۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

الگوی اماده مانتو سایز ۳۸

الگوی اماده مانتو سایز ۳۸

با مقاله ی الگوی اماده مانتو سایز ۳۸ همراه ما باشید. برای تهیه ی الگوهای لباس می توانید به سایت پارس دوک مراجعه کنید.برای این مدل  مانتو سایز 38 پیراهن از الگوی بالاتنه ساده ی بدون پنس استفاده شده البته اگر بخواهید میتوانید این مدلو با الگوی پنس دار هم بدوزید .

الگوی اماده مانتو سایز ۳۸

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

اندازه های مانتو سایز ۳۸

   ابتدا قد الگو را به اندازه ی دلخواه بلند کنید .(خرید الگوی اماده مانتو )دامنِ این پیراهن کاملا تنگ و در اصطلاح خمره ای هست . برای خمره ای کردنِ دامن پیراهن ابتدا از خط پهلو در لبه ی پایینِ دامن الگو به اندازه ی ۲ الی ۲٫۵ سانتی متر داخل شده ( خط آبی ) سپس انتهای خط آبی را به خط باسن وصل کنید ( خط قرمز ) .در واقع خط قرمز خط پهلوی جدیدِ الگوی جلو و پشتِ شما است .الگوی اماده مانتو سایز ۳۸

الگوی اماده مانتو

   حلقه ی گردن را به اندازه ی ۴ سانتی متر از خط وسط جلو و وسط پشت و گوشه ی گردن گشاد کنید ( خط قرمز ) .طرح مثلثیِ پایین یقه را روی الگو طراحی کنید ( خط آبی ) .قرینه ی الگوی جلو را در سمتِ دیگه ی کاغذ بکشید تا یک الگوی کامل از جلو بدست بیاد این مدل چون به صورت غیر قرینه برش میشود باید روی الگوی کامل الگوسازی شود .

الگوی اماده مانتو سایز ۳۸ الگوی اماده مانتو سایز ۳۸

الگوی اماده

   روی خط کمر از خط وسط جلو به اندازه ی ۸ الی ۱۲ سانتی متر ( بستگی به سایزِ شخص داره هر چقدر سایز بالاتر باشد این مقدار بیشتر میشود) به سمت راست رفته و علامت بزنید ( خط سبز ) .سپس انتهای یقه را به صورت هلال به خط سبز وصل کنید ( خط زرد ) .از انتهای خط زرد خطی صاف به لبه ی پایینِ دامن رسم کنید ( خط بنفش ) .(دانلود کتاب آموزش دوخت مانتو )الگو را از خط کمر قیچی کنید .

الگوی اماده مانتو سایز ۳۸

الگوی اماده مانتو سایز ۳۸ الگوی اماده مانتو سایز ۳۸

الگوی اماده ی مانتو

   الگوی دامن را از خط بنفش قیچی کنید .به این ترتیب دامنِ جلو به دو قسمتِ شماره ۱ و ۲ تقسیم میشود و هر کدام از این تکه ها به صورت جداگانه روی یک لای پارچه برش میشوند .در الگوی بالاتنه ابتدا یک کپی به صورت قرینه از روی خطوط قرمز تهیه کنید .این الگو روی یک لایه ی پارچه برش میشود.

الگوی اماده مانتو سایز ۳۸ الگوی اماده مانتو سایز ۳۸

الگوی مانتو

   سپس روی الگوی سمت چپِ بالاتنه خطی موازی با خطوط بنفش و با فاصله ی ۴ سانت از این خطوط رسم کنید ( خط صورتی ) .الگو را از خط صورتی قیچی کنید .سمتِ چپ بالاتنه به همین صورت روی یک لایه ی پارچه برش میشود و نوارِ جلوی سمت چپِ بالاتنه هم به صورت جداگانه روی دولای پارچه برش میخورد.

الگوی اماده مانتو سایز ۳۸

الگوی آماده مانتو سایز 38

   یک الگوی یقه فرنچی به اندازه ی حلقه ی گردنِ الگوی جلو و پشت و با پهنای ۴ سانتی متر.حتما به پشتِ یک لایه ی نوارِ جلوی لباس لایی حری ر بچسبانید و اگر پارچه  خیلی نازک است و بافت نرمی دارد لازم است به هر دولایه ی نوار لایی حریر چسبانده شود.در مرحله ی دوخت ابتدا دولایه نوارِ جلوی لباس را روی هم بگذارید جوری که روی پارچه ی هر دولایه روبروی هم قرار بگیرد سپس این دو را از خطوط بنفش به هم بدوزید .

الگوی اماده مانتو سایز ۳۸

سپسِ سجافِ جلوی سمتِ راست بالاتنه را هم بدوزید و سمت راست و چپِ بالاتنه را به شکل زیر روی هم قرار داده و روی قسمتِ زاپاسِ خط کمر یه دوخت برید تا این دو قطعه روی هم ثابت نایستد .سپس دامنِ جلو را از خط کمر به بالاتنه ی جلو وصل کنید .قسمت پشت به صورت ساده ( کمر جدا ) دوخته شده و به قسمت جلو وصل میشود . در نهایت یقه فرنچی و آستین را روی حلقه ی یقه و حلقه آستینِ پیراهن نصب کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس