۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

جیب فیلتاب نقابدار

آموزش رایگان جیب دو فیلتاب نقابدار به همراه فیلم آموزشی

سلام به دوستان آکادمی پارس، امروز با آموزش جیب دو فیلتاب همراه با سرکار خانم عبداله پور هستیم. انواع جیب برای لباس ها وجود دارد مثل جیب داخل درز، جیب شکافی، جیب با لبه های برگردان، جیب های فیلتاب با نقاب و بی نقاب، جیب های پاکتی یا از رو، جیب های فانتزی و… که هر کدام مناسب برای یک نوع لباس هستند، مثلا جیب های فیلتاب برای انواع کت و مانتو رسمی مناسبند یا جیب های پاکتی برای مانتوهای اسپرت و جیب های داخل درز برای پیراهن زیبا بنظر می آیند. تا انتهای ویدیو رو ببینید تا طرز دوخت جیب فیلتاب را یاد  بگیرید.

فیلم آموزش جیب فیلتاب نقابدار

اول برای مشخص کردن جای جیب روی کت، مانتو یا هر چیز دیگه که میخواهیم براش جیب در نظر بگیریم از روی الگو بالاتنه استفاده می کنیم، از خط کمر به اندازه 6 تا 8 سانتیمتر که بستگی به بلندی یا کوتاهی دست داره پایین می آییم، بعد از سمت پهلو حداقل به اندازه 3 تا 5 سانتیمتر فاصله می گذاریم برای شروع جیبتون، از این نقطه به اندازه 16-12 سانتیمتر بستگی به دهانه جیبتون داره که حتی می تونید از روی دستتون اون فاصله رو اندازه بگیرید و از این نقطه به سمت چپ الگوتون میرید.

 

رسم الگوی جیب فیلتاب

یه نکته ای رو در نظر بگیرید زمانی که شما دارید لباستون رو می دوزید در اون حالت ساسونتون بسته شده پس بلندی جیبتون رو باید در نظر گرفت، مقدار ساسونی که در الگو هست رو در نظر بگیرید و به این نکته توجه داشته باشید که وقتی دوخته میشه این ساسون هم بسته شده و اندازه دهانه جیب باید با آن مطابقت داشته باشه، بعد از زدن دهانه جیبتون به اندازه 2 سانتیمتر به صورت 90 درجه به پایین یک مستطیل رسم می کنیم.

وسط این مستطیل را پیدا کنید و یک خط افقی دیگر بکشید، از هر دو طرف مستطیل از خط وسطش 5/1 سانتیمتر بیاین داخل و یک مثلث بکشید، این میشه جایگاه جیبمون و فرم جیب در فیلتابتون، حالا برای این جیب ما می خواهیم نقاب طراحی کنیم، شما یک مستطیل رسم می کنیم به پهنای نقابتون یعنی همان 16-12 سانتیمتر که در نظر گرفتیم، حالا من اینجا برای شما 13 سانتیمتر در نظر گرفتم، 13 سانتیمتر علامت می زنیم با ارتفاع 5-4 سانتیمتر پایین آمده و یک مستطیل رسم میکنیم.

نقاب شما میتونه صاف باشه، قسمت پایین یا به همین حالت مستطیل صاف قرار بگیره اگر خواستین هلال کنید، دو طرف مستطیل پایین 2-5/1 سانتیمتر بیان بالا 2-5/1 سانتیتر بیاید داخل اریب و گردش کنید و حالا یا شکل های دیگر تیز دوست دارید طراحی کنید، این با توجه به سلیقه و مدلی که شما می خواین جیب بدوزید هستش.

 

رسم الگو و دوخت جیب فیلتاب

برای کشیدن فیلتاب یا می تونید مستقیم از روی پارچه این کار را انجام بدید یا اینکه الگو در بیارید، برای فیلتاب ها شما می تونید دو مستطیل طراحی کنید به طول دهانه جیبتون به اضافه 2 الی 3 سانتیمتر هر طرف جای دوخت و در ارتفاع 5 سانتیمتر برای کیسه جیبتون هم یه مستطیل به طول 35 سانتیمتر و در عرض دهانه جیب به اضافه جای دوخت در هر طرف، در نظر بگیرین برای دو طرف دو برابر باید انجام بدیم، چیزی که گفته شد برای یک جیب است.

برش و دوخت جیب فیلتاب

بعد از الگوسازی مدلمون با هم میریم برشمون رو انجام بدیم، برای برش تیکه های جیبمون همینطور که قبلا الگو را توضیح دادیم شما یک نقاب جیب دارید، نقاب حالت منحنی است و برای نقاب به اندازه 3-2 سانتیمتر جای دوخت میگذاریم و دوبار از پشت برش بزنید. خوب بنظرتون در چه مدل جیبی مشکل دوخت دارید؟ اون رو برای ما کامنت بذارید تا در آموزش های آینده به کار ببریم.

دوتا مستطیل لازم دارید در ارتفاع 6-4 سانتیمتر به عرض دهانه جیب از این 4 تا دربیاریم 2 تا برای یک جیب 2 تا هم برای جیب دیگر، کیسه جیب لازم دارید، عرض دهانه جیب به اضافه 2 سانتیمتر جای دوخت، اندازه 35-30 سانتیمتر شما می تونید بلندی و کوتاهی کیسه جیب و برای خودتون حتی می تونید ارتفاعشو از روی دست خودتون در نظر بگیرین برای هر جیب هم یدونه از این کیسه جیب ها لازم داریم، جای جیب رو قبلا روی الگو مشخص کردیم و موقع برش و صابون زدن جای جیب روی الگوتون مشخص کنید و علامت بزنید.

دوخت جیب

مرحله برش تموم شد حالا میریم با هم دوخت کار را شروع کنیم. ابتدا جای جیب روی لباستون مشخص کنید همونی که روی الگو مشخص کرده بودید کپی کنید روی لباستون، بعد ازینکه لایی زدین و شکل جیب روی کار پیاده کردید حالا میریم برای دوخت جیبمون، اول از همه ما دو تا تیکه داشتیم به این حالت، دو تا مستطیل بریده بودیم مستطیل ها را رو به روی هم قرار میدیم و دوخت چرختان را درشت کنید و بعد از قسمت وسط دوخت درشت تا پایین بزنید حالا تو این مرحله تیکه ها رو بازش کنید از دو جهت و اتو بزنید و کامل پرس کنید.

جیب فیلتاب نقابدار

بعد دو طرف کار را سردوز بزنید، دو طرف دوخت وسط در هر دو طرف یک سانتیمتر علامت بزنید بعد 13 سانتیمتر اندازه دهانه جیب بود روی این علامت میزنیم و مستطیل مشخص میکنم بالاتنمو برمیدارم مستطیل کار را خط وسط رو قیچی میکنم تا سر مثلث، مثلث رو به دو طرف قیچی میکنم حالا این مستطیل بر میدارم و به سمت روی کار میام، مثلث که برش خورد به سمت عقب بر میگردم، کار و میذارم روی کار.

اتو زدن

توی قسمت بعد قسمت بالای مستطیلمون رو به سمت بالا میخوابونم و همینطور قسمت پایین همین کار رو انجام میدم حالا نوبت میرسه به دوخت نقاب، شما نقاب رو یه سمت لایی زدی و یه سمت لایی نداره روی هم قرار میدیم و دورش رو میدوزیم و برش میگردونیم و اتو میزنیم، دوخت درشتش رو میشکافیم نقابی که لایی داره رو روی کار 5 سانتیمتر علامت میزنیم، نقاب را میندازیم روی جیب و تا جایی که علامت زدیم میبریم.

نقاب و قسمت بالای جیب رو همزمان میدوزم نیازی هم نیست سردوخت اولتون، در مرحله بعد کیسه جیب رو برمیگردونیم به سمت پشت کیسه رو میاریم پایین و قسمت پایین جیب دوخت میزنیم و قسمت بعد در بالا رو دوخت میزنم، پهلوها رو هم دوخت میزنم. آموزش جیب فیلتابمون به پایان رسید ممنون که تا آخر ویدیو باما همراه بودین. اگر نظر یا پیشنهادی دارید زیر همین پست کامنت بذارید و یا دایرکت کنید.

آموزش های دیگر ما:

الگوی آماده مانتو جیب فیلتاب مورب

الکوی آماده هودی نقابدار پسرانه

1 فکر در مورد “ آموزش رایگان جیب دو فیلتاب نقابدار به همراه فیلم آموزشی

  1. ناشناس گفت:

    فوق العاده بود خسته نباشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس