۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

آموزش دوخت پیراهن مجلسی زنانه

آموزش دوخت پیراهن مجلسی زنانه

در این مقاله آموزش دوخت پیراهن مجلسی زنانه را برای شما عزیزان شرح می دهیم.این پیراهن دارای یقه آرشال کوتاه(انواع یقه لباس) است که رسم الگوی آن را به شما آموزش می دهیم.

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

رسم الگوی پیراهن

ابتدا الگوی اولیه بالاتنه را رسم میکنیم.قد لباس را تا بالای زانو (یا دلخواه) مشخص کرده(آموزش دوخت لباس مجلسی بلند) و ساسونهای جلو را تا پایین دامن ادامه میدهیم.الگوی جلو باید کامل رسم شود.

سمت راست سرشانه را نصف میکنیم و علامت میزنیم برای بازی یقه و سمت چپ یک سوم نزدیک به شانه را علامت میزنیم.از پشت هم برای گودی یقه ۳-۴سانت باز میکنیم.برشهای جلو را تا بالا ادامه داده و برش راسته طراحی میکنیم.

به اندازه ی بازی یقه (اول چاک سینه) روی برش سمت چپ علامت میزنیم و از سرشانه ها به این نقطه میرسانیم.

برای طراحی این یقه ، از روش یقه آرشال استفاده میکنیم.یقه ی گشاد شده ی(آموزش دوخت یقه) پشت را میگذاریم یکبار سمت راست و یقه را طراحی میکنیم و یکبار هم سمت چپ این کار را تکرار می کنیم.

پهنای سمت چپ یکی دو سانت بیشتر شده و روی شانه افتاده است.

آموزش دوخت پیراهن مجلسی زنانه

خط زیر سینه را مشخص میکنیم.

از این خط به صورت اریب اولین خط اوازمان را میکشیم تا نوک سینه ی مقابل.

از خط کمر هم یکی دو سانت پایین میاییم و به صورت اریب وصل میکنیم به ۳-۴سانت پایین تر از خط کمر در برش مقابل.بین این دو خط سه خط دیگه هم رسم میکنیم با فواصل یکسان که وسطی کاملا صاف و دوتای دیگر کمی اریب هستند.از سمت راست خطوط اوازمان ها را باز کرده و حدود ۴سانت بینشان اوازمان میدهیم.حالا برشها را جدا میکنیم.

سمت راست قبل از برش از دو طرف چین میخورد اما قسمت وسط پیله های (انواع پیلی دامن)یک طرفه میدهیم تا به نقاط انتهایی ختم شوند.پایین دامن را هم میتوانید ۲-۳سانت خمره ای کنید.

آموزش دوخت پیراهن مجلسی زنانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس