۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

اتوکاری لباس

اتوکاری لباس

برای تمیز دوزی و اتوکاری لباس (ابزار خیاطی ) نکاتی لازم است که از اول دوخت و دوز باید رعایت شود.اول از همه به جنس پارچه(انواع پارچه ) دقت کنید.اگر پارچه ریزش زیادی دارد (مثل کرپ و حریر) کاملا آن را روی زمین به صورت کاملا صاف پهن کنید؛تعداد سوزن های بیشتری هم نیازه برای ثابت کردن و چسباندن الگو روی پارچه. برای این نوع پارچه لازم است دو ترکی پاره را  روی هم کاملا با سوزن ثابت کنید تا جا به جا نشوند. پارچه را به هیچ وجه بعد از چسباندن الگو حرکت ندهید.

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

اتوکاری لباس

برش پارچه

   زمانی که میخواهید برش بزنید به هیچ وجه پارچه را با دست بالا نبرید یا قیچی را به ست بالا نکشید.برای برش باید یک دست را روی پارچه قرار بدهید و با دست دیگر قیچی بزنید. قبل از برش با استفاده از رولت و کاغذ کاربن باید خطوط دوخت و برش را روی پارچه رولت کنید. برای این کار باید یک کاغذ کاربن زیر الگو و مقداری در رو قرار بدید (زیر الگو) و با رولت دور تا دور الگو را دقیق رد بندازید.بعد با فاصله ی مناسب برای جادرز همین کار را تکرار میکنیم.هم برای دامن هم شلوار و هم بالاتنه.

اتو کشیدن لباس

    به رنگ پارچه (نقاشی پارچه ) حتما دقت کنید اگر رنگ روشن است و مجبورید از کاربن زرد یا رنگ تیره تر استفاده کنید خیلی دقت کنید روی پارچه ردی نماند چون اثر کاربن با شستن پاک نمیشود. تا قبل از اینکه این خطوط را کامل روی پارچه بکشید الگو را جا به جا نکنید.تمام ساسون ها را هم به همین شیوه باید کپی کنید. بعد از تمام شدن این مراحل حالا الگو را جدا میکنید.اتوکاری لباس

   در اولین مرحله از دوخت(آموزش اصول اولیه خیاطی ) ، دو تکه ای که قرار است بهم وصل شوند را از پشت روی هم قرار میدهیم طوری که دو روی پارچه رو به هم باشند. بعد شروع میکنیم با سوزن ته گرد اول نقاط مهم را دقیق روی هم ثابت میکنیم. اول دو نقطه ی زیر بغل را به عنوان مثال بهم وصل میکنیم. بعد دو نقطه ی پایین لباس و بعد فاصله ی بین این دو را و به همین ترتیب برای پشت . بعد از محکم کردن با سوزن ته گرد، حالا نخ کوک برمیدارید و خطوطی که علامت زدید را بهم کوک میزنید.ساسون ها را هم کوک میزنید و میدوزید.

اتوکاری لباس

   همه ی قسمت ها را همزمان نمیدوزیم.اول ساسون ها را بدوزید و بعد دو قسمت پشت اگر جداست بهم وصل کنید.بعد اتوکاری کنید و بعد پهلو ها را بهم بدوزید. اگر برش دارید اول برش ها را میدوزید و اتو کاری میکنید. برای اتوکاری حتما از یک سنگ یا اتوی سنگین و سرد برای پرس استفاده کنید. هر قسمتی را که اتو کشیدید بلافاصله روی آن سنگ یا اتوی سرد را قرار بدید تا خوب ثابت شود. اتوکاری حتما از پشت کار باشد و اگه مجبورید از روی کار اتو کنید یک پارچه ی نخی روی کار بگذارید. دقت کنید پارچه ای که انتخاب میکنید رنگ ندهد. قبل از گذاشتن اتو روی لباس از تمیز بودن کف اتو مطمئن شوید.

اتو لباس

برای اتوکاری لباس حرارت اتو هم متناسب باشد و قبل از گذاشتن روی لباس،روی میز یا پارچه ی دیگه امتحان کنید که نچسبد به خصوص برای پارچه های حریر خیلی دقت کنید. زمان اتوکاری به هیچ وجه درزها را زیر اتو نکشید مگر در یک مورد! مواقعی که پارچه سفت است یا طوری است که موقع دوخت کمی جمع شده و برای صاف شدن و از بین رفتن کیس باید کمی کشیده شود . اما برای پارچه های کشی مثل ریون به هیچ وجه نکشید.فقط اتو را میگذارید و برمیدارید و بلافاصله سنگ یا اتوی سرد میگذارید! اصلا نباید اتو را روی لباس حرکت بدید. برای پارچه های مخمل هم دقت کنید فقط درزها را به همین شیوه اتوکاری می کنید.

اتوکاری لباس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس