۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

دوخت لباس مجلسی ساده

دوخت لباس مجلسی ساده

در مقاله ی دوخت لباس مجلسی ساده الگوی لباس مجلسی را که در تصویر میبینید رسم می کنیم. اگر که بخواید این مدل را با پارچه ی کشی بدوزید میتوانید از الگوی بالاتنه ساده با آزادیِ ۰ یا ۱ سانت در جلو و -۱ سانت در پشت بدوزید اما اگر میخواهید این مدل را با پارچه ای خشک بدوزید حتما باید از الگوی بالاتنه با پنس سرشانه  استفاده کنید .

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

   در این مدل هم پارچه ی اصلی و هم تورِ قسمت بالای لباس باید کشی باشند و بهتر است حریرِ دامن هم کشی باشد.ابتدا قد الگو روابه اندازه ی قدِ پیراهن اصلی بلند کنید .از خط کمر به اندازه ی ۲٫۵ سانتی متر پایین و ۲٫۵ سانتی متر هم بالا اومده و خطوطی موازی با خط کمر روی الگو رسم کنید ( خطوط قرمز ) .الگو را از خطوط قرمز قیچی کنید .در الگوی دامن از انتهای خط پهلو به اندازه ی ۲٫۵ سانتی متر داخل شده و به خط باسن به صفر برسانید ( خط آبی )(الگوی لباس مجلسی گیپور)

دوخت لباس مجلسی سادهدوخت لباس مجلسی ساده

دوخت لباس مجلسی ساده

   در الگوی جلو از خط پهلو روی خط قرمزِ دومی به اندازه ی ۱۰ الی ۱۲ سانتی متر داخل شده و علامت بزنید ( خط طوسی ) .اندازه ی خطوط زرد را با متر بدست بیاورید .روی پارچه ی حریر مستطیلی به طولِ قدِ دامنِ حریر و با عرضی برابر با اندازه ی خطوط زرد در الگوی جلو و پشت برش بزنید .در الگوی بالاتنه ابتدا اندازه ی حلقه ی گردنِ الگوی جلو و پشت ( خطوط طوسی ) را با مترِ ایستاده بدست بیاورید و یقه ایستاده را طراحی کنید.

دوخت لباس مجلسی ساده

دوخت لباس مجلسی ساده وشیک

    دقت کنید که چون یقه ی این مدل جلو بسته است پس خط وسط جلوی یقه فرنچی کاملا صاف کشیده شده و در دولای بسته ی پارچه برش میخورد .از انتهای خطوط سرشانه به اندازه ی ۳ سانتی متر داخل شده و علامت بزنید ( خطوط آبی ) .از ابتدای خط وسط جلو به اندازه ی ۱۰ الی ۱۴ سانتی متر ( بازیِ یقه ) پایین آمده و علامت بزنید ( خط صورتی ) .حلقه ی یقه را با وصلِ علامت آبی به علامت صورتی با خطی هلال روی الگو بکشید ( خط بنفش ) .دقت کنید که در این مرحله ابتدای خط بنفش باید کاملا عمود بر خط وسط جلو باشد ( خط زرد ) .(اموزش دوخت لباس مجلسی بلند)

 

دوخت لباس مجلسی ساده

دوخت لباس مجلسی ساده با الگو

   از ابتدای خط بنفش روی خط وسط جلو به اندازه ی ۴ الی ۵ سانتی متر بیایید بالا و از اونجا خطی هلال به سمت حلقه آستین رسم کنید ( خط سبز ) .ابتدای خط سبز هم باید کاملا عمود بر خط وسط جلو باشد .از روی الگوی قسمت بالای خط سبز یه کپی تهیه کنید .الگوی اصلی را از خط بنفش قیچی کنید .در این مرحله لازم است برای یقه ی الگوی شماره ۲ یک پنس لقی گرفته شود تا یقه ی لباس کاملا روی بدن بخوابد و رو هوا نایستد .

دوخت لباس مجلسی ساده

دوخت لباس مجلسی ساده دخترانه

   برای اینکار ابتدا یه پنس ۱ سانتی از حلقه ی گردن به سمت حلقه آستین بکشید . این پنس در حلقه آستین به صفر میرسد( خطوط طوسی ) .یکی از خطوط طوسی را تا نقطه ی صورتی قیچی کنید دقت کنید که الگو در این نقطع قیچی نمیشود و به اندازه ی یک نقطعه وصل میماند .خطوط طوسی را بگذارید روی هم و به هم بچسبانید به این ترتیب پنس لقی بسته میشود .الگو یقه را اصلاح کنید .قطعه ی شماره ۱ روی پارچه ی توری . قطعه ی شماره ۲ روی پارچه ساده ( غواصی ) . قسمت کمربند و الگوی دامن هم یک بار روی دولای پارچه ی ساده و یک بار روی دولای پارچه ی توری برش میخورند.

دوخت لباس مجلسی ساده دوخت لباس مجلسی ساده

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس