۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

اموزش خیاطی به روش ساده

اموزش خیاطی به روش ساده

در اموزش خیاطی به روش ساده به آموزش یک پیراهن مجلسی زیبا می پردازیم . دقت کنید که حتما از پارچه ی نازک و لطیف برای دوخت این پیراهن استفاده کنید چون در قسمتِ کمرِ این پیراهن پارچه چند لا میشود و اگر از پارچه ی کلفت استفاده کنید قسمت کمر  برجسته میشود و شکل زیبایی پیدا نمیکند . بنابراین بهتر است که از پارچه ی نازک استفاده کنید و حتما قسمت بالاتنه و دامنِ این پیراهن را لایی حریر یا لایی پرشین بچسبانید .(اموزش گام به گام خیاطی بدون الگو)

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

اموزش خیاطی به روش ساده

   ابتدا یک الگوی کامل از جلو و یک الگوی کامل از پشت می کشید .یقه ی این مدل پیراهن یقه هفت ساده  است که چون بازی یقه در مدل زیاد است حتما ۷ میل تا ۱ سانت در قسمت یقه لقی بگیرید( خطوط سبز ) .

اموزش خیاطی به روش ساده

   آستین این مدل آستین کوتاه ساده می باشد که برای کوتاه کردنِ الگوی آستین ابتدا بلندی مورد نظرمان را از قسمت کاپ آستین به پایین علامت میزنیم بعد فاصله ی خط کف حلقه تا علامتی که زدیم را با متر اندازه میگیریم و به همین اندازه از خط کف حلقه بالا میریم و خطِ لبه ی آستین را رسم میکنیم .

اموزش خیاطی

   ابتدا روی خط کمر طرحِ قسمت تزئینی که روی پیراهن قرار گرفته را میزنیم ( خطوط قرمز ) بعد از روی این طرح یه کپی برمیداریم و ساسونهایی که روی این قسمت افتاده را میبندیم(الگوی اماده ی لباس مجلسی) یعنی خطوط زرد قیچی شده و روی همدیگز چسبانده میشوند . در مرحله ی دوخت دو عدد از روی این الگو برش میدهیم و قسمت پایین و چپ و راستِ این دو تکه ی برش زده شده را از پشتِ پارچه به هم میدوزیم و بعد از دوخت پارچه رو به رو برمیگردانیم در این مرحله دورِ این قسمت کاملا دوخته شده و درزها داخلِ این دو تکه قرار میگیرند و فقط قسمت بالای این قسمت باز میماند .

اموزش خیاطی به روش ساده اموزش خیاطی به روش ساده اموزش خیاطی به روش ساده

آموزش خیاطی به روش ساده

   در مرحله ی بعد الگو از خط کمر قیچی میشود . قسمت بالاتنه برش عصایی خورده و ساسونهای پایین خط کمر به صورت برش تا پایین دامن دوخته میشوند .(اندازه گیری دامن)اگر دقت کنید  در قسمت کمر یه تکه ی تزئینی دیگه هم به صورت چین دار بین کمرِ بالاتنه و دامن قرار گرفته . الگوی این تکه مشابه شکل زیر می باشد .عرضِ کوتاه و بلندِ این قسمت دلخواه و برابر با بلند ترین و کوتاه ترین چینی هست که در قسمت کمر روی لباس افتاده . این قسمت هم باید دو لا برش و دوخته بشود و بعد از اینکه دور تا دور آن ( به جز بالا ) دوخته شد به صورت دستی و مطابق با مدل تا خورده میشود و چندین بار لایه های مختلف رو هم قرار میگیرند و در نهایت قسمت بالای آن دوخت میشود تا این چینها ثابت شوند .در مرحله ی دوخت این دو قطعه ی تزئینی بینِ کمر و دامن قرار گرفته و همزمان با هم دوخته میشوند .دقت کنید که قطعات باید به ترتیب و دقیقا مشابه مدل روی هم قرار بگیرند.اموزش خیاطی به روش ساده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس