۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

بازار کار طراحی لباس

بازار کار طراحی لباس

خیلی ها سوال پرسیده بودند که بازار کار طراحی لباس چطور است؟ امروز قصد داریم در این مورد صحبت کنیم و روی صحبتمان با دانشجویان، هنرجویان و علاقمندان به این رشته می باشد، طراحی لباس چند سالی است که قدرت بیشتری پیدا کرده و تولیدکنندگان پوشاک متوجه این موضوع شده اند که نباید از برندهای خارجی کپی کنند و باید از طراحان زبده لباس برای جذابیت بیشتر لباس های تولیدیشان استفاده کنند پس یا باید خودشان هنر طراحی لباس را یاد بگیرند و یا باید طراح لباس استخدام کنند.
همچنین تولید کنندگان و طراحان لباس که از ایده شخصی خود برای طراحی لباس استفاده می کنند برای هر طرح خود می توانند نشان شیما و مالکیت معنوی از بنیاد ملی مد و لباس دریافت کنند که مزایای منحصر به فرد خود را دارد.

معرفی شغل طراحی لباس

خوب می خواهیم به معرفی شغل طراحی لباس و برخی از شاخه های آن بپردازیم، طراحی لباس هنری پولساز است که از راه ها و روش های زیادی برای کسب درآمد می توان استفاده کرد که برخی از آن ها را برایتان بازگو می کنیم:

  • 1)استخدام: شما بعد از اینکه از دانشگاه و یا آموزشگاه های طراحی لباس فارغ التحصیل شدید می توانید به عنوان طراح لباس در تولیدی ها و کارخانجات پوشاک یا مزون ها استخدام شوید.
  • 2)خویش فرمایی: شما می توانید لباس های مختلف را در منزل یا دفتر کار خود طراحی کنید و به مزون ها و تولیدی های پوشاک بفروشید و درآمد کسب کنید.
  • 3)راه اندازی مزون و یا تولیدی لباس: طراحان لباس می توانند مزون شخصی و یا یک تولیدی لباس راه اندازی کنند و طراح لباس های برند خود باشند و هم کارآفرینی کرده باشند و هم درآمد کسب کنند.
  • 4)آموزش طراحی لباس: آموزش همیشه یکی از شغل های پر درآمد بوده، طراحان لباس حرفه ای و مسلط می توانند به عنوان مدرس در آموزشگاه ها و یا دانشگاه ها مشغول به کار شوند و یا به صورت خصوصی هنرجوی طراحی لباس داشته باشند و درآمد کسب کنند.
  • 5)طراحی پارچه: با توجه به اینکه طراحان لباس ایده پردازان قوی هستند و هر چه در ذهنشان می گذرد را می توانند روی کاغذ پیاده کنند، از این رو قطعا پارچه های حرفه ای و جذابی هم می توانند طراحی کنند و از این راه درآمد کسب کنند.
    بازار کار طراحی لباس

بازار کار طراحی لباس در ایران

صنعت نساجی و پوشاک در ایران سابقه ای چند ساله دارد و البته یک صنعت بیلیون دلاری در جهان می باشد، خوشبختانه در سال های اخیر با قاچاق کالا برخوردهای جدی شده است و مسیر برای تولیدکنندگان و طراحان لباس ایرانی هموارتر شده است، قطعا هیچ طراح لباس حرفه ای، خیاط و دوزنده و الگوساز لباس که در کار خود مسلط باشند، بیکار نخواهند ماند و خیلی سریع جذب بازار کار می شوند، در زمینه کارفرمایی و کارآفرینی این صنعت هم هیچ محدودیت درآمدی وجود ندارد و درآمد میلیاردی دور از دسترس نیست.

بازار کار طراحی لباس در ترکیه

بازار کار طراحی لباس در ترکیه، کشور دوست و همسایه نیز بسیار قدرتمند است و صنعت اصلی این کشور پارچه و لباس می باشد و صادرات اصلی کشور ترکیه نیز پارچه و پوشاک می باشدکه به کشورهای اروپایی نیز صادر می شود، خیلی از طراحان لباس که به مهاجرت فکر می کنند ترکیه از اولین مقصدهایی می باشد که گزینه مناسبی می باشد و امکان پیشرفت زیادی را برای طراحان لباس فراهم می کند پس می توان به شغل طراحی لباس در ترکیه هم فکر کرد.

سخن آخر درباره شغل طراحی لباس

اگر وارد این حرفه شده اید به هیچ عنوان به بیکار بودن و عدم درآمد فکر نکنید، شما وارد قوی ترین صنعت دنیا و ایران شده اید، پس اگر بیکار هستید و یا درآمدتان پایین است حتما بررسی کنید که مشکل کار کجاست و آن را برطرف نمایید.

  • 1.می خواهیم در مورد بازار کار طراحی لباس و مد و انواع شاخه های آن با شما صحبت کنیم پس اگر طراح لباس، دانشجو و هنرجوی این رشته هستید تا انتها مقاله همراه ما باشید.
  • 2.در مورد بازار کار طراحی لباس هر سوالی دارید زیر همین پست بپرسید تا پاسخ دهیم.
  • 3.اگر از این پست راضی بودید لایک کنید و برای دوستانتان که به دردشان می خورد هم ارسال کنید.
  • 4.آکادمی پارس بزرگترین موسسه آموزشی پوشاک یک تامکان و امتیاز برای هنرجویان خود دارد و تمامی هنرجویان خود را به بازار کار و برای استخدام شدن معرفی می کند و همچنین مشاوره های تخصصی و رایگان برای راه اندازی کسب و کار مانند مزون و تولیدی پوشاک به هنرجویان خود می دهد
  • برای ثبت نام در دوره آموزش جامع طراحی لباس کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس