۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

آموزش کشیدن الگوی مانتو

آموزش کشیدن الگوی مانتو

 در سری آموزش های خیاطی با آموزش رسم الگوی مانتو بارداری در خدمت شما عزیزان هستیم.برای رسم الگوی این مانتو(آموزش دوخت مانتو مجلسی کوتاه) ابتدا بالاتنه را رسم کنید در اینجا چون مانتو آزاد است دور سینه را به علاوه ۳کنید و در الگو های آماده ۱/۵ سانت به پهلو اضافه کنید برای قسمت گودی کمر هم می توان به دلخواه کم کرد البته چون این مانتو کمری دارد به وسیله کمری مانتو را می توان تنگ و گشاد کرد.

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

آموزش کشیدن الگوی مانتوآموزش کشیدن الگوی مانتو

آموزش کشیدن الگوی مانتو

   در این مدل برای پیله ها(انواع پیلی دامن) از رنگ دیگری استفاده شده به همین دلیل شما میتوانید دامن را بدون پیله برش بزنید و سپس از خط مرکزی بعد از دولا کردن پارچه ۱۰ تا۱۲سانت به سمت پهلو برید و پارچه دامن را از هم جدا کرده و برشی که برای پیله دادیم (از پارچه زرد رنگ)به برشهای دامن بدوزید و در انتها پایین دامن را مرتب کنید .البته  برای اینکه پایین مانتو به سمت بالا نیاید قبل از برش ۵سانت از خط مرکزی پایین آمده و به پهلو به صورت هلال وصل کنید این یک روش برای برش بدون الگو میباشد.در روش دوم الگو را طبق دامن بالا رسم کنید و برش ها را از هم جدا کنید و روی پارچه گذاشته و برش بزنید.

آموزش کشیدن الگوی مانتو

آموزش کشیدن الگوی مانتو آزاد

الگوی پشت را هم رسم کرده  و برای آزادی به یک چهارم دورسینه ۱سانت اضافه کنید.

آموزش کشیدن الگوی مانتو

در دامن پشت به دلیل اینکه یک پیله در وسط پشت داریم کار خیلی راحتر است فقط پیلی را موقع برش روی دولای بسته پارجه قرار بدهید.

آموزش کشیدن الگوی مانتو

رسم الگوی آستین

   آستین (انواع آستین لباس) را طراحی کنید یا از الگوهای آماده استفاده کنید البته از یک سایز بالاتر قسمت الگوی پاکتی آستین(آموزش دوخت آستین پاکتی) را کپی کنید و از پارچه ساده برش بزنید.

آموزش کشیدن الگوی مانتو

برای یقه‌ی این مانتو یک پارچه مستطیل شکل به عرض دور یقه به علاوه ۸سانت وبه قد ۲۰ سانت برش بزنید سپس برش را چهارلا کنید. از چهار لای باز ۲سانت بالا رفته و به صورت هلال رسم میکنید برای تیزی لبه یقه از قسمت بالا ۳سانت بیرون رفته وبه پایین یقه وصل کنید.

در مقالات گذشته الگوی مانتو پیله دار و استین پیله دار را با شما به اشتراک گذاشتیم برای آموزش الگو و دوخت لباس با ما همراه باشید و از این آموزش ها استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس