۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

اصول طراحی لباس

اصول طراحی لباس

در مقاله اصول طراحی لباس به موضوع رنگ  در این رشته می پردازیم. انتخاب رنگ‌های مناسب برای لباس چیزی فراتر از سلیقه شخصی است. ممکن است متخصص طراحی لباس، ترکیب نارنجی و فیروزه‌ای را برای لباس بپسندد ولی پسند دیگران چیز دیگری باشد. چون متخصص‌ طراحی لباس با آشنایی از رنگ‌ها، رنگ‌هایی را کنار هم می‌چیند که با هم هماهنگ باشند. هماهنگی در رنگ لباس ‌هایی که انتخاب می‌کنید مانند هماهنگی در نت‌های موسیقی است. همان‌طور که هماهنگی در نت‌های موسیقی می‌تواند آهنگی گوش‌نواز بیافریند، هماهنگی در رنگ‌ بندی لباس می‌تواند شما را چشم‌نوازتر نشان دهد.کتاب طراحی لباسآموزش دوخت یقه

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

اصول طراحی لباس

 دایره رنگ

   دایره رنگ، دایره مشهوری است که رنگ‌ها درکنار هم با اصول ویژه‌ای چیده شده‌اند. اگر شما اصول استفاده از این دایره رنگ را در طراحی لباس (ترکیب رنگ های مناسب پوشش آقایان ) یاد بگیرید می‌توانید لباس‌هایتان را با استفاده از الگوهایی که این دایره در اختیارتان قرار می‌دهد، ست کنید و جذاب‌ و متفاوت تر به‌نظر بیایید.

اصول طراحی لباس

رنگ های مشابه

   در جهت عقربه‌های ساعت رنگ‌های مشابه در کنار هم قرار می‌گیرند. برای مثال،قرمز ونارنجی و یا زرد و سبز روشن و یا سبز سیر و یشمی، شما می‌توانید این ترکیبات را برای لباس‌هایتان انتخاب کنید.

 رنگ‌های متضاد

   میان هر رنگ و رنگ متضاد آن سه رنگ فاصله است. برای مثال، قرمز و سبز سیر یا نارنجی و یشمی. رنگ‌های متضاد  شما را پررنگ‌تر و لباس هایتان را قدرتمندتر نشان میدهند. می‌توانید رنگ روسری و  مانتو و یا بلوز و دامنتان را متضاد انتخاب کنید.

رنگ‌های مکمل

   چنین رنگ‌هایی در دایره رنگ درست در مقابل هم قرار می‌گیرند مانند قرمز و سبز، نارنجی و آبی و یا زرد و بنفش روشن یا سبز روشن و بنفش سیر.

کاربرد رنگ‌ها در طراحی لباس

   خیلی‌ها چون رنگ خاصی را دوست دارند بیشتر لباس‌ها‌یشان را در آن طیف انتخاب می‌کنند ولی بد نیست اثر هر یک از رنگ‌ها را بشناسید، شاید نظرتان این بار که به خرید رفتید درباره  رنگ لباس‌هایی که می‌خرید تغییر کرد.

اصول طراحی لباس زنانه

قرمز

  قرمز رنگ پر شور و نشاطی است. قرمز نگاه را به طرف خود می‌کشاند. قرمز رنگ جوانی است و نوجوانان و جوانان می‌توانند لباس‌ها و حتی کفش و کیف خود را در این مایه انتخاب کنند.

اصول طراحی لباس

 زرد

    زرد رنگ(زردپوش ها ) اخطار است ولی نشانه توجه و شادمانی نیز هست. رنگ آفتاب و گل نرگس. فراموش نکنید اگر لباس‌هایی به رنگ زرد و خیلی درخشنده انتخاب می‌‌کنید، موجب خستگی چشم می‌شود. رنگ‌های لیمویی بهتر از رنگ زرد برای لباس جلوه دارند.

 سبز

    سبز رنگ (سبزپوش ها )آرامش و درختان است. سبز بهار و طراوت را در ذهن تداعی می‌کند. شما می‌توانید گردنبندهای سبز را با کیف و یا کفش در این مایه ست کنید و بدرخشید.

 آبی

    آبی رنگ آسمان و دریاست. لباس‌های آبی(طیف های آبی ) هم مانند لباس‌های سبز آرامش را القاء می‌کنند.  آبی سیر نشانه وقار است بنابراین استفاده از اکسسوری  در این رنگ شما را سنگین‌تر جلوه می‌دهد.

اصول طراحی لباس

اصول طراحی لباس

 بنفش

   رنگ بنفش رنگی دلفریب است که از قدیم رنگ ملکه ها بوده است. بنفش ملایم در لباس‌های مهمانی و یا به عنوان روسری شما را رازگونه و جذاب نشان خواهد داد.

قهوه‌ای

    قهوه‌ای رنگ رسمی و کلاسیک به شمار می‌رود، به ویژه اگر اشیا و لباس‌های چرمی را در رنگ اصلی خود که قهوه‌ای است برگزینید، بسیار شیک و رسمی به نظر خواهید رسید. رنگ قهوه‌ای برای محل کار و مکان‌های رسمی عالی است.

اصول طراحی لباس

سفید

    سفید سمبل پاکی و بی‌گناهی و صلح است. آقایان اگر یک شلوار سفید و خانم‌ها اگر یک مانتو سفید در کمد لباس‌شان داشته باشند می‌توانند به راحتی آن را با لباس های دیگر ست کنند.

 سیاه

   سیاه رنگ(سیاه پوش ها ) شب و عزاست. رنگ سیاه محبوب هنرپیشه‌ها و سیاستمداران است. اگر میل دارید که در یک مهمانی رسمی‌تر به نظر بیایید، لباس‌هایی بپوشید که از رنگ سیاه در آن استفاده شده است. رنگ سیاه شما را لاغر‌تر نشان می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس