۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

ظراحی انواع شلوار

آموزش طراحی انواع شلوار + فیلم کامل آموزشی

دوستان گل آکادمی پارسی سلام، در این آموزش می خواهیم همراه با خانم برخورداری هم طراحی شلوار رو ببینیم و هم یاد بگیریم، برای اینکه شلوار بکشیم باید پا رو به حالت مناسب اون مدل شلوار رسم کنیم، اول یک پا می کشیم و بعد شلوار رو براش طراحی می کنیم.پا رو از نظر قد در نظر بگیرید که بلندی شلوار شما میتونه به اندازه بلندی پا طراحی بشه، خط زانو خط مهمی هست که باید دقت کنید که لبه شلوار یا شلوارک ها روی خط زانو نیفته، کلا لبه لباس ها و لبه دامن رو خط گودی آرنج یا روی خط زانو طراحی نشه چون موقع حرکت در واقعیت فرد دچار ناراحتی میشه، پس یا بالای زانو باید باشه یا پایین زانو.

آموزش طراحی انواع آستین

طراحی شلوار از بالای زانو

اگر شلوار رو می خواهید بالای زانو طراحی کنید باید خطوط افقی بکشید مثل آستین البته باید دقت کنید این خطوط افقی باید بالای برآمدگی زانوه به سمت بالا نشون داده بشه چون روی زانو محدب است و هیچ خط افقی نمیتونه روی زانو صاف باشه، روی پا و روی بدن کلا خط مستقیم نداریم و حرکت بدن می تونه خطوط رو تغییر بده پس مناسب با حرکت بدن شما باید این خطوط رو پیدا کنید، پایین زانو هم خط رو برعکس بالای زانو تا مچ پا می کشیم و از مچ پا جهت خطوط برعکس میشه. شلوار ها از نظر بلندی از خیلی کوتاه و شلوارکی طراحی میشن تا خیلی بلند و حتی بلندتر از قد انسان، که از نظر بلندی اسامی خاصی دارند و همچنین از نظر تنگی و گشادی هم اسامی خاص و متفاوتی پیدا می کنند.

طراحی کمر شلوار

شلوار یک کمری داره و ما این کمری شلوار رو مثل کمری دامن می تونیم رسم کنیم اما حتما پشت رفت آن را نشان دهید، دوباره کمی پایین تر قد شلوار رو که به باسن می چسبه و میاد پایین تا روی زمین، خط فاق رو حتما می کشیم، اندازه فاق می تونه متفاوت باشه کوتاه تر یا بلندتر ، می تونید براش جیب بذارید و کمی بیرون شلوار و به خط اصلی وصل کنید، داخل جیب همیشه تیره تره، می تونید برای شلوار پل بذارید برای کمربند و یادتون باشه زیر پل رو همیشه تیره تر کنید. جلوی کمر سجاف داره و در صورتی که زیپ یا دکمه بخوره حتما سجاف رو نشون بدید، در این مدل شلوار در قسمت جلو ساسون نداریم، برای پشت ساسون طراحی می کنیم، ممکنه در بعضی شلوارهای پارچه ای و راحتی پیلی داشته باشیم یک یا دو یا سه تا پیلی رو به صورت خط نشان میدیم و ممکنه خط اتو داشته باشیم که از امتداد خط پیلی می تونیم بیایم پایین و خط اتو رو نشان بدیم، ترجیحا صاف باشه و وسط شلوار باشه.

طراحی فاق شلوار

در قسمت فاق می تونیم یکسری چروک محوری داشته باشیم و اونا رو طراحی کنیم که روی ران قرار میگیره، چروک های عمیق یا معمولی، حرکت بدن میتونه این چروک ها رو کم یا زیاد کنه. شلوارهای پیلی دار شلوارهای به نسبت راحت تری هستند، این رو هم بگم که نمیشه یک شلوار هم جذب باشه و هم پیلی داشته باشه، حالا اگه کمر شلوارتون کش یا بندینک داشته باشه ممکنه یک موجی داخل کمر بخوره، فاق شلوار رو داریم و یک مقدار خط های من توی این شلوار نرم تر و راحت تر است و فاصله بیشتری میذاریم و در کل شلوار راحت تری است، ممکنه در قسمت دمپای شلوار هم مثل آستین مچ های مختلف داشته باشه پس مدلی که دوست داریم می کشیم مثلا ممکنه کش داشته باشیم یا کش بافت باشه که باید پشت رفت آن را حواسمون باشه و یک چروکی هم ممکنه در فاق شلوار بیوفته، می تونیم جیب هم برای داشته باشیم و در قد شلوار هم ممکنه چروک هایی بیوفته به خاطر نرمی و گشادی شلواره.

زانو شلوار در طراحی لباس

یک مدل دیگه طراحی می کنیم که از زیر زانو شلوار رو یکم گشاد می کنیم که باز کنار پا بتونیم برای خودمون محدوده خالی بودن پا و شلوار رو جدا کنیم، این شلوار گشاده، توی پایی که از روبرو هست گشادی به طرفین افتاده اما اگر شلوار در پایی که باز شده بخوایم گشادی آن را مشخص کنیم که گشادی همیشه خلاف جهت میوفته و گشادی به سمت جلوی پا میوفته. ممکنه بخوایم قسمت کمر شلوار یه چین به صورت تاج بدیم که معمولا چین هایی که بالای کمر میاد بهش میگن چین تاج و قد شلوار رو میایم پایین ممکنه بخواهیم این شلوار از مدل های سنبادی باشه و لبه شلوار دیگه صاف نیست و بخاطر گشادی شلوار حالت موج میوفته همچنین بند و اکسسوری ها و اتصالات دلخواهی میشه روی این شلوار قرار داد، از برش ها میشه روی شلوار استفاده کرد یعنی شما می تونید برش های مختلفی روی شلوارتون بدید.

طراحی لگ در طراحی لباس

اگر بخواهید لگ بکشید مدونید که لگ شلوار خیلی جذبی است و فرم بدن رو کامل نمایش میده و چروک سنگینی ایجاد نمیکنه مگر اینکه حرکت خاصی داده به پاها داده بشه، لگ ها کلا کشی هستند و سجاف ندارند مگر بصورت نما. یک مدل شلوار هست که حالت نظامی داره و شلوار های ارتشی و چریکی هستند که معمولا یک مقدار گشادترند و کمربندهای پهن با جیب های متعدد روی شلوار دارند و پارچه کتان مناسب این شلوارهاست. جیب های این شلوار روی کار هستند و وقتی این جیب ها بیرون اند، باید یک خط جدید براش اضافه کنید که از خط پایه و لبه بیرون تره، اگر بخواهید می تونید یک حجمی به جیب بدید و پاکتیش کنید و داخل جیب رو هم فراموش نکنید که باید کمی تیره تر کشیده بشه، در هر جای این شلوارها می تونید جیب طراحی کنید، مچ این شلوار ها معمولا جمع شده اند و چروک به وفور روی این شلوارها دیده میشه.

طراحی شلوار ورزشی

در شلوارتون که حالت لگ داشت اگر بیاید یک برش روش بدید از حالت ساده در میاد و ممکنه یک استایل ورزشی درست بشه. طراحی های متفاوتی میشه انجام داد مثلا تصمیم بگیرید یک پارچه دیگه روی آن بیارید، شلوارهای کلاسیک تر شلوارهایی هستند که اندازه فاق مناسب و خط های چروک تمیز و مینیمالی دارند، این شلوارها گشادی مناسب دارند و نه خیلی تنگ هستند و نه خیلی آزاد و معمولا یک دوبل پاکتی هم ممکنه پایین شلوار اضافه کنیم و خط اتو هم داشته باشیم، یکی از انواع چروک در طراحی لباس چروک هایی هستند که اصولا از درزها روی برش های افقی ایجاد میشن و اسمشون چروک های محوریه.

وقتی مانکنی می کشید که در حال حرکته باید حواستون باشه که راه رفتن میتونه چروک ها رو اضافه کنه مثل پارچه های کتان که خیلی قابلیت چروک بیشتری دارند و اینکه تعدادی چروک های مثلثی هم ممکنه بیوفته. یک مانکن در حال حرکت می کشیم و شلوار رو روی آن طراحی می کنیم و البته این شلوار یک مقدار آزادی داره و به خاطر حرکتی که داره دمپای این پارچه کتان چروک میفته و در قسمت مچ شلوار هم ممکنه حرکت های زاویه ای و چروک هایی دیده بشه.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس