۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

کارشناسی طراحی لباس

کارشناسی طراحی لباس

در این مقاله می خواهیم درباره ی کارشناسی طراحی لباس (کارشناسی ارشد رشته طراحی لباس ) صحبت کنیم .یکی از دیداری­ ترین و در عین حال زنده­ ترین نمونه­ های حیات فرهنگی یک جامعه پوشاک و نوع لباس مردم آن جامعه است. تاریخ پوشاک ایران به دلیل گستردگی در طرح و نوع رنگ بسیار زیبا بوده و گویای هنر ایرانیان است.

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

رشته طراحی لباس(آموزش هنر طراحی لباس ) یکی از رشته­ های کاربردی است و هدف آن تربیت افرادی است که با در نظر گرفتن نیازهای طراحی و بهره ­گیری از ماشین آلات موجود بتوانند نیازهای طراحی لباس، طراحی الگو، برش و دوخت را در تولید برطرف سازند.

این رشته دارای ۲ شاخه اصلی تک دوزی یا مزون و صنعت است. که شاخه تک دوزی به طراحی و دوخت لباس برای افراد مختلف می­ پردازد و شاخه صنعتی که کاربردی ­تر است به بخش­ های مختلفی تقسیم می­ شود که از آن جمله می­ توان به بخش­ های پارچه جین، پیراهن بچه، پیراهن زنانه و لباس مردانه و … اشاره کرد.

کارشناسی طراحی لباس

معرفی دروس کارشناسی طراحی لباس

کاربرد مواد در طراحی لباس و پارچه سازی، کاربرد چاپ در طراحی لباس، کارگاه الگوسازی و دوخت حجمی،آشنایی با طراحان مدو لباس، راه اندازی و سرپرستی کارگاه تولید و دوخت لباس،آشنایی با ماشین آلات و تجهیزات برش و دوخت ،شناخت و کاربرد رنگ در طراحی لباس ، شناخت وکاربرد پارچه در طراحی لباس، کاربرد نرم افزار طراحی لباس، کاربرد نرم افزار الگوسازی(آموزش نرم افزار جمینی ) و سیر تحول پوشاک از جمله دروسی هستند که دانشجویان طراحی لباس میگذرانند.

کارشناسی طراحی لباس

کارشناسی طراحی لباس

با توجه به اینکه تربیت طراح پوشاک (طراحی لباس سنتی ) برمبنای شناخت فرهنگ اسلامی – ایرانی به تقویت  فرهنگ عمومی و هویت ایرانی کمک  می نماید و از طرف دیگر چون تاکنون از تربیت نیرو در این زمینه غفلت شده است و باتوجه به مشکل اشتغال ،تربیت نیروی کارآفرین و مبتکر و خلاق و خود اشتغالی و تامین نیازهای داخلی و صدور لباس و کسب ارز، ضرورت ایجاد رشته را مطرح می سازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس