۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

خیاطی مانتو با الگو

خیاطی مانتو با الگو

در این مقاله آموزش خیاطی مانتو با الگو را شرح میدهیم. برای رسم الگوی این مانتو ابتدا باید الگوی اولیه لباس معمولی را بکشید.یقه در این مانتو(مانتو مجلسی) یقه مردانه است شما می توانید از یقه شکاری(آموزش دوخت یقه) هم استفاده کنید.

مدل آستین لباس مجلسی

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

رسم الگو

   روی همگرد برای دگمه خور ۲سانت در نظر گرفته شده است.در این مدل از برش عصایی(انتقال پنس سرشانه) استفاده شده . برای الگوی مانتو باید حلقه آستین(انواع آستین) را ۲سانت پایین تر بیاوریم.قد آستین را  بلند تا جایی که دوست دارید در نظر بگیرید.فاصله ی دگمه ها حدود ۵-۶سانت باشد و حتما از دگمه های ریز استفاده کنید.

خیاطی مانتو با الگو

   حالا می رسیم به قسمت مهم که چین های روی سینه هستند.در این تصویر فقط ۳تا اوازمان داده شده است.اوازمان وسطی صاف و بالایی و پایینی به بالا و پایین اریب شدند.خط نوک سینه را پیدا میکنیم.اوازمان وسط از نوک سینه میگذرد و دو اوازمان دیگر به فاصله ی ۲٫۵ تا ۳ سانت بالا و پایین و به صورت اریب رسم میشوند.  هر سه اوازمان هم به برش عصایی میرسند و در واقع به برش ختم میشوند.برای هر کدام از این ۳خط هم حدود ۲سانت اوازمان در نظر بگیرید.اگر این مقدار بیشتر شود گشادی روی سینه هم بیشتر میشود .

خیاطی مانتو با الگو

دوخت مانتو با الگو

الگوی مانتو

   بعد از اتمام الگو و برش، هر سه اوازمان به صورت پیله های یک طرفه و رو به پایین هستند که اول آن ها را از پشت کار اتو می زنید. قبل از جدا کردن الگو از روی پارچه حتما محل اوازمان ها را و مقدار آن را پشت پارچه علامت بزنید.بعد از بستن پیله ها یک دور چرخ کنید.بعد هم رویهمگرد را بهش وصل میکنید.بهتر است که رویهمگرد و سجاف به هم وصل باشند.سجاف را میتوانید  ۲تا ۲٫۵سانت در نظر بگیرید تا از پشت کار سایه نیندازد.

آموزش خیاطی مانتو با الگو

   چون به هر حال باید یک بار از روی کار قسمت درز رویهمگرد چرخ نیش شود و این باعث میشود سجاف و رویهمگرد به هم وصل شوند.حتما سجاف و رویهمگرد را قبل از وصل کردن لایه کوبی کنید.برای کمربند هم ۴تا پل لازم دارید که روی خط کمر است . اگر شلوارهای جین را نگاه کنید متوجه می شوید که چطور باید وصل شوند.پهنای این پل ها هم بیشتر از یک سانت نباشد و قد آن هم بیشتر از اندازه کمر بند بگیرید تا به راحتی کمری در آن حرکت کند.

خیاطی مانتو با الگو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس