۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

الگو خیاطی لباس مجلسی

الگو خیاطی لباس مجلسی

با آموزش الگو خیاطی لباس مجلسی در خدمت شما علاقه مندان به این هنر هستیم . بعد از رسم الگو های جلو و پشت لباس‌ باید اندازه قد پیراهن را روی الگو علامت بزنید و قد الگو را به اندازه ی قد لباس کنید.

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

   برای مرحله بعدی دو راه وجود دارد: یکی اینکه الگوی جلوی لباس را روی روزنامه یا کاغذ الگو بگذارید و دوباره یکی مثل همان را برش بزنید برای ادامه کار. یا اینکه از ابتدای الگو سازی؛ لبه ی جلویی الگو (خط صاف جلوی لباس) را روی دولای بسته ی کاغذ الگو یا روزنامه قرار بدهید.به خاطر اینکه می خواهیم بعد از رسم الگوی جلو، آن را مثل تصویر زیر داشته باشیم. یعنی یک نمای تمام از جلوی لباس.(الگوی یقه نمایشی)

 

الگو خیاطی لباس مجلسی

   در این جا ابتدا باید ساسون سرشانه را ببندید. برای اینکار اول ساسون روی کمر را (منظور تو ساسون در زیر سینه ها است) از پایین الگو قیچی بزنید تا نوک ساسون (یعنی تا نوک سینه) . بعد ساسون سرشانه را قیچی کنید (داخلش را خالی کنید)  دو لبه ی ساسون سرشانه را به یکدیگر با چسب متصل کنید. که در تصویر زیر خط آبی رنگ در دو طرف تصویر نشان می دهد که ساسون بسته شد. سپس دو فلش قرمز را روی سرشانه جلو علامت بزنید. طول فلش های قرمز به اندازه ی طول دلخواه شما برای سرشانه لباس‌تان است. که برای این مدل، ار سرشانه شما ۱۴ سانت باشد، اندازه سرشانه ی این لباس را ۶ سانت در نظر بگیرید ( یک سانت کم تر از نصف سرشانه خودتان)(آموزش پنس سرشانه توسط خانم عمرانی)

الگو خیاطی لباس مجلسی الگو خیاطی لباس مجلسی

الگو خیاطی لباس مجلسی

   حالا به ضربدر آبی رنگ دقت کنید. این ضربدر در محلی فرضی رسم شده است. باید با توجه به مدلی که می خواهید الگوی آن را رسم کنید، این ضربدر را علامت بزنید. در اصل مدل می بینید که یقه در سمت چپ لباس و حدودا در محل ضربدر آبی رنگ چین خورده است. بعد از رسم ضربدر آبی رنگ، آن را از دو طرف به شرسانه های لباس وصل کنید. در تصویر بعدی میبینید که باز هم خطوط اضافی را حدف کردم. حالا از محل ضربدر آبی ۷ سانت بالا بروید. و از محل جدید، خط آبی رنگ را به نوک سرشانه وصل کنید.

الگوی خیاطی لباس مجلسی زنانه

   حالا در محل طول فلش سبز روشن ، خطوطی را بطور مستقیم به سمت سرشانه (سمت چپ تصویر) رسم نمایید( که با خطوط سبز پر رنگ نشان داده شده است )(پیراهن مجلسی زنانه)این خطوط محل اوازمان هستند. که ابتدااز سمت راست تصویر باید خطوط را جدا جدا برش بزنید تا انتهایشان ، اما انتهای الگو قطع نشود. این خطوط را به اندازه ۲ سانتی متر جداگانه برای هر خط اوازمان بدهید.الگو خیاطی لباس مجلسی الگو خیاطی لباس مجلسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس