۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

آموزش طراحی پارچه و لباس

آموزش طراحی پارچه و لباس چیست؟ آموزش چیست؟ طراحی چیست؟ طراحی پارچه چیست؟ طراحی لباس چیست؟ چرا نیاز به آموزش طراحی پارچه و طراحی لباس هست؟ این آموزش به چه علومی نیاز دارد؟

از انسانهای نخستین طراحی پارچه و لباس با توجه به اقلیم و فرهنگ آن مردمان آغاز و تا به امروز با نگرش جدیدی که به آن داده شده ادامه دارد.

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید
برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید
شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

اول از هر چیز باید دانست آموزش چیست؟ آموزش مهمترین و اصلی ترین عامل رشد و توسعه فرد و اجتماع است. با آموزش های درست و تخصصی رشد و توسعه در همه ابعاد زندگی نمایان می شود. بر اساس هر تخصص آموزش های لازم باید از نسلی به نسل دیگر منتقل شود. آموزش های صحیح در هر رشته و شغلی باعث رسیدن به هدف نهایی انسان یعنی داشتن آرامش و راحتی خواهد شد. در کنار آموزش های درست و اصولی خلاقیت ها و استعداد های زیادی شکوفا خواهد شد که مسیر رشد را کوتاه تر می کند.

آموزش طراحی پارچه و لباس

طراحی به نقش در آوردن آنچه که در ذهن می باشد گفته می شود. طراحی را می تواند با هر وسیله اثر گذاری و بر هر زمینه اثر پذیری به عینیت درآورد. طراحی پایه ریزی اصول اولیه هر چیزی می تواند باشد. در این مبحث مقصود از طراحی، طراحی آثار هنری و پایه ریزی آنها برای اجرایی کردن می باشد.

طراحی پارچه برای دور شدن از پارچه هایی با بافت و طرح های تکراری آغاز شد. انسان تنوع طلب در ساختار پارچه های مورد استفاده خود تغییراتی ایجاد کرد و گاهی شروع به کشیدن نقوشی بر روی پارچه کرد. طراحی پارچه روز به روز گسترده تر شده و در امروزه می توان با هر نقش و طرحی پارچه های متفاوتی بر اساس نیاز تهیه کرد. طراحی پارچه نیازمند خلاقیت و تجسمی قوی است. می توان به جرات گفت که طراحی پارچه در امتداد و تکمیل طراحی لباس ظهور کرد.
آموزش طراحی پارچه و لباس

طراحی لباس یکی از اساسی ترین نیاز انسان می باشد. در فرهنگهای مختلف ما شاهد لباسهایی با طرحهای مختص به آن فرهنگ هستیم. تعدد فرهنگهای مختلف، باعث خلق استعدادهایی در طراحی لباس شده است. طراحی لباس برای هر منظوری متفاوت است. برای آن که پادشاه بود و برای آن یکی که زندانی شد. همه ما داستان آن پادشاه را که لباسی زیبا می خواست می دانیم. بله شاید این یک داستان از خیلی سالهای پیشین باشد اما قطعا به ما اطلاعاتی می دهد که در زمانهای بسیار دور نیز نیاز به طراحی لباس بوده و همیشه کسانی به این کار مشغول بوده اند.

طراحی لباس قبلا توسط خیاطان انجام می شد اما امروزه طراحی لباس نیاز به آموزش، شناخت روحیات افراد جامعه، نیاز ارگان ها و…. دارد. این آموزش امروزه بنا بر نیازهای فردی و اجتماعی و با تکنیک های مختلف در دانشگاه ها و آکادمی ها اجرا می شود.

آموزش طراحی پارچه و لباس با شناخت کامل از آناتومی انسان در سنین مخلف آغاز می شود. در این آموزش نیاز به طراحی صحیح اندام و حرکات اندام انسان می باشد. تناسب در طراحی اندام اصول آموزش طراحی لباس می باشد. در مرحله بعد شناخت چین و شکن های پارچه بر روی فرو رفتگی ها و برجستگی های اندام و طراحی صحیح آن در آموزش طراحی لباس لازم و ضروریست. شناخت از سایه روشن های پارچه و همچنین مبحث مهم شناخت رنگها از اصول یک آموزش درست طراحی لباس است.

در آموزش صحیح و حرفه ای این طراحی لازم است که هنرجو به صورت کامل با تمامی تکنیک ها آشنا شده و در صورت نیاز بنا به نوع لباسی که طراحی می کند تکنیک مناسب را انتخاب کند و توانایی کامل را در اجرای صحیح تکنیک داشته باشد. آموزش طراحی پارچه و لباس اگر به صورت تخصصی انجام گیرد، می باید آموزش طراحی لباس و طراحی پارچه همزمان صورت گرفته و متاسب با نوع لباس و کاربرد آن، پارچه دارای طرح باشد. اجرای صحیح یک طراحی لباس مستلزم یک آموزش تخصصی و حرفه ای است.

اگر شما قصد دارید که یه طراح لباس حرفه ای باشید باید آموزش حرفه ای ببینید و سپس تکنیک و سبک خود را انتخاب کنید. در پیدا کردن آموزش تخصصی طراحی پارچه و لباس سختگیر باشید و آکادمی مطمئن و حرفه ای را انتخاب کنید.

آموزش طراحی پارچه و لباس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس