۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

لباس سنتی اوکراین

لباس سنتی اوکراین

در این مقاله به معرفی لباس سنتی اوکراین می پردازیم .بهترین و شناخته‌ شده‌ترین لباس‌ های سنتی اوکراین ویشانکا نام دارد.یک پیراهن کتانی با الگو های تزیینی دوخته شده و رنگارنگ. مناطق مختلف الگوهای متفاوتی دارند که شامل بذرهای سرخ و سیاه معمولاً پایتخت اوکراین، الگوهای سبز و نارنجی در غرب اوکراین و تزیین‌ های آبی نسبتاً جدید هستند و در اوایل قرن بیستم پدیدار شده‌اند.(لباس سنتی زنانه )

لباس سنتی اوکراین

لباس سنتی اوکراین

ویشانکا

   محبوبیت و تمایل به این لباس در سال‌ های قبل نیز در اوکراین رخ‌ داده است. زمانی که اوکراین در تابستان ۲۰۱۲ میزبان مسابقات قهرمانی یورو (Euro Football Championship) بود، غرور ملی اوکراینی‌ ها افزایش یافت و قلاب‌دوزی سنتی آن‌ ها در همه‌ چیز از جمله کیف و پیراهن‌ های آن‌ ها رخ‌نمایی می‌کرد. تمایل آن‌ ها به لباس‌های ملی مانند ویشانکا افزایش یافت.در غرب این لباس نشان‌دهنده نوعی اصالت و وابستگی ملی نسبت به اوکراین است؛ مانند یک غذای صنعتی در این سال‌ها محبوبیت یافته است. این لباس کیفیت و رخ زیبایی دارد ولی تداعی‌کننده یک نوع نوستالژی (غم غربت) هم هست.(طراحی لباس سنتی )

لباس محلی

   در اوکراین از تاج گل ها که به نام وینوک شناخته می شد. معمولا دختران در سن مناسب ازدواج این تاج ها را به سر می گزاشتن و در مراسم ازدواج حلقه های گلی از گل های تلفونی بر سر زوج گذاشته می شد. امروزه از این تاج گل ها بیشتر در فستیوال ها یا مراسم خاص مانند عروسی استفاده می شود.

لباس سنتی اوکراین

یکی از انواع دوخت های ویشانکا(گبر دوزی )

لباس سنتی اوکراین

   در اوکراین سه شنبه سوم ماه مه روز وبشانکا می باشد.در این روز اوکراینی ها این لباس را می پوشند تا نشان دهند که به هویت ملی خود پایبند هستند و  وحدت دارند.لباس سنتی اوکراین لباس سنتی اوکراین لباس سنتی اوکراین

در مقالات گذشته تزیین لباس عروس، دوخت لباس سنتی و طراحی لباس سنتی را آموزش دادیم برای دیدن این آموزش ها کلیک کنید.
آکادمی هنر پارس برای علاقه مندان به هنر خیاطی و طراحی مقالات دوخت و الگو را به صورت رایگان در سایت قرار داده تا شما عزیزان بتوانید از آنها استفاده کنید و از دوخت و طراحی لباس خود و عزیزانتان لذت ببرید. برای ثبت نام در کلاسهای اموزشی خیاطی و طراحی لطفا به سایت هنر پارس مراجعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس