۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

چیزهایی که زمان شروع خیاطی دوست داشتم بیاموزم

چیزهایی که زمان شروع خیاطی دوست داشتم بیاموزم

آموزش های اولیه شروع خیاطی: یک کودک هفت ساله را تصور کنید که لباس جذب آبی پلی استر از جنس ساتن براق به تن دارد که با  نوارهای اسپاگتی و مهره آراسته شده است. این لباس اولین تجربه ی خیاطی من بود، لباسی که یک پوشاک مرسوم نبود. بعد از آن یاد گرفتم که سبک تجملی مخصوصم را با دقت بیشتری انتخاب کنم و حتی خیلی بیش از این ها در مورد خیاطی یاد گرفتم.

اما پیش از آن که  برای اولین بار آهنگ دل انگیز پلی استر آبی را بشنوم ، چند نکته ای را دوست داشتم یاد بگیرم که در اینجا به آن ها اشاره می کنم:

آموزش لباس کودک و نوجوان در آکادمی هنر پارس

آموزش های اولیه شروع خیاطی

آراستگی درزها رمز موفقیت

آراستگی درزهای لباس باعث می شود هر لباسی که می دوزید مرتب به نظر برسد و به شما احساس حرفه ای بودن بدهد. الگوی شما ممکن است نکاتی در باب اصول آراستگی درزهای لباس دربرداشته باشد اما گزینه های بیشتری نیز وجود دارد که شما می توانید با استفاده از ابزارهای در اختیارتان اجرا کنید. امروزه روش مورد علاقه ی من برای آراستگی درزها سر دوزی است و اگر زمان داشته باشم، دوخت فرانسوی یا تودوزی حاشیه را ترجیح می دهم، اگر این اصطلاحات برایتان غریبه است، نگران نباشید! خیاطی یک هنر تخصصی و یادگیری اصطلاحات آن بخشی از کل فرایند خیاطی است.

لباس اندازه یعنی همه چیز

شما وقتی خیاطی می کنید نمی توانید فقط سبک شخصی خودتان را تجسم و اجرا کنید،شما می توانید صرف نظر از سایز و تغییر شکل هیکلتان برایشان نوعی اندازه ی رویایی در نظر بگیرید.شما بهتر است ابتدا  مبانی به دست آوردن اندازه ی مناسب و چگونگی تغییر الگوی با توجه به نیازتان را یاد بگیرید، اینکار فقط تمرین می خواهد که شما توان انجامش را دارید.

با ثبت نام در دوره های آموزش مجازی آکادمی هنر پارس مهارت های خود را افزایش دهید

دوخت نمونه(Muslins) مهم است

یک نمونه لباس(Muslins) بدوزید، این یکی از قانون هایی است که هر خیاطی همواره می شنود اما آن را ندیده می گیرد، قبول دارید؟ نمونه لباس( نمونه ای آزمایشی از پوشاک است که از بهم وصل کردن تکه های الگو درست می شود و پارچه ی آن بسیار شبیه پارچه اصلی است) ارزش زمانی که می برد را دارد. اینکار رمز  بدست آوردن اندازه و سبک مناسب شما قبل از برش پارچه ی سیلک ابریشمی یا غواصی است.

چیزهایی که زمان شروع خیاطی دوست داشتم بیاموزم

دوخت یک آستین نمونه با پارچه ای تمام عیار

اگر میخواهید به یک فرد خبره در طراحی لباس مجلسی وشب بشوید در این دوره آکادمی هنر پارس ثبت نام کنید

در مورد پارچه وسواس داشته باشید

انتخاب پارچه ی متناسب با سبک لباس نیازمند تجربه است، اما هرچه درمورد پارچه های مختلف بیشتر یاد بگیرید بهتر است. اگر یک پارچه فروشی محلی در دسترستان است به آنجا بروید و با متخصصان پارچه آشنا شوید و سوال هایتان را بپرسید.

جای اختصاصی خود را پیدا کنید

در خیاطی اصولی وجود دارد، فضای اختصاصی خود را ایجاد کنید تا بتوانید تمام کارها را به راحتی پیش ببرید، تا زمان اتمام کار از کارهای ضروری ( مثل اتو زدن) صرف نظر نکنید.

سرمایه گذاری برای درآمدی بزرگ

 

خیلی زود بعد از اینکه مشکل خیاطی خود را پیدا کردید برای خرید بهترین ابزار ممکن مخصوصا چرخ خیاطی اتان سرمایه گذاری کنید. ابزاری تهیه کنید که دوام داشته باشد و مادامی که پیشرفت می کنید سعی کنید برای کارهای خلاقانه خود سرمایه گذاری کنید.

حقیقت جالب: من خیاطی را با چرخ خیاطی Singer Featherweight مادر بزرگم یاد گرفتم، چرخ خیاطی که بیشتر کلکسیونرها آن را دوست دارند. هنوز هم از همان چرخ خیاطی استفاده می کنم.

بیش از همه ، دوست داشتم بدانم که چقدر توانایی من در آماده کردن کمد لباسم، بیانگر شخصیت من است. از ژاکت گرفته تا مایو،یاد گرفتم همه چیز را می توانم بدوزم. خیلی دوست دارم پارچه ای را پیدا کنم که دوختش برایم دشوار است و با آن یک چیز فوق العاده بدوزم. اما دیگر هرگز سراغ آن لباس آبی پلی استر از جنس ساتن براق نخواهم رفت، همان یکبار کافی است.

برای انتخاب چرخ خیاطی مناسب ما کمک تان می کنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس