۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

آموزش طراحی روی لباس

آموزش طراحی روی لباس

شما با آموزش طراحی روی لباس(آموزش نقاشی روی پارچه ) و با استفاده از رنگ های پارچه و تکنیک های رنگ آمیزی آن می توانید مانتو و یا لباس های خانگی خود و فرزندانتان را نقاشی کنید و طرح مورد نظر خود را روی آن ها بکشید. با آموزش تکنیک های نقاشی روی لباس همراه آکادمی پارس باشید.

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

آموزش طراحی روی لباس

آموزش طراحی روی لباس

رنگ افشانی

   یکی از جالب‌ ترین روش‌ ها برای رنگ آمیزی پارچه، تکنیک رنگ افشانی روی پارچه است. قلم موهایی که برای این روش استفاده می‌شوند باید دسته‌ای بلند و محکم و برسی با موهای زبر با انتهایی قوی و محکم داشته باشند. برای پروژه‌ های کوچک و ابتدایی، یک مسواک قدیمی بدون استفاده می‌تواند ابزار مناسبی باشد. این تکنیک به این صورت انجام می‌شود که یک چاقو یا انگشت اشاره خود را روی فرچه آغشته به رنگ بکشید به طرزی که ذرات رنگ بر روی پارچه پاشیده شود.

آموزش نقاشی روی لباس

   برای ایجاد این طرح شطرنجی زیبا، ابتدا روی سطح پارچه چلوار را با خمیری مخصوص بپوشانید و سپس آن را در رنگ آبی غوطه‌ور کنید؛ بعد از چند دقیقه پارچه و رنگ روی آن کاملا خشک می‌شود. در انتها، پارچه خشک آبی را روی زمین پهن کنید و با کشیدن شانه‌ای روی سطح آن رگه‌هایی روی زمینه پارچه به وجود آورید، سپس با رنگ سفید و قهوه‌ای آجری، راه‌ های عمودی و افقی و طرح‌ های دیوار را روی آن بکشید.

آموزش طراحی روی لباس

اموزش نقاشی روی لباس و پارچه

 استنسیل

   یکی از تکنیک‌های ارزان و با‌ ثبات برای نقاشی روی پارچه ، تکنیک استنسیل است. استنسیل روشی بسیار آسان برای اضافه کردن طرح و رنگ به یک پارچه ساده با بافتی نرم است. استنسیل همچنین روشی عالی برای ایجاد حاشیه‌های پر زرق و برق و باشکوه روی پارچه است.برای تاثیر بیشتر و رسیدن به نتیجه بهتر، توصیه می‌کنیم از تکنیک استنسیل روی پارچه‌ای رنگ نشده استفاده کنید، اما اگر این روش را روی پارچه‌ای رنگ شده اجرا می‌کنید، رنگی را انتخاب کنید که هنگام قرار گرفتن روی پارچه در رنگ زمینه گم نشود.

دانلود آموزش طراحی روی لباس

   برای انجام این کار علاوه بر اسپری رنگ می‌توانید از اسفنج یا پد برای اجرای طرح استنسیل روی پارچه استفاده کنید. نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که رنگی انتخابی برای این کار باید سریع خشک شود و همچنین ضخامت رنگ منتقل شده بر روی مهر استنسیل به اندازه کافی باشد که طرح را به صورت کامل پیاده سازد. رنگ‌های اکرولیک و پوستری برای این کار گزینه‌های مناسبی هستند.

آموزش طراحی روی لباس

اموزش طراحی روی لباس با شابلون

   آسانترین راه برای تثبیت رنگ های مخصوص پارچه آن است که برای چند دقیقه ای آنها را اتو کنید.اگر پارچه را از پشت کار اتو کنید، رنگ ها باز هم به خوبی تثبیت خواهند شد و دیگر نگران مالیده شدن آنها به اتو و یا قاطی شدنشان با یکدیگر نخواهید بود. راهی دیگر آن است که پارچۀ نسوز مخصوص اتو پرس را روی کار خود قرار دهید و سپس اتو کنید.  ٢۴ ساعت صبر کنید و اجازه دهید تا رنگ کاملاً خشک شود و بعد اتو کنید. اگر تعداد کارتان زیاد است، می توانید از خشک کن استفاده کنید. نمونه ای کوچک را با درجه حرارتی بالا برای نیم ساعت با خشک کن حرارت دهید. سپس آن را بشویید تا پی ببرید که خشک کنتان به اندازۀ کافی گرم بوده یا نه.

آموزش طراحی روی لباس

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس