هنر پارس بخش اول

سوالات متداول خیاطی و طراحی لباس آکادمی هنر پارس بخش اول

در این مقاله قصد د اریم به سوالات متداول خیاطی و طراحی لباس آکادمی هنر پارس پاسخ دهیم با ما همراه باشید با بخش اول این سوالات.

سوالات متداول خیاطی و طراحی

1- دوره لباس مردانه هم دارید؟

بله، دوره های لباس مردانه هم در آموزش آکادمی پارس هست که شامل پیراهن مردانه و شلوار مردانه و تریکو می باشند و هر کدام به صورت جداگانه شامل الگوسازی، برش و دوخت هستند.

2- آدرستون کجاست؟

آکادمی هنر پارس دارای دو شعبه در تهران و کرج می باشد که شعبه تهران در مرکز شهر با دسترسی عالی مترو، BRT و تاکسی قرار گرفته و به نشانی میدان انقلاب، خیابان آزادی، بعد از جمالزاده شمالی، خیابان والعصر، انتهای بن بست علیخانی، پلاک 12 طبقات 1، 2، 3 می باشد. آدرس شعبه کرج هم در یکی از بهترین مناطق کرج با دسترسی عالی به نشانی عظیمیه، بلوار کاج (بسیج)، بین نیک نژادی و ندای جنوبی ساختمان هومن، پلاک 179 قرار گرفته است.

3- آیا کلاس آنلاین هم دارید؟

در حال حاضر خیر، کلاس های غیر حضوری داریم که پکیج شامل کتاب و DVD می باشد، حتما در آینده ای نزدیک و با بهتر شدن سرعت اینترنت این کار انجام خواهد شد.

4- برای طراحی لباس الزاما خیاطی هم باید یاد گرفت؟ 

آموزش طراحی لباس در موسسه پارس هیچ پیش نیازی مثل خیاطی لازم ندارد یعنی می توانید از صفر و پایه و بدون دانستن خیاطی در این کلاس ها شرکت کنید که یک دوره جامع می باشد که آموزش از صفر تا صد را به شما یاد می دهد، برای عملی کردن ایده هاتون می توانید فقط طراحی لباس ماهری باشید و هم می توانید در کنار یادگیری طراحی لباس به آموزش دیدن خیاطی هم بپردازید تا توانایی دوخت طراحی های ذهنی و خلاقانه روی کاغذ خود را داشته باشید دانستن طراحی لباس در اصل الگوسازی کمکی نمی کند اما باعث شناخت بیشتر شما از انواع برش و ساسون و چین و … و قابل دوخت بودن آن جهت دوخت می شود.

سوالات متداول:

5-امکانش هست چند عدد کتاب طراحی لباس به ما معرفی کنید؟

برای یادگیری طراحی لباس در کنار آموزش حضوری می توانید از کتاب های کمکی هم استفاده کنید که چند نمونه از آن ها را برای شما نام می بریم.
1) فیگوراتیو زنانه در طراحی لباس
2) 4000 طرح خطی طراحی لباس حرفه ای
3) دفتر طراحی مد و لباس پارس به همراه DVD که تنها دفتر طراحی لباس می باشد که می توانید از آن برای طراحی استفاده کنید.
4) استایلینگ
5) مد و لباس در قلمرو هنر مفهومی
6) کتاب جامع تصویرسازی مد و لباس

6- چطور میتونیم خلاق تر باشیم و سرعت عمل بیشتری داشته باشیم؟

مسلما هر چه بیشتر تمرین و تکرار کنید سرعت عمل بیشتری پیدا می کنید، ضمنا اینکه در رشته ای مثل طراحی لباس باید خیلی زیاد کتاب های مد و لباس ببینید، شوهای فشن رو نگاه کنید و حتی هر ماهی چندبار فقط به تماشای لباس های در بازار و پاساژها بپردازید تا بتوانید خلاقیت خود را تقویت کنید و دید قویتری نسبت به طراحی لباس پیدا کنید.

7- آیا برای طراحی لباس نیاز باید استعداد در این زمینه داشته باشیم؟

بدون استعداد نقاشی و طراحی هم می توانید در دوره های طراحی لباس آکادمی پارس شرکت کنید چون آموزش از صفر شروع می شود و تا مرحله پیشرفته پیش می رود، ناگفته نماند که داشتن استعداد نقاشی در پیشرفت سریع تر آموزش بی تاثیر نیست.

 

بخش اول سوالات متداول از خیاطی و طراحی

8- یک توضیح کامل در مورد طراحی لباس میدین؟
چگونگی ورود به بازار کار و آینده شغلی؟
در مورد مدرک طراحی لباس توضیح میدین؟

بعد از آموزش دوره طراحی مد و لباس می توانید با در دست داشتن مدرک بین المللی و دو زبانه که زیر نظر وزارت ارشاد، بنیاد ملی مد و لباس و آکادمی پارس می باشد وارد بازار کار شوید و اینکه چقدر در این رشته پیشرفت کنید درصد زیادی به تلاش و پشتکار شما برمیگردد، چون آموزش دیدن بدون تمرین هیچ فایده ای برایتان نخواهد داشت.

پس حتما نیاز به داشتن مدرک دانشگاهی نیست و آموزش آکادمیک در یک موسسه و آموزشگاه معتبر هم کافی می باشد.
وقتی طراحی لباس رو به صورت کامل و اصولی یاد بگیرید می توانیددر خیلی جاها شروع به کار کنید، مثل شرکت ها و کارخانجات پوشاک کوچک و بزرگ، طراحی لباس برای گروه های تئاتر و سینما، طراحی استایلینگ برای شخصیت های مطرح مثل هنرپیشه ها و … همچنین می توانید مزون شخصی خودتان و یک تیم طراح، الگوساز و خیاط داشته باشید و شوهای اینترنتی و حضوری زیادی برگزار نمایید و در این زمان که فروش های اینترنتی و فضای مجازی بسیار رونق گرفته است می توانید از این فرصت برای مطرح شدن استفاده کنید، اگر هم تمایل داشته باشید می توانید خانه مد داشته باشید و به آموزش های جنبی طراحی لباس بپردازید.

آکادمی هنر پارس در پایان دوره جامع طراحی مد و لباس به هنرجویان خود مدرک بین المللی و دو زبانه زیر نظر وزارت ارشاد و بنیاد ملی مد و لباس تقدیم می کند که از معتبرترین مدارک در ایران برای بازار کار و همچنین مهاجرت می باشد.
طراحی لباس رشته ای است که می توانید آن را به صورت غیر حضوری هم یاد بگیرید، البته در صورتی که تمرین زیادی انجام دهید و حتما به این کار علاقه داشته باشید، آکادمی هنر پارس دوره های غیر حضوری طراحی لباس هم دارد که برای اطلاعات بیشتر و کامل تر می توانید روی لینک ضربه بزنید و یا با مشاوران موسسه در ارتباط باشید و مشاوره رایگان داشته باشید.
خب، درباره نحوه کار کردن این رشته باید بگویم که می شود به صورت غیر حضوری هم کار کرد، یعنی اگر طراح لباس حاذقی شود شرکت ها با شما قرارداد خواهند بست تا به صورت غیر حضوری با ایشان همکاری داشته باشد و طرح های خود را برایشان ارسال کنید.

با توجه به اینکه ممکن است اگر براساس نوع پارچه طراحی کنید و حتما آن پارچه را در بازار پیدا نکنید به شما پیشنهاد می کنم ابتدا پارچه مورد نظر را تهیه کنید سپس اقدام به طراحی لباس کنید تا دچار مشکل نشوید، البته اگر کار ساخت پارچه و چاپ و پارچه سازی را بلد باشید می توانید خودتان پارچه های مورد علاقه تان را برای دوخت آماده کنید.

سوالات متداول:

9- شرایط ادامه رشته طراحی لباس از طریق دانشگاه چگونه است؟

برای اینکه تحصیلتان را در رشته طراحی لباس ادامه دهید و دانشجوی این رشته شوید قدم اول شرکت در کنکور می باشد و این رشته در دانشگاه های سراسری، آزاد و غیر انتفاعی وجود دارد و می توانید مطالعه بیشتر کتاب های ضروری کنکور هنر و شرکت در کنکور و داشتن رتبه عالی در بهترین دانشگاه ها قبول شوید که در دانشگاه سراسری دانشکده شریعتی و دانشگاه الزهرا بهترین دانشگاه ها برای تحصیل می باشند.
این رشته به نام طراحی پارچه و لباس است که می توانید یا شاخه طراحی پارچه یا طراحی لباس را بعد از چند ترم انتخاب کنید و در مقطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکترا وجود دارد.

10- فرق طراحی لباس با طراحی دوخت چیه و کدوم بازارش بهتره؟

در طراحی لباس به آموزش فیگور، طراحی انواع لباس و جنسیت سازی پرداخته می شود و شما با یادگیری آن می توانید لباس های مورد نظرتان را طراحی کنید.

11- برای مهاجرت میشه از مدرک طراحی لباس آکادمی هنر پارس استفاده کرد؟

مسلما مهاجرت شما در اجرا و طراحی لباس از همه چیز مهمتر است و این مهارت را فقط با تمرین و تکرار می توانید بدست بیاورید، برای مهاجرت با مدرک بین المللی و دوزبانه آکادمی هنر پارس هم می توانید اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس