۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

آموزش گام به گام خیاطی و الگوی مانتو

با آموزش گام به گام خیاطی مانتو با آکادمی پارس همراه باشید.مانتو(آموزش خیاطی مانتو) با یقه آرشال یکی از زیباترین طرح ها برای مانتو است . یقه آرشال بالا تنه را کشیده تر نشان می دهد و برای خانم هایی که قد کوتاهی دارند مناسب است.در صورت رسم الگوی بالا تنه با ایجاد تغییراتی در آن می توانید این یقه را روی الگو بکشید .

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

آموزش گام به گام خیاطی مانتو

تغییرات الگوی مانتو قسمت پشت 

   طوق گردن را تا سرشانه ۰٫۵سانت گشاد کرده نقطه ۱ می­ شود . نقطه ۱ را طبق نقشه به نقطه ۲ در خط وسط پشت وصل می­ کنیم . از نقطه s در زیر بغل برای گشاد کردن حلقه ۵-۲ سانت پایین آمده نقطه ۳ می­ شود . از نقطه ۳ ، ۲٫۵سانت خارج شده نقطه ۴ می­ شود . نقطه ۴ را طبق نقشه به حلقه آستین وصل می­ کنیم .از نقطه ۵ در خط باسن ۲سانت خارج شده نقطه ۶ می ­شود . نقطه ۴ را با خط صاف به ۶ وصل کرده و تا پایین لباس امتداد می­ دهیم . در صورتیکه بخواهیم خط پهلو صاف نباشد از نقطه ۴ خطی موازی خط پهلو قبلی رسم می­ کنیم . با این کار هم لباس گشاد شده و هم فرم کمر تنگ را دارد .

آموزش گام به گام خیاطی مانتو

آموزش گام به گام دوخت مانتو بدون الگو

تغییرات الگوی  مانتو قسمت جلو

   از نقطه s ، ۵-۲ سانت پایین آمده نقطه ۸ می ­شود . (دقیقاً اندازه پشت) از نقطه ۸ ، ۲٫۵ سانت خارج شده نقطه ۹ می ­شود . از نقطه ۱۰ در خط باسن ۲سانت خارج شده نقطه ۱۱ می­ شود . نقطه ۹ را به نقطه ۱۱ با خط صاف وصل می­ کنیم و این خط را تا پایین لباس امتداد می­ دهیم . نقطه ۹ را طبق نقشه به حلقه آستین وصل می ­کنیم . طوق گردن را دور تا دور ۰٫۵سانت گشادکرده نقاط ۱۳-۱۲ بدست می­ آید .

آموزش گام به گام خیاطی مانتو

طراحی یقه آرشال 

   از نقطه ۱۳ به اندازه دلخواه یقه (در اینجا ۱۰ سانت) پایین آمده نقطه ۱۷ می ­شود . از نقطه ۱۲ در امتداد سرشانه ۲سانت خارج شده نقطه ۱۸ می­ شود . نقطه ۱۷ را به نقطه ۱۸ با خط چین وصل کرده و به طرف بالا و پایین امتداد می­ دهیم . از خط کمر نقطه ۱۹ ، ۲ سانت خارج شده نقطه ۲۰ می­ شود . نقطه ۲۰ را به طرف بالا و پایین امتداد می­ دهیم تا جائیکه خط­چین را در نقطه ۲۱ قطع کند (محل اولین جادکمه) .

اموزش گام به گام دوخت مانتو ساده

   از نقطه ۱۸ به اندازه طوق گردن گشاد شده پشت الگو ( هلال۲-۱ را با سانتی متر ایستاده اندازه می­زنیم) بالا رفته نقطه ۲۲ می ­شود . نقطه ۲۲ را به مرکزیت ۲۱ به طرف راست پرگاری می­ کنیم ، سپس روی این خط ۷سانت جدا کرده نقطه ۲۳ می ­شود . نقطه ۲۳ را طبق نقشه به طوق گردن جدید وصل می­ کنیم . حداکثر فاصله این خط تا طوق گردن جدید ۱-۰٫۵ سانت بیشتر نمی­ شود . پس نقطه ۲۳ را ۷ سانت به طرف چپ گونیا کرده نقطه ۲۴ می شود .نقطه ۲۴ را ابتدا گونیا کرده سپس طبق نقشه به نقطه ۲۱ وصل می­ کنیم ، یقه آرشال طراحی می ­شود .در این یقه پهنای یقه فاصله بین خط چین تا هلال یقه می­ باشد .فاصله بین نقاط ۱۲،۲۳،۲۴،۲۱ الگوی یقه می باشد که بدون اینکه از بالاتنه جدا شود برش می خورد.

آموزش گام به گام خیاطی مانتو

در مقالات گذشته دوخت مانتو، کارشناسی طراحی لباس، الگوی شومیز یقه پیلی دار و دیگر آموزشهای رایگان دوخت و الگو را در اختیارتان قرار دادیم پس برای آموزشهای بیشتر با  سایت آکادمی هنر پارس همراه ما باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس