۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

الگوی دامن پیلی دار

دامن پیلی دار

در این مقاله به آموزش رسم الگوی دامن پیلی دار می پردازیم .با آموزش خیاطی آکادمی پارس همراه باشید .تنوع در انواع پیلی های دامن زیاد می باشد که شامل پیلی های یک طرفه دو طرفه یا پیلی های دوقلو در جلو پشت و یا در پهلو های دامن قرار می گیرد.این دامن ها معمولا با پارچه های ضخیم تر دوخته می شود. دامن پیلی دار در قسمت جلو چون حجم پایین تنه را بیشتر نشان می دهد برای کسانی که پاهای لاغری دارند مناسب است و البته قد را کم کوتاه تر نشان می دهد.

 

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

دامن پیلی دار

مراحل رسم الگوی دامن پیلی دار

    اما برای رسم الگوی این دامن ابتدا الگو دامن تنگ اولیه را می کشیم.(الگو دامن نیم کلوش)سپس به خط وسط جلو دامن مستطیلی به پهنای ۱۲ تا ۲۴ سانتی متر اضافه می کنیم.طول این مستطیل به اندازه قد دامن می باشد مانند شکل زیر.قسمتی که در شکل زیر علامت زده شده است باید روی دولا ی بسته پارچه قرار بگیرد.(انواع پیلی دامن)

الگوی دامن پیلی دار الگوی دامن پیلی دار

الگو دامن پیلی دار

   دقت کنید که قسمت های مشخص شده در عکس روی پارچه چرت زده می شود (چرت روی پارچه مشخص شود)(آموزش دامن پیلی دو قلو) بعد از اینکه پارچه برش خورد الگو را از روی پارچه برداشته و چرت ها را هم روی پارچه با صابون بهم وصل کرده و بعد دوخت شود از خط کمر تا فسمتی که می خواهیم پیلی باز باشد و سپس اتو زده و خط اتو می اندازیم. الگو پشت دامن هم ساده می باشد. (اتوکاری لباس)چنانچه بخواهیم پیلی در وسط پشت دامن قرار گیرد باید تمامی مراحل فوق را بر روی الگوی پشت دامن پیاده کنیم.(اندازه گیری دامن)

 

 

مدرسفرشته عبادی راد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس