۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

نکات چیدن لباس در کمد

نکات چیدن لباس در کمد

در این مقاله نکات چیدن لباس در کمد را براتون آماده کردیم که خیلی کاربردیه. کمد دیواری در اتاق خواب یکی از محل های اصلی نگهداری وسایل شخصی و لباس هستند. از کمد دیواری می توان به عنوان جای نگهداری لباس ها، کیف وکفش استفاده کرد. کمد دیواری دارای بخش هایی از قبیل: طبقه بندی با اندازه های مختلف، رگال بندی لباس وکشو در ابعاد مختلف است. کشوها برای قرار دادن حوله، جوراب، زیور آلات و… استفاده می شود. بهتر است برای در کمد ها از رنگ هایی  متناسب با رنگ دکوراسیون اتاق استفاده شود.

طبقه بندی در کمد بسیار مهم است.کمد دیواری را باید طوری طراحی کنیم که برای هر وسیله  قسمت جداگانه ای داشته باشیم. مثلا طبقه ای برای قرار دادن لباس ها و مرتب چیدن کتاب ها و… وسایل دیگر را نیز می توانیم به همین ترتیب بچینیم. ممکن است عرض فضایی که در اختیار دارید کم باشد، اما اگر می بینید عمق آن مناسب است می توانید از کمد های ریلی با ارتفاع زیاد و کم استفاده کنید. با ایجاد طبقات در این کمدها از کفش ها و لباس های خود نگهداری کنید.

چیدمان لباس در کمد

هرکدام از لباس هایتان که در صورت تا شدن حالت اولیه خود را از دست نمی دهند تا کنید، این لباس ها می تواند البسه کشباف، تی شرت ها و شلوارهای استرچ و یا جین ها باشند، با این کار با خیال راحت فضا را برای باقی البسه خود باز می کنید. حالا پوشاکی به سادگی حالت اولیه خود را از دست می دهند و چروک می شوند مثل لباس های نخی و یا پیراهن را روی چوب لباسی قرار دهید و آویزان کنید. استفاده از کمدها و باکس های همانند تصویر به شما این امکان را می دهد که به سادگی فضای داخل کمد را در یک نگاه ببینید و لباس های خود را به راحتی دسته بندی کنید.

نکات چیدن لباس در کمد

شاید برای شما جالب باشد بدانید بهترین روش تا کردن البسه که مانع از چروک شدن آن ها می شود چگونه است. با توجه به تصویر می توانید لباس های خود را بهترین روش مرتب کنید و از فضای داخلی خود بیشترین بهره را ببرید. در هنگام تا کردن البسه سعی کنید لبه های لباس را به سمت داخل جمع کنید و آن را به شکل یک مستطیل در بیاورید، حالا همانند تصویر مستطیل ایجاد شده را تا نیمه و سپس تا یک یک سوم تا بزنید مطمئن باشید با کمی تمرین این عمل را به سادگی انجام خواهید داد.
نکات چیدن لباس در کمد

توجه داشته باشید که لباس های ظریف مانند روش قبل به سادگی تا می شوند اما برای البسه و ژاکت های پشمی کافی است مستطیل را تا نیمه تا کنید و فضای بیشتری در کمد خود به دلیل حجمشان به آن ها اختصاص دهید.

برای طبقه بندی جوراب ها و لباس های کوچک خود بهتر است از تقسیم بندی فضای کشو خود استفاده نمایید تا به راحتی همیشه آن ها را مرتب در اختیار داشته باشید.

برای آویزان کردن البسه ای که نیاز به آویزان شدن دارند باید توجه داشته باشید که نوع قرار گرفتن آن ها روی چوب لباسی به درستی انجام شده باشد چرا که این لباس ها به جهت حساس بودن الیافشان حالت طبیعی خودشان را پس از مدتی از دست می دهند. بنابراین بهتر است شلوارها از خط اتو روی هم قرار گیرند و سپس روی چوب لباسی قرار داده شوند . برای پیراهن ها باید دکمه های آن ها را ببندید تا شکل اولیه لباس حفظ شود. توجه کنید که از قرار دادن چندین لباس روی هم خودداری کنید، چرا که علاوه بر ایجاد چین وچروک سبب سنگینی و شکستن چوب لباسی شما هم می شود.

در انتخاب چوب لباسی دقت کنید. بهتر است از چوب لباسی های محکم و استاندارد استفاده کنید. برای کت شلوارها، چوب لباسی های چوبی که فرم شانه ها را در طراحی خود دارند، بهترین گزینه هستند. برای لباس هایی مانند دامن ها از چوب لباسی های مخصوص که گیره ی نگه دارنده ی دامن دارند، استفاده نمایید.

نکته:  با استفاده از دو حلقه کش در اطراف چوب لباسی می توانید مانع از حرکت لباس روی چوب لباسی شوید.

برای تمیز کردن فضای داخل کمد خود از پاک کننده های شیمیایی استفاده نکنید، چرا که این مواد حساسیت زا هستند و می توانند آسیب های پوستی بسیاری را برای شما ایجاد نمایند، لذا بهتر است با یک دستمال مرطوب فضای داخلی کمد خود را تمیز کرده و سپس خشک نمایید.

در  خارج از فصل بهتر است فضای جداگانه ای را در نظر بگیرید، فضایی مانند به حد کافی تاریک و خنک باشد. این فضا باید به حد کافی در دسترس باشد، چرا که ممکن است برخی از این لباس ها را به عنوان لباس های میان فصلی دوباره استفاده نمایید مثل یک ژاکت که ممکن است در اوایل بهار یا پاییز بخواهید از آن دوباره استفاده نمایید، شما می توانید این لباس ها را در فضایی مانند زیر تخت و یا کمد راهرو ها قرار دهید تا همیشه در دسترس باشند.

برای نگه داری البسه خارج از فصل، به خصوص آن ها که از الیاف طبیعی ساخته شده اند، نیاز به نگهداری خاص به دور از گرد و غبار دارند. استفاده از کاور های پلاستیکی برای این لباس ها توصیه نمی شود،کیف های برزنتی بهترین گزینه برای آن ها محسوب می شوند. برای ژاکت ها پشمی و کش بافت جعبه های نگهداری بهترین گزینه به شمار می آیند. برای نگهداری کفش های خارج از فصل چکمه ها و … اول آن ها را تمیز کرده و  سپس داخل آن ها کمی جوش شیرین بریزید، بعد داخل آن را با روزنامه یا کاغذ روغنی پر کنید تا حالت اولیه خود را از دست ندهد.

مرتب بودن کمد لباس باعث می شود هنگام بیرون رفتن در وقت خود صرفه جویی کنید و با آرامش لباس مورد نظر خود را پیدا کنید، در ادامه اصول چیدمان کمد لباس  را بخوانید.

اصول چیدمان کمد لباس

از لباس هایی که قرار است در کمد شما جا خوش کنند، ست های زیبا ترتیب دهید.کمد لباس یکی از قسمت های مهم هر خانه ای است که هر از چند گاهی باید به سراغ آن رفته و آن را به روز و مرتب کنید. با ما همراه شوید تا با ترفندهای دوست داشتنی کردن کمد لباس های تان آشنا شوید.

ترفندهای دوست داشتنی کردن کمد لباس

حتما برای شما هم کنار گذاشتن لباس‌های قدیمی تان سخت است و جایی امن تر از کمدتان برای آنها سراغ ندارید، اما با این همه خریدهای جورواجور ، آیا هنوز وقت آن نرسیده که سر و سامانی به محتویات داخل کمدتان بدهید؟ حذف کردن برخی از پوشیدنی های قدیمی یا بلااستفاده، ترکیب و انتخاب لباس های شما را بر اساس سلیقه ای که دارید ساده تر خواهد کرد، اما یک کمد لباس دوست داشتنی چه فاکتورهایی دارد؟

مهم ترین راز داشتن این کمد، بیرون آوردن لباس‌هایی است که دیگر هیچ نیازی به آنها ندارید یا دیگر سنخیتی از لحاظ رنگ و جنس با دیگر لباس‌های شما ندارد.( البته تاکید می‌کنیم که بهتر است این لباس‌ها را به افرادی که به آن نیاز دارند ببخشید ). با حذف گزینه‌های نامناسب پوشش، به خوشپوشی خود کمک ویژه ای کرده اید.

چیدمان کمد لباس

‌پس این کار را هر چند ماه یک بار با مرتب کردن لباس های کمدتان انجام دهید، چرا که نگه داشتن طولانی مدت لباس‌های از مد افتاده، کار هوشمندانه‌ای نخواهد بود. از طرفی با این کار دیگر لازم نیست هر روز صبح کمدتان را برای پیدا کردن لباسی مناسب بیرون بریزید.

از لباس هایی که قرار است در کمد شما جا خوش کنند ست‌های زیبا ترتیب دهید تا در کنارهم در یک چوب لباسی قرار گیرند، یا لباس‌هایی که هماهنگی زیادی برای ترکیب شدن با هم دارند را با فاصله کمی از هم بچینید. با این کار براحتی به چیزی که قرار است بپوشید دسترسی دارید و ست‌های پوشیدنی چشم نوازی را به سرعت به تن خواهید کرد.

کیفیت را فدای کمیت نکنید و تا می‌توانید برای خرید سراغ جنس‌های خوب بروید. با این کار شاید تعداد لباس‌های کمدتان کمتر شود، اما در عوض شما بهترین ها را خواهید داشت. از سویی دیگر به سایز، طرح، رنگ و از همه مهم‌تر راحتی لباس‌هایی که می‌خرید اهمیت بیشتری دهید. چون در غیر این صورت هیچ گاه آن لباس را بر تن نخواهید کرد و با یک اشتباه کوچک یک لباس سال‌ها در کمدتان خاک خواهد خورد.

نکاتی برای چیدمان کمد لباس

بهتر است به یک سبک پوشش خاص (اسپرت، کلاسیک و…) متعهد بمانید. چرا که این انتخاب باعث می‌شود تا مدت طولانی‌تری با بودجه مناسب خرید کنید و از لباس‌هایتان نگهداری کنید. به علاوه این که با اضافه کردن چند اکسسوری ساده مانند دستمال جیب، روسری و ساعت می‌توانید با همان لباس‌ها همیشه به روز ظاهر شوید.

با طبقه‌ بندی جای کیف، کفش، لباس‌ها (کت، شلوار، مانتو، روسری، پالتو و کلاه) به کمدتان ظاهری زیبا و مرتب ببخشید و جایی هم برای اکسسوری ها (زیورآلات، عینک، دستمال گردن و جیب) باز کنید و با قرار دادن آنها در کنار لباس هایتان به تکمیل کمد دوست داشتنی خود کمک کنید.

ساختن چوب لباسی برای کفش ها

برای ساختن چوب لباسی برای کفش های خود باید میله پایین چوب لباسی را با انبردست قطع کنید، آن را به دو طرف به بیرون یا به طور موازی به داخل خم کنید و آن را به شکل چنگک در آورید. برای دمپایی و صندل باید چنگک های این چوب رختی را به بیرون خم کنید و برای کفش های معمولی دو بازوی آن را به طور موازی به طرف داخل خم کنید. با این خلاقیت جالب، می توانید کفش ها و صندل هایتان را از کمد آویزان کنید.

لوازم نگهداری را انتخاب کنید که نیاز شما را برآورده کند

تنها به فکر این نباشید که چه چیزی در کمد دیواری بگذارید، بلکه به فکر انتخاب بهترین گزینه‌ای باشید که می‌تواند در سازماندهی لباس‌ها به شما کمک کند. اگر تعداد زیادی لباس دارید، فکر خرید وسیله‌ای که برای گنجاندن تعداد کمی لباس است را ، از سرتان بیرون کنید. در این شرایط، به‌جای استفاده از چوب لباسی می‌توانید از چیدمان افقی برای لباس‌ها بهره ببرید. اگر لباس زیادی برای آویزان کردن ندارید، تعداد آویزها را کم و به تعداد کشوها و قفسه های‌تان بیافزاید. به‌دنبال وسیله‌ای باشید که تعداد بیشتری لباس تا شده را در خود جا دهد.

از لوازم نگهداری بادوام و با‌کیفیت استفاده کنید. از آن‌جایی که هر روز از لباس‌های‌تان استفاده می‌کنید، کشو یا هر وسیله نگهداری دیگری که دارید باید باکیفیت و بادوام باشد. هیچ چیز بدتر از این نیست که تمام آخر هفته را صرف مرتب‌سازی و چیدمان کمد دیواری، خرید لوازم نگهداری جدید و نصب آن کنید و لباس‌های‌تان را مرتب در آن بچینید، اما دست آخر روز بعد زمانی که از سر کار بر می‌گردید تمام لباس‌ها را افتاده روی زمین ببینید، فقط به این دلیل که از لوازم ارزان قیمت و البته بی‌کیفیت استفاده کرده‌اید. پس وقت بگذارید و بهترین محصول را انتخاب کنید.

نتیجه گیری

اتاق لباس می تواند در قسمتی از اتاق خواب های بزرگ که به وسیله پارتیشن جدا شده ،  قرار گرفته و یا توسط دربی، کاملا از اتاق اصلی مجزا باشد. این اتاق شامل قفسه هایی برای انواع لباس ها و قرارگیری کیف و کفش بوده و در فضاهای بزرگتر می تواند شامل رختکن و یا محلی برای نشستن کوتاه مدت افراد باشد.

اما برای داشتن اتاق لباس حتما نیازی به فضاهای بزرگ و مجلل نیست و در فضاهای کوچکتر نیز با تعبیه کمدهای دیواری و قفسه بندی متناسب آن می توان وسایل و لباس ها را به خوبی سازماندهی کرده و حوزه بندی فضا را به خوبی مدیریت نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس