۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

نشان شیما و مالکیت معنوی برای طراحان لباس

نشان شیما و مالکیت معنوی برای طراحان لباس

سلام، می خواهیم به شما بگوییم نشان شیما و مالکیت معنوی طراحان لباس چیست؟ به چه دردی می خورد و چگونه می توانید برای لباس هایی که طراحی و اجرا می کنید نشان شیما دریافت کنید، پس اگر طراح لباس هستید و یا دانشجو و هنرجو طراحی لباس هستید حتما تا انتهای این پست همراهمان باشید، نشان شیما، مالکیت معنوی حکم قانون کپی رایتینگ را در لباس دارد و طراحان لباس برای طراحی ها و لباس های خود می توانند نشان شیما، مالکیت معنوی دریافت کنند.

نشان شیما چیست؟

نشان شیما سند کپی نبودن و منحصر به فرد بودن یک لباس می باشد پس اگر یک لباس طراحی کرده اید که بالغ بر 50 درصد آن خلاقیت و ایده های خودتان بوده می توانید برای آن نشان شیما دریافت نمایید، یک مقاله کامل درباره بنیاد ملی مد و لباس داخل سایت و پیج اینستاگرام آکادمی پارس می باشد که مکمل این پست می باشد و پیشنهاد می کنیم حتما ببینید.

ثبت نشان شیما

بعد از اینکه یک لباس را طراحی کردید می توانید به بنیاد ملی مد و لباس مراجعه نمایید و فرم درخواست نشان شیما را تکمیل نمایید و همراه با لباس تحویل بنیاد ملی مد و لباس دهید، بنیاد ملی مد و لباس هم با برگزاری یک کمیسیون که از داوران و متخصصان پوشاک تشکیل شده به بررسی لباس و تطبیق آن با معیارهای نشان شیما می پردازد که اصلی ترین این معیارها، کپی نبودن طرح لباس و ایرانی بودن، اسلامی بودن و کاربردی بودن آن می باشد، بعد از تایید، نشان شیما به نام شما و برای لباستان صادرمی گردد، لازم به ذکر است فرم درخواست نشان شیما را می توانید از سایت بنیاد ملی مد و لباس دریافت نمایید.

مالکیت معنوی لباس

مالکیت معنوی لباس هم مشابه نشان شیما می باشد، با این تفاوت که حساسیت های بیشتری دارد و لباس طراحی و اجرا شده می بایست کاملا شخصی باشد و مشابه آن به هیچ عنوان وجود نداشته باشد، به زبان ساده تر مالکیت معنوی لباس به لباسی تعلق می گیرد که اختراع خود شما باشد، درباره نشان شیما و دریافت آن هر سوالی دارید زیر همین پست بپرسید تا پاسخ شما عزیزان را بدهیم، این پست را برای دوستانتان که فکر می کنید برایشان مفید است حتما ارسال کنید.

سخن آخر درباره نشان شیما و مالکیت معنوی

پیشنهاد می کنم اگر طراح لباس هستید، حتما برای تمامی لباس های خود نشان شیما با مالکیت معنوی اخذ کنید:

  •  1. این کار در رزومه شما تاثیر بسزایی دارد
  • 2. زمانی که تعداد قابل قبولی نشان شیما داشته باشید می توانید از برخی امکانات بنیاد ملی مد و لباس استفاده نمایید
  • 3. با دریافت نشان شیما برای لباستان، شخص دیگری حق ندارد از روی لباس شما کپی برداری کند و در صورت ابتکار می توانید بصورت قانونی موضوع را پیگیری نمایید، اگر این مقاله برای شما کاربردی بود آن را لایک کنید.

اگر سوالی در مورد مدرک بین المللی بعد از آموزش دوره ها دارید مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس