۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

جنسیت سازی چرم

جنسیت سازی چرم

با جنسیت سازی چرم همراه با مدرس سرکار خانم شراره امانی همراه شما هستیم، ابتدا مانکن هندسی سه رخ را طراحی می کنیم، برای شروع یک محور عمودی 25/5 سانتیمتری کشیده و به 8/5 قسمت 3 سانتی متری تقسیم بندی می کنیم، فرم کلی بالاتنه و پایین تنه را به صورت هندسی طراحی کرده و خط سینه را به جهتی که فیگور سه رخ شده جابجا می کنیم، از اطراف خط باسن با دو خط متقاطع حرکت پاها را مشخص کرده و فرم کلی آن را طراحی و جزییات چهره و مو را کامل می کنیم.

آموزش جنسیت سازی چرم

در ادامه کار مانکن را ماهیچه ای کرده و سپس لباس را روی مانکن طراحی می کنیم. خطوط لباس را با توجه به جنس پارچه و ارزش خطی ( ضخامت متفاوت ) کار می کنیم، کفش را با حجم بیش تری نسبت به پا طراحی می کنیم و سپس به اجرای رنگی آن می پردازیم. در این طراحی به جنسیت سازی چرم و بافت پرداخته شده. قبل از جنسیت سازی ابتدا رنگ بدن، مو و جزییات چهره را کامل می کنیم. برای رنگ پوست ابتدا با ماژیک کرم روشن کل قسمت هایی از بدن که مشخص است و هم چنین چهره را یک دست رنگ می کنیم و سپس با مداد رنگی کرم تیره تر از ماژیک شروع به ایجاد سایه روشن های اولیه می کنیم.

جنسیت سازی چرم

فرورفتگی های بدن مانند مچ دست، بین انگشتان و گردن را تیره تر می کنیم و همچنین اطراف دست و پا را سایه می زنیم، با مداد رنگی قهوه ای و کرم روشن سایه های بیشتری ایجاد می کنیم، جزییات چهره را با قهوه ای کرم تیره کامل می کنیم، برای رنگ آمیزی مو ابتدا از ماژیک طوسی تیره به عنوان زیر ساز استفاده کرده و سپس با مداد رنگی مشکی و سفید به صورت خطی سایه می زنیم. برای جنسیت سازی بافت ابتدا کل لباس را با ماژیک طوسی روشن یک دست رنگ کرده و سپس با همان ماژیک سایه های بیش تری را در قسمت های فرو رفته، زیر بغل اطراف مچ دست و یقه ایجاد می کنیم، سپس از مداد رنگی طوسی تیره تر از ماژیک استفاده کرده و سایه های بیش تری ایجاد می کنیم.

جنسیت سازی پارچه چرم در طراحی لباس

 

در آخر تیرگی ها را با مداد رنگی مشکی بیشتر و مشخص تر می کنیم، پس از اتمام سایه ها با مداد رنگی نوک تیز مشکی یا خودکار مشکی خطوط بافت را مشخص می کنیم، دقت داشته باشید که در قسمت های چروک خورده خطوط دچار شکست می شوند، سپس بین خطوط موازی، خطوط کوتاه اریب می کشیم تا طرح بافت کامل شود. مچ و یقه را بدون خطوط اریب و به صورت کشباف ساده طراحی می کنیم، برای جنسیت سازی چرم ابتدا کل قسمت شلوار را به صورت یک دست با ماژیک مشکی رنگ می کنیم، برای ایجاد سایه ابتدا با مداد رنگی نقره ای چین و چروک ها را به صورت خطی مشخص کرده و کمی تبدیل به سایه می کنیم.

در جنسیت سازی چرم به خاطر براق بودن سطح پارچه سایه روشن به صورت لکه ای ایجاد می شود، پس از ایجاد قسمت های نور خورده با مداد رنگی مشکی تیرگی ها را در قسمت های فرو رفته مشخص می کنیم. در جنسیت سازی چرم برای بهتر نشان دادن سایه ها بهتر است کنار قسمت روشن یک سایه ی تیره ایجاد شود، سپس با محو کن سایه ها را کمی محو می کنیم، برای جنسیت سازی کفش مانند شلوار عمل کرده ولی با این تفاوت که سایه ها را به جای نقره ای با مداد رنگی سفید ایجاد می کنیم تا کمی مات تر شود، برای آموزش طراحی لباس حرفه ای اینجا کلیک کنید.

آکادمی هنر پارس برای عزیزانی که به هر دلیلی نمیتوانند در کلاسهای حضوری شرکت کنند کلاس های مجازی خیاطی و طراحی لباس را برای شما عزیزان آماده کرده ایم تا با گذارندن این کلاس ها بتوانید به هدف و حرفه ی خود دست پیدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس