۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

طراحی دوخت

طراحی دوخت

دوره آموزش رشته طراحی دوخت لباس برای تکمیل دانش طراحان لباس در آکادمی طراحی لباس پارس برگذار می شود. دوره طراحی دوخت لباس شامل دوخت های پایه، دوخت های تزیینی، ضخیم دورزی، نازک دوزی، لباس شب و مولاژ و همچنین دوخت با الگو سازی مولر و متریک می باشد.

آموزش طراحی دوخت و لباس
برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید
برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید
شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

در این دوره هنرجویان با مهار دوخت و خیاطی طراحی های خود آشنا می شوند. همچنین در این دوره از دوخت های تزیینی و سنتی لباس صحبت می شود که باعث می شود هنرجویان در هنگام طراحی لباس به نوع دوخت ها و تزیینات اجرای کار خود توجه داشته باشند و در بهترین حالت آن را ارائه دهند.

در این دوره شناخت پارچه ها و نوع جنس برای انتخاب نوع دوخت مطرح می شود. همچنین داشتن اطلاعات جنس پارچه در نحوه اتو زدن آن نیز موثر واقع می شود. در این دوره نحوه برش پارچه ها آموزش داده می شود و اینکه چه نکاتی را در هنگام برش باید در نظر داشت. در این دوره آشنایی با دوخت جیب، سرآستین ها، یقه ها، زیپ و …. آموزش داده می شود.

دوخت بر اساس الگو سازی از سر فصل های مهم این دوره آموزشی می باشد. مولارژ نیز از مباحث پر اهمیتی است که در آن هنرجویان توانایی ارائه طرح لباس را بر روی مانکن بدست می آورند. در مولارژ حتی می توان از لباس هایی با الگو های سنگین استفاده کرد. مولارژ یا حجم سازی ارائه طرح لباس بر روی مانکن است که با هر وسیله ای امکان دارد انجام شود. مثلا می شود از کاغذهای باطله برای حجم سازی استفاده کرد و یا از نخ ها و کامواها و هر وسیله ای که بتوان با آن نمایش لباس را بر روی مانکن نشان دهد.طراحی دوخت

رشته طراحی دوخت و لباس

دوخت و انواع دوخت های تزیینی در طراحی لباس و اجرای نهایی آن بسیار موثرند. انواع دوخت های تزیینی با چرخ خیاطی و دست ایجاد می شوند. قطعا دوخت هایی که با دست انجام می شوند دارای ارزش بیشتری هستند ولی با پیشرفت چرخ های خیاطی انواع دوخت های تزیینی انجام می شود که هم در سرعت بخشیدن و هم در یک دست بودن نهایی کار بی تاثیر نیستند. یادگیری انواع دوخت ها ی تزیینی شامل دوره های طراحی دوخت خواهد بود.

تزینات لباس نیز در حیطه کاری دوخت لباس است و در این مورد انواع تزیینات وجود دارد. از تزیییناتی که با پارچه ها و روبان ها برای لباس آماده شده و به آنها متصل می شوند تا انواع تزییناتی که با سنگ بر روی لباس اجرا می شوند. در این مبحث هنرجو با شناخت انواع تزیینات لباس می تواند توانایی تشخیص بهترین حالت تزیینات را برای لباس طراحی شده پیشنهاد داده و اجرا نماید. اجرای درست این تزیینات در موفق شدن نهایی طرح لباس اهمیت دارد.

آموزش طراحی دوخت و لباس

دوخت لباس شب و همچنین دوخت انواع یقه ها، سرآستین ها و دامن ها به صورتی که در بهترین و حرفه ای ترین حالت خود قرار بگیرد تمامی در آکادمی هنر پارس در دوره طراحی و دوخت لباس آموزش داده می شود. تمامی دوره ها زیر نظر بهترین اساتید بگزار می گردد. در واقع آکادمی هنر پارس با پکیجی از بهترین ها برای داشتن طراحان لباس جدید و جوان در خدمت هنر و صنعت پوشاک کشور است.

طراحی دوخت

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس