۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

دوخت لیفه و جا دکمه به همراه ویدیو کامل آموزشی

سلام دوستان عزیز، طبق آموزش های قبلی که داشتیم ما قسمت های مختلف شومیز رو بهتون آموزش دادیم، امروز می خوایم دوخت لیفه پایین شومیز و همینطور جا دکمه زدن برای لیفه رو بهتون آموزش بدیم، این آموزش رو از دست ندید.

آموزش دوخت لیفه و جا دکمه

قد لباس دلخواه است، ما تو این مدل قد لباس رو تا خط باسن گرفتیم که شما می تونید تا خط کمر یا بین کمر و باسن هم بگیرید، همینطور ما پایین لباسمون رو می خوایم لیفه بدیم، لیفه یعنی ما اینجا قسمت لبه لباسمون رو تا می کنیم و یک بند از توش رد می کنیم، برای این کار شما باید 2 برابر پهنای لیفه ای که می خواید که معمولا یک سانت است، قد لباستون اضافه کنید.داخل لیفه قراره یک نوار رد بشه، یک نوار از پارچه در میریم که پهنای نوار 4 سانتیمتر و طول آن هم به اندازه دور کمر یا دور پایین الگو است، لیفه رو از داخل برمی گردونیم و به اندازه یک پایه لبه لیفه رو چرخ می کنیم.

دوخت و اتوکشی لیفه

برای برگردوندن لیفه بعد از اینکه درز لیفه رو دوختیم سنجاق قفلی رو می زنیم سرلیفه و بعد میدیم داخل و سنجاق رو رد می کنیم تا بند برگرده بعد اتو می زنیم و بعد دو تا سر لیفه رو میدیم داخل و یک دوخت افقی از روش میریم. برای تمیز بودن داخل کار شما مانتوها رو لبه سجاف رو گان میدوزید ولی الان چون لباس نخی است و نازک است گان زیبا نیست، برای همین به اندازه سردوز لبه رو برمی گردونیم داخل یک دوخت از رو میریم، یکی لبه سجاف این کار رو انجام میدیم، یکی هم لبه پایین لباس رو که 5/0 سانتیمتر میدیم داخل و چرخ می کنیم.

جادکمه

دوخت سجاف

بعد از اینکه این کار رو کردیم میریم سراغ دوخت سجاف، برای دوخت پایین لباس که قسمت سجاف است، سجاف رو برمیگردونیم روی کار و روی این قسمت یک دوخت افقی به اندازه جادوختمون یک دوخت افقی میریم به سمت پایین کارمون، ما می خوایم لیفه رد کنیم یعنی بعد از اینکه ما قسمت پایین لباسمون رو تا کردیم و دوختیم قراره بند رد بشه.

دوخت جادکمه و سجاف

برای این کار ما باید اینجا که اگر دستگاه پرس دارید لبه لیفه رو پرس کنید که یه سوراخ ایجاد بشه و دورش یه فلز قرار بگیره یا اینکه ما الان می خواهیم جادکمه بزنیم، توی قسمت پایین کار اول تا می کنیم پارچه رو اندازه جا دوختمون بعد از جایی که قراره لیفه بیاد بیرون جاشو علامت می زنیم به اندازه 1 تا 5/1 سانتیمتر که این قسمت رو باید جادکمه بزنیم که بند از داخلش دربیاد، پس قبل از اینکه پایین لباس رو دوخت بریم، قسمتی که علامت زدیم رو یه جادکمه می زنیم.

تنظیم جادکمه در لباس

پشت قسمتی که علامت زدیم رو لایی زدیم چون پارچه خیی نازکه، پایه جادکمه رو روی یک سانتیمتر تنظیم می کنیم، فاصله جادکمه تا لبه سجاف هم 5/0 سانتیمتر کافیه، ابتدا قسمت افقی جادکمه رو میریم و بعد خط عمودی به انتها که رسیدیم دوباره خط افقی و بعد دوباره خط عمودی. این دوتا جادکمه ای که زدیم رو باز می کنیم از پشت بشکاف رو میذاریم بین دوتا دوختامون و میشکافیم و بعد تمیزدوزی هایی که گفته شد رو انجام میدیم، برای دوخت های از رو که می خوایم تمیز باشه درجه چرخ رو درشت کنیم هم خوبه.

 

برای رد کردن بند سنجاق رو به یک سر بند می بندیم بعد میدیم داخل جادکمه ای که زدیم و رد می کنیم تا از جادکمه بعد بزنه بیرون، می تونیم لبه بندها رو یک گره بزنیم که از جادکمه نره داخل و حالا به اندازه ای که می خوایم می تونیم تنظیم کنیم که چین بخوره. آموزش لیفه ها هم تموم شد، شما می تونید این نوع لیفه رو هم پایین سویشرت ها، هم کاپشن، هم هودی و هم شومیز استفاده کنید، پس حتما این آموزش رو اگر براتون مفید بود رای دوستاتون به اشترک بذارید چون تو این فصل به درد همه میخوره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس